Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als we een paar leuke teams kunnen vormen, is het misschien wel leuk om deze winter een 3/6 uurs race te organiseren voor de tt-01. Ben benieuwd of daar meer animo voor is.

Goed plan.

Ben overigens nog steeds op zoek naar een goede regelaar die het lang volhoudt en dikke servo's kan aansturen.

Vandaag met een TEU101BK Tamiya regelaar gereden, zit na 15 minuten CupMachine aansturen rond de 50 graden en begint dan wat uitvalkuren te vertonen.

Hopelijk kunnen we volgend binnenseizoen onze TT-01's de sporen geven met 17.5T brushless setjes :D

Volgens mij heb ik al eerder aangegeven dat de 101bk geen BEC heeft. Op het rode stekkertje komt gewoon de accu spanning te staan. Daar hoort een losse BEC tussen gestopt te worden die de ontvanger, servo en regelaar voedt.
Overigens heeft Michel sinds een paar dagen de 104BK ** Thnx Michael L, het is inderdaad de 105** op voorraad, die heeft wel een BEC ingebouwd.

Laatst bewerkt:
101BK gaat juist wel goed met een dikke servo, vertoont alleen uitvalkuren na 15-20 minuten rijden.

Regelaars waar ik problemen mee had waren LRP3.1 en HPI SC15.

Thanx voor de tip :thumbsup:

Ja leuk !!
Houden we zeker wel 3 deelnemers over. Net als bij de swift !

M-Chassis heeft morgen een goed startveld: MyRCM[1]=bkg&dId[E]=10283&dLt=reg&pLa=nl&lType=rList

TT-01 ook weer 11 deelnemers!

Lees net dat de Tamiya 104BK een prima regelaar is voor een TT-01 endurance race en op voorraad bij de huisleverancier.

Mijn voorkeur is toch brushless voor volgend jaar, ontwikkeling voor borstelregelaars staat immers stil.

Badkuipklasse is allang geen beginnersklasse meer...

nee, geen brushless voor de TT01, gewoon zo laten. En rij ook alleen wedstrijden met de M03 met een cupmachine (brushed). Anders betaal je meer voor de regelaar-motor combi dan voor de auto zelf..... moet wel leuk blijven....

TEU-101BK = geen BEC en geen Life cut-off
TEU-104BK = geen BEC en wel Life cut-off
TEU-105BK = BEC (6V 1A) en Life cut=off

Gewoon ff voor de duidelijkheid.

Grt,
Michael

Laatst bewerkt:
Het blijft een discussie, er is geen klasse die over de hele breedte super close is en een lage instap kent als de TT-01 in de huidige vorm. De meeste deelnemers rijden gewoon met een willekeurige brushed/brushless regelaar en knallen er een Cup-machine in. Lekker raggen in de winter, setup is niet belangrijk en 's zomers doen we weer serieus.

Als er 120 Euro investering wordt opgedrongen zakt het TT-veld net als de M-chassis volledig in elkaar. Okee, de vooruitgang is niet te stoppen, maar je moet juist een klasse houden waar je makkelijk in kan stappen ook als niet-clubrijder die eens lekker wil rijden in de winter.....

Overigens is een nieuwe 104BK duurder dan de gemiddelde tweedehands brushed high-end regelaar, zelfs de Corally MMS is net zo duur bij de huisleverancier en veel beter dan de 104BK plus gratis voorzien van BEC......

Maargoed, ik zal niet meer zeuren....

ps. normaal reed ik TT-01 én de M-klasse, nu alleen de TT-01 terwijl ik een M-chassis misschien nog wel leuker vind!!!

Volgens mij hebben alle Tamiya regelaars geen Lipo, maar Life Cut-off
Is niet handig, ik heb al eens een lipo te ver ontladen gehad met de TEU-104BK...

Euhh, wil jij mij vertellen dat je met de standaard schokbrekers rijd, nog geen kogellagers er in hebt gestopt. Niks met je diff hebt gedaan, en met een standaard Tamiya servo rond rijdt? Geen alumnium hop-ups hebt gebruikt, de standaard draagarmen er nog in hebt zitten. En je rijdt nog met Nicad's.
Ook heb je geen toerwagen waar nog een citrix regelaar inzit. En je rijdt al 4 jaar met dezelfde cupmachine.
Sure..

Is niet handig, ik heb al eens een lipo te ver ontladen gehad met de TEU-104BK...
Dat komt dan als de regelaar uit staat, en er wel condensantoren oid op spanning blijven. Met het uit schakelaartje haal je namelijke alleen de spanning van de ontvanger af. (het BEC circuit wordt onderbroken). Dat is overigen met alle regelaars zo. Altijd de accu afkoppelen bij het wegzetten

Hoi Marten,
Je hebt gelijk het is een life cut-off.
Tamiya raad aan om life pakketten te gebruiken omdat deze veiliger zijn.
Maar met een lipo cut-off werkt het niet met een Life pakket vandaar deze keuze.

