MACH elektro paasrace

Ik hoop op goed weer, dan ben ik ook van de partij!

Ps. regelaars met toerenbegrenzers zijn er al jaren.. LRP heeft ze in meerdere regelaars zitten.

Daarnaast zitten er al nieuwe rotoren in de nieuwe speedpassion 13.5 V3 motoren welke niet meer uitgeshimmed kunnen worden en compleet anders opgebouwd zijn. Ook hebben ze op gevoel een andere magneetkracht.
Dus gedurende het jaar zullen er wel meer discussies komen over de motoren omdat er 3-4 versies door elkaar gebruikt worden.

Ik zeg, Tijd om eens een ander merk motor te gaan rijden :) beginnen we weer allemaal
van scratch.
 
Duidelijk..... NOT!
Is schrijf mij uit, ik heb 4 originele speedpassion motoren die allemaal een ander toerental draaien (verschil in generaties). Omdat in de reglementen niet wordt opgenomen waar de motor aan moet voldoen (testspecificaties) kan ik onmogelijk de juiste kiezen.

Reglementen dienen duidelijk, precies en controleerbaar te zijn.
Zaken als niet te warm, niet teveel rpm's(?), etc. zijn niet te controleren zolang er geen meetbare waardes gedefinieerd zijn.

Blijkbaar kan de wedstrijdleiding besluiten om je toch te diskwalificeren als een legale motor een niet gedefinieerde hoeveelheid rpm's(?) maakt.

Mijn speedpassion motoren hebben allemaal een andere diameter rotor, daarnaast heeft de nieuwe ETS serie een andere sensorplaat. Al deze motoren worden door Speedpassion verkocht als 13.5 Versie 3.0. Er zit tussen deze motoren een significant verschil in snelheid.

Wanneer je aan de start komt met een motor die in zijn geheel is opgebouwd uit Speedpassion onderdelen die ook in een originele Speedpassion V3.0 13.5T te vinden zijn hoef je je nergens druk om te maken, je voldoet dan namelijk volledig aan de reglementen.
De nieuwe meetapparatuur is er om sneller misstanden te constateren, de resultaten van de metingen zullen niet bepalend zijn voor een eindoordeel.

Algemeen
Let op
Voor de start van elke heat en/of finale worden de lipo-accu’s gecontroleerd op
voltage en temperatuur. De lipo’s mogen geen hogere spanning aangeven op de
multimeter dan 8,40 Volt (maximale afwijking door meetonnauwkeurigheid van 0,04Volt).
Het additioneel verwarmen(warmte toevoegen buiten de warmte die gecreëerd wordt door het laadproces) van een accu op welke manier dan ook is niet toegestaan.
Bij geconstateerde overschrijding van een van deze twee regels volgt uitsluiting voor die betreffende heat of finale.

Gaat het zo dat als je met een te hoge spanning in je accu bij de pitstraat komt,
je dan met een paar keer gas geven op nieuw gemeten wordt?
Als je het letterlijk leest is dat niet zo.

Wanneer je twijfelt of je lader op de juiste spanning stopt met laden kan je het beste voor de wedstrijd met een geladen accu langs de technische keuring gaan. Over het algemeen hoef je dit alleen te controleren wanneer je een lader hebt waarvan de maximale laadspanning instelbaar is.

Algemeen

Voor de toekomst, als er vragen zijn mbt het reglement stuur even een mailtje naar de mach. Dan weet je zeker dat je het correcte antwoord krijgt.
 
Ik hoop op goed weer, dan ben ik ook van de partij!

Ps. regelaars met toerenbegrenzers zijn er al jaren.. LRP heeft ze in meerdere regelaars zitten.

Daarnaast zitten er al nieuwe rotoren in de nieuwe speedpassion 13.5 V3 motoren welke niet meer uitgeshimmed kunnen worden en compleet anders opgebouwd zijn. Ook hebben ze op gevoel een andere magneetkracht.
Dus gedurende het jaar zullen er wel meer discussies komen over de motoren omdat er 3-4 versies door elkaar gebruikt worden.

Als je inderdaad dit jaar competitief wilt zijn dan zul je wel het laatste type motor moeten aanschaffen, die zijn gewoon een stuk sneller.

Ik zeg, Tijd om eens een ander merk motor te gaan rijden :) beginnen we weer allemaal
van scratch.

Goed plan!

