MACH elektro paasrace

is 4.0 Oscar
En er is een apparaat dat heel simpel met de banden op de auto de ratio kan meten!!!! (naast de motor tester)

is 4.0 Oscar
En er is een apparaat dat heel simpel met de banden op de auto de ratio kan meten!!!! (naast de motor tester)

Ik hoop dat het gaat helpen met die motortester.
en ik hoop ook dat de straffen wat serieuzer worden,
dat is in het verleden veel te slap aangepakt.
Samen met Björn heb ik een aantal jaren met veel plezier de clubcompetitie (ZAC)
mee gereden.
Maar telkens kwamen wij er achteraf achter dat er (te) veel gerommeld werd met motoren.
Als je dat niet stevig aanpakt is het hek van de dam.
Het lijkt er nu op dat dat serieuzer aangepakt wordt.

Ik hoop dat het gaat helpen met die motortester.
en ik hoop ook dat de straffen wat serieuzer worden,
dat is in het verleden veel te slap aangepakt.
Samen met Björn heb ik een aantal jaren met veel plezier de clubcompetitie (ZAC)
mee gereden.
Maar telkens kwamen wij er achteraf achter dat er (te) veel gerommeld werd met motoren.
Als je dat niet stevig aanpakt is het hek van de dam.
Het lijkt er nu op dat dat serieuzer aangepakt wordt.

motor cheaten is zo 2011...... wil je nu een beetje meekomen moet je eerst zorgen voor lage shocktowers en korte dempers ;)

Ouwe muppet...
potje.gif

Aah,

Volgens mij heeft Roelof een machine gemaakt die de overbrenging van motor naar achteras in kaart brengt, daarnaast is er een nullast toerental meter op een standaard voltage. Vorig jaar heeft men dat getest en van de 20 geteste motoren (oud en nieuw) zat alles behalve 1 binnen de +0.5%, -0,5%. Het is geen dynamische vermogens bank, maar de valsspeler hadden we wel te pakken, zat er 20% boven.

Weet trouwens niet of dit alles tijdens de paas race gebruikt gaat worden, maar hoop het wel.

Aah,

Volgens mij heeft Roelof een machine gemaakt die de overbrenging van motor naar achteras in kaart brengt, daarnaast is er een nullast toerental meter op een standaard voltage. Vorig jaar heeft men dat getest en van de 20 geteste motoren (oud en nieuw) zat alles behalve 1 binnen de +0.5%, -0,5%. Het is geen dynamische vermogens bank, maar de valsspeler hadden we wel te pakken, zat er 20% boven.

Weet trouwens niet of dit alles tijdens de paas race gebruikt gaat worden, maar hoop het wel.

Als hierop gecontroleerd gaat worden zal dit wel opgenomen moeten worden in het reglement.

Ja precies, regels zijn alleen goed als er duidelijkheid is wat de regel inhoud.
Anders krijg je het verhaal dat de controleur iemand mats uit de vriendenkring met een overschot aan toeren van 0,8%. En iemand anders wordt een oor aan genaaid met 0,6%...

Als het systeem doorgevoerd wordt, dan is het handig een bovengrens te stellen, de keurder kan zich dan hieraan houden en mededelen als dit overtreden is. De praktijk laat zien dat dit tijdens wedstrijden wordt beproefd.
Heb zelf geen idee hoe dit in de loop van het seizoen vorm gaat krijgen.

Voorlopig zijn er nog geen reglementen en wordt alleen het volgende tegenstrijdige vermeld:
-Stock 13.5 (ETS-format)
-TC Stock. 13.5 SP v3 motor 10 graden vertiming

Tegenstrijdig omdat tijdens de laatste ETS 13.5 SP V3 motoren zijn uitgereikt met 20 graden timing.

Voorlopig zijn er nog geen reglementen en wordt alleen het volgende tegenstrijdige vermeld:
-Stock 13.5 (ETS-format)
-TC Stock. 13.5 SP v3 motor 10 graden vertiming

Tegenstrijdig omdat tijdens de laatste ETS 13.5 SP V3 motoren zijn uitgereikt met 20 graden timing.

Ik heb het vermoeden dat dit hem gaat worden:
-TC Stock. 13.5 SP v3 motor 10 graden vertiming ratio 4.0 + 1 set ride 32 banden voor de hele dag. (als je topsnelheid echt een stuk harder gaat dan de rest, dan kan je weer naar huis.)

Back