Mach indoor Haarlem OPEN !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, als je iets een beginnersklasse wilt houden, dan moet je rijders na een jaar verplichten een andere klasse te gaan rijden.....
"instapklasse" is dan denk een betere benaming.

Dat je de hele baan volgas kunt rijden, wil niet zeggen dat dat het snelst is natuurlijk. Zeker met betrekkelijk langzame auto's is elke meter die je teveel rijdt, puur tijdverlies....
Als je het voor elkaar krijgt, om elke bocht met je binnenste band strak langs de baanafzetting/curbstones te rijden, dan ga jij ook die 12 seconde in....

Precies, ik ben het volledig met Stephan eens, dat is de truc, rijden, rijden en nog eens rijden....

+1
En ook op de andere adviezen.
Goed werk.

Blijven aparte karretjes die Tamiya instapklasse karretjes (TT-01 / M-chassis).

Op lage snelheid < 25 km/h voorbeeldig stuurgedrag op het tapijt, gooi je er wat meer snelheid in kan je op zoek naar grip en wegligging.

En niemand die weet wat de ultieme oplossing is voor deze karretjes :cool:

Edit
Voordiff is nu soepel en de verenset is binnen.
Morgen maar eens onder het kappie van SuperMario loeren om te kijken welke kleur veren hij voor en achter op zijn karretje heeft zitten.

Laatst bewerkt:
Ehm, dat is een 24 uurs TRAILmeeting voor Serious Request eind dit jaar. Ze willen daarmee in Etten-Leur geld inzamelen voor het Rode Kruis ;)

Als ik ook onroad zou willen gaan rijden, wat zijn dan de tips ? Welke klasse is goed voor beginners, welke auto is dan geschikt, etc ?
(Is er ergens een "onroad electro voor dummies" om me op weg te helpen ?)

@Pygmy.....Is een hoop afhankelijk van je budget en wat je na een binnen(winter) seizoen wil gaan doen.
Indien je serieus aan de gang wil gaan is een betere auto toch wel het beste ivm dat je dan niet weer alles extra aan moet gaan schaffen als je met een "instap" model begint.
Wil je echt gewoon een beetje voor de lol rijden en weet je nog niet of je daadwerkelijk door wil gaan is zo als Robert zegt een TT een goede optie.
De betere modellen zijn van de merken Tamiya TRF, Kyosho,Xray,Top Photon,Spec-R, Team Magic,Hotbodies,Yokomo en Sakura te krijgen(sorry als ik merk vergeet).
De kosten van deze top modellen is wel een hele uitgave maar dan heb je op wat reserve delen na niet echt meer veel nodig.
Als je een TT01 neemt en deze een beetje goed wil gaan gebruiken zul je al moeten beginnen met meerdere betere onderdelen monteren of je moet een luxe uitvoering van de TT kopen.
De Sakura Zero S, Spec-R1 Xray T3R zijn daarintegen al een stap verder wat betreft auto ten opzichte van de TT01 en kunnen later helemaal omgebouwd worden naar hun duurdere broertje.
Het valt of staat eigenlijk met budget en intentie om verder te gaan wat je aan zou moeten schaffen.

Mvg Roy

Maar worden al die merken tegen elkaar geraced ? Het laatste dat je wilt is natuurlijk een leuke auto uitzoeken om er vervolgens achter te komen dat je met/tegen niemand kunt/mag rijden...

En laatst zag ik volgens mij alleen maar van die supersnelle auto's voorbijrazen, rij je daar dan gewoon tussendoor met je beginners-tt01 ? Of zijn er speciale tijden waarop met bepaalde auto's gereden wordt ?

Over de tijden van de MACH kun je het beste kijken op de site of daar wat over vermeld staat.
Het is zo dat de duurdere modellen vaak in de 13.5 stock klasse worden gereden.
Dit is de klasse die jij dus supersnel voorbij zag flitsen;)
Er zijn verschillende race klasses op de MACH indoor, waaronder ook 1 speciaal voor de TT01.

mvg Roy

De discussie over welke auto te gaan kopen hoort niet in dit topic thuis. S.v.p. elders voorzetten.
Voorwat betreft het rijden op de mach, als het rustig is rijdt alles op clubavonden/dagen door elkaar, tot dat het drukker wordt. Dan worden er rijden tijden ingesteld. Meestal 10 minuten langzame auto's/beginners, 10 minuten snelle auto's, 10 minuten hele snelle auto's of hele snelle rijders.
Wedstrijden zijn er in de verschillende klasse's; Tamiya swift (M-03/05), Tamiya TT-01, Toerwagen Stock, WGT en 1:12.

De discussie over welke auto te gaan kopen hoort niet in dit topic thuis. S.v.p. elders voorzetten.
Voorwat betreft het rijden op de mach, als het rustig is rijdt alles op clubavonden/dagen door elkaar, tot dat het drukker wordt. Dan worden er rijden tijden ingesteld. Meestal 10 minuten langzame auto's/beginners, 10 minuten snelle auto's, 10 minuten hele snelle auto's of hele snelle rijders.
Wedstrijden zijn er in de verschillende klasse's; Tamiya swift (M-03/05), Tamiya TT-01, Toerwagen Stock, WGT en 1:12.

scheidsrechter tegenwoordig? als TS een auto zoekt om bij de machindoor te rijden lijkt me het wel handig om dat hier te vragen. Een tt01 wordt veel gereden. Of als je nog nooit op een indoorbaan hebt gereden is de tamiya m klasse wellicht handig om ervaring op te doen. Een 13.5 stock om mee te beginnen op een indoorbaan is geen aanrader als je geen ervaring hebt, maar dat is puur observatie van mijn kant. TT01 zou mijn eerste reactie zijn bij deze vraag. kom eens kijken op de woensdag of vrijdagavond en laat je voorlichten door de diverse rijders (gewoon vragen, niks engs aan ;-) )

Tamiya m06 accu vasthoudplaat kwijt!

Vandaag mijn m06 plaat/kruis waarmee je de lipos op hun plaats houd kwijtgeraakt als iemand hem vind of heeft gevonden zou ik het graag horen ;)

Trainen op onroad circuit bij offroad race?

Vraagje... Ik lees op de site dat er morgen een offroad wedstrijd is op de mach indoor. Kan er wel gewoon op het 'grote' onroad circuit getraind worden?

klein kickje! de hal was lekker warm gisteravond, de baan was top en snel blijkbaar, er is een 10.2 gereden met de tourwagen stock 13.5 door ene heer Wubben ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back