Om je accu's leeg te rijden tot de cut-off van de regelaar is trouwens nooit een goed idee.
Gewoon als je merkt dat de snelheid eruit is stoppen met rijden is de beste cut-off die je kan hebben ;)

Ik weet niet of dit tegen mij was maar ik kan je verklappen dat ik dit seizoen met een TT01 rijdt waar twee jaar geleden al een 24 uurs race in Andernach mee gereden is, ik er een setje gekregen oude Serpent-dempers op heb zitten, niks met het diff heb gedaan, een servo uit mijn zomertoerwagen erin heb zitten, deze week zwaar heb geïnvesteerd in de eerste hopup (alu-aandrijfas) en ja ik rijdt met de standaard draagarmen. Tja, mijn Nicads waren een paar jaar geleden stuk dus ik heb er wel een lipo uit de toerwagen inzitten....sorry.

Ik krijg morgen mijn eerste nieuwe CupMachine, vorige race reed ik met een geleende!! Vorige seizoenen werd er met een Silvercan gereden....die heb ik zat!! Maargoed dit jaar inderdaad dik 25 Euro geinvesteerd in de TT......

En qua Cirtix heb je helemaal gelijk, heb alleen verhalen gehoord over een compleet setje met een Justock-regelaar......maargoed, als ik dan ook weer Swift wil rijden??? $$$$

Euhh, wil jij mij vertellen dat je met de standaard schokbrekers rijd, nog geen kogellagers er in hebt gestopt. Niks met je diff hebt gedaan, en met een standaard Tamiya servo rond rijdt? Geen alumnium hop-ups hebt gebruikt, de standaard draagarmen er nog in hebt zitten. En je rijdt nog met Nicad's.
Ook heb je geen toerwagen waar nog een citrix regelaar inzit. En je rijdt al 4 jaar met dezelfde cupmachine.
Sure..

De motor is inderdaad zo'n drie keer duurder dan de cupmachine. 45 ipv. 15 euro. De regelaar is ongeveer net zo duur als de 105bk, allebei zo'n 45 euro. De laatste 30 euro uit de 120 euro die genoemd is, zal voor een setje sweep bandjes zijn. Ik vind het wel fijn als de feiten zo ongeveer kloppen.
En je hebt gelijk het M-chassi is een leuk chassis, waar je leuk mee kunt rijden.
En ik begrijp het argument als geen ander dat het weer geld kost aan een autootje. Maar ik vind het soms ook wel een beetje hypocriet, om in het ene chassis voor honderden euro's per jaar uit te geven om elk jaar het nieuwste te kunnen rijden, en dan ineens principiele bezwaren te hebben tegen een motor van 45 euro.
Maar goed, er zit een gestage groeiende lijn in. 1e wedstrijd waren er 3 auto's en nu al 6. Als we de wedstrijden iets beter op elkaar hadden af kunnen stemmen waren er zeker 8-9 auto's geweest. TT-01 zit net met 11 auto's. De rijder in de B-finale is verzekerd van een beker. (als die er nu wel zijn)

Overigens, als iemand nog een TT heeft liggen, ook al is er al een 24-uurs race mee gereden, en zitten er weggeef dempers op, hou ik me aanbevolen. Koop ikzelf wel een cupmachine en een alu aandrijfas. Want het is inderdaad ook vette fun

Ehm....feiten: Cupmachine kost net iets meer dan een tientje, de SP 21.5 kost 49,99. De Justock kost 60 Euro en een set banden dik 20 Euro. Totaal 132 Euro....niet mooier maken dan dat het is!!

Ik rijdt dit seizoen no-budget dus het zit er gewoon even niet in.....als de M-chassis weer meer als 10 rijders heeft ben ik de eerste om mijn ongelijk toe te geven alleen denk ik niet dat er ook nog mensen zijn die twee keer die investering in een fun-klasse doen, dus dan gaat de TT weer rijders in de M-chassis kosten.....

Overigens, als iemand nog een TT heeft liggen, ook al is er al een 24-uurs race mee gereden, en zitten er weggeef dempers op, hou ik me aanbevolen. Koop ikzelf wel een cupmachine en een alu aandrijfas. Want het is inderdaad ook vette fun

Zal ik hem morgen meenemen?? Ik heb er namelijk nog eentje van de 24 uur ervoor, je moet hem alleen even in elkaar zetten.....

EDIT: Ik neem hem volgende wedstrijd wel in elkaar gebouwd mee voor je.....is nu wat laat om alles bij elkaar te zoeken;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back