Capricorn Tesla motor 13.5T

;):D
 
of deze
XERUN8.5.jpg

of deze
101732_01.jpg

of deze
LOSB9411-250.jpg


er is duidelijk een reden dat de ETS steeds met een andere motor komt.
Volgens mij is de Mach grotendeels democratisch,
dus dat zal op zijn vroegst volgend jaar zijn.
 
Als je inderdaad dit jaar competitief wilt zijn dan zul je wel het laatste type motor moeten aanschaffen, die zijn gewoon een stuk sneller.

Wat is (een stuk sneller) ?
Heb je deze nieuwe motor al getest op de baan ?
 
Wellicht kan er een ander draadje gemaakt worden over de toerwagen stock reglement dan kan dit draadje over de paasrace blijven gaan..

Er wordt bij de paasrace 3 klassen gereden:
-Pro10 stock 10.5t
-Toerwagen modified
-Toerwagen stock 13.5t

3 kwalificaties en 3 finales.

Hopende op lekker weer:cool:
 
Ik heb verlof kunnen regelen dus ik ben dat hele weekend + de maandag vrij. Lekker trainen dus op zondag en racen op maandag, nu alleen nog even mooi weer en dan kan het niet verkeerd gaan... :D
 
…..Daarnaast zitten er al nieuwe rotoren in de nieuwe speedpassion 13.5 V3 motoren welke niet meer uitgeshimmed kunnen worden en compleet anders opgebouwd zijn. Ook hebben ze op gevoel een andere magneetkracht.
Dus gedurende het jaar zullen er wel meer discussies komen over de motoren omdat er 3-4 versies door elkaar gebruikt worden.

Ik zeg, Tijd om eens een ander merk motor te gaan rijden :) beginnen we weer allemaal
van scratch.

…Hahaha, als je denk dat het bij een ander merk, het anders verloopt, dan kom je echt uit een …”ei”…!!! Word een ander merk een populaire wedstrijd motor...dan gebeurd precies hetzelfde…het heeft iets te maken met commercie…denk je ook niet!!!

In 1 ding heb je gelijk…je begint dan weer,.. van vooraf aan…!!! :rolleyes:
 
volgens de weerberichten is de temperatuur dan een stuk beter!! Droog en een graad of 5-10 vind ik op dit moment al heel prettig.. tis nu ongeveer -10 kwa gevoel :puppydogeyes:
 
…Hahaha, als je denk dat het bij een ander merk, het anders verloopt, dan kom je echt uit een …”ei”…!!! Word een ander merk een populaire wedstrijd motor...dan gebeurd precies hetzelfde…het heeft iets te maken met commercie…denk je ook niet!!!

In 1 ding heb je gelijk…je begint dan weer,.. van vooraf aan…!!! :rolleyes:

Er gebeurd dan zeker hetzelfde daar ben ik niet bang voor. Maar aangezien iedereen al 3 jaar hetzelfde rijdt kent men de motoren door en door en ligt de markt ook op z'n gat. En een keer een andere motor rijden is toch niet heel raar :)

Maar ik heb geen problemen met de speedpassion, ik wilde alleen melden dat er een nieuwe rotor is welke in de nieuwe levering 13.5 V3 motoren zit, dus houd daar rekening mee bij de technische keuring.

Komend weekend zijn de vooruitzichten wel iets beter wat weer betreft.. dus hopen op een leuke paasrace!
 
Ik zeg, Tijd om eens een ander merk motor te gaan rijden :) beginnen we weer allemaal
van scratch.

Het sensorplaatje van de SP motor is vragen om een grote variatie van toleranties. Controle op modificaties is lastig omdat de hele motor eruit moet en dan de 3 schroeven los voordat je bij de sensor komt. De constructie van de sensoren bij een LRP X12 motor is minder mee te rotzooien als ook de achterplaat veel degelijker en meer precies zit. Wil je af van "gekloot met sensoren" moet je sensorless gaan rijden. Natuurlijk is iedereen hier op tegen maar de enige reden dat het schokkend optrekt is met een goede regelaar nauwelijks nog een issue en het enige moment dat je er last van hebt is bij de start.
 
mischien moet er een ander topic voor de discussie over de motoren worden gemaakt...

Paasrace! Weerbericht word met de dag beter! Dus lekker inschrijven en dan word het een leuke openingsrace voor het buiten seizoen!
 
Back
Top