Erg leuk
Ondanks de bizarre weersomstandigheden was de opkomst toch 40 deelnemers!!! Er waren zelfs gekken die bijna drie uur onderweg waren geweest ;-)
Zelf kwam ik direct uit mijn nachtdienst dus verwachtte niet al te veel van de dag, zeker gezien de tegenstand die mij in de Swift-klasse te wachten stond; vier M-Auto cupdeelnemers maar liefst!! Tijdens de kwalificaties moest ik echt mijn best doen om foutloos te rijden wat de derde kwali dan ook lukte; de tijd van 13.5s was een stuk sneller dan ik verwachtte, ik mocht dus van pole vertrekken.
De eerste race ging perfect en deze kon ik dan ook redelijk simpel winnen aangezien de rest elkaar lekker bezig hield. Vlak voor de tweede race wilde de auto niet lekker aan en kwam hij ook niet lekker van zijn plek, toen de toon klonk kwam ik dan ook meteen in de melee terecht en viel ik helemaal terug naar de laatste plaats. Dankzij een paar do-or-die rondjes kwam ik weer achter -latere winnaar- Stephan Beelen, maar tijdens dit gevecht ging mijn auto ineens niet meer de bocht om; kapotte C-hub :-( Tja, 1000den rondjes rijden zonder onderhoud moest een keer misgaan, het blijft een enorm gaaf en sterk karretje!!!
De 17.5-klasse werd vanaf deze race met een Ansmann 23t brushed motor gereden. Prima motortje en met een verplaatsing van 6.0 en de aloude MRT brushed regelaar reed ik slechts 0,2 langzamer dan vorige race met mijn 13.5T. Door het geringere vermogen is de auto veel beter te controleren en te plaatsen. 13.5 lipo is eigenlijk te snel voor de technische MACH-baan (voor mij iig wel;-))
Tijdens de kwalificaties lekker gevochten met Richard Prins en kon ik uiteindelijk met slechts 0,7s de pole pakken. De eerste race werd heel strak gereden door Richard en mijn twee fouten tegen zijn ene zorgde ervoor dat hij verdiend won. De tweede race kon ik direct wegrijden bij de start en daarna mijn voorsprong op een seconde of drie houden (ondanks een langzaam inkakkende motor). Overall hierdoor de overwinning behaald, niet verwacht met mijn duffe hoofd.
Prima motortje dus voor de beginnersklasse. De hele dag liep als op rolletjes dankzij Joost en Harm en om half zes konden we dan ook weer de sneeuw in op weg naar huis!!!
Op 7 februari mogen we weer voor de re-match;-)
groet,
Eric