MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Heb interesse om volgend jaar deze Pro10 klasse te rijden.
Begrijp ik het goed dat de asso RC10R5 een 4 cellen auto is?

Ben ook wel benieuwd welke aanpassingen ik dan moet doen om op met lipo cellen te rijden.

thanks voor de antwoorden.

De Asso RC10R5 is idd een 4cell chassis dus voor deze klasse moet de auto verbouwd worden. Er is geen kant en klare set voor. Je zal een oplossing moeten maken voor het chassis... Dat wil zeggen of een nieuwe bodemplaat maken of een topdeck maken zodat er of saddle pack lipo in kan of een stickpack lipo...

Ik ben er over aan het nadenken maar heb nog niks concreets...

Joost.

Negeren, verwijderen en niks mee doen... Was een foutje, ik klikte ergens per ongeluk op en dat zorgde ervoor dat iedereen in mijn mail-lijst toegevoegd werd... Heerlijk van die klotemailtjes...

Joost.

@joost,

Is de keuze voor de 10.5t vrij? of ben je gebonden aan de nomac motoren? Zal vast wel ergens gemeld zijn maar kan het niet meer vinden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Joost Kuiper *** AE RC10R5x *** Mulsanne LMP
- Alexander Fokke *** AE RC10L2.5 *** Peugeot 905B
- Michel Nijman *** CRC Gen10x *** Toyota TS010
- Marco Martens *** Corally 10x NG *** Peugeot 905B
- Thomas Hamann *** Trinity Evolution 10 *** Associated Nissan
- John Baart *** CRC Gen10x *** Mulsanne LMP

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okee, ik kreeg een mailtje over wie er nu echt mee willen gaan rijden in de Pro10 klasse op de ZAC wedstrijden op de MACH...

Nog even het lijstje erbij gehaald... Aangezien er inmiddels ook alweer een aantal mensen bij zijn gekomen met een 200mm pancar lijkt het me handig het lijstje er maar weer eens bij te halen...

Als je ook mee wil/gaat doen in deze klasse, laat het even weten...

Joost.

Doe dat dan met iets nuttigs erbij.. Zoals dat er naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe 1:10 2WD op het punt staat uit te komen. Onze Slowaakse vrienden van X-Ray gaan namelijk uitkomen met de X10, naar alle waarschijnlijk de 1:10 variant van de XII.

Om er iets over te zien: http://www.teamxray.com

En als we hun site moeten geloven gaan we over 2 dagen meer duidelijkheid krijgen.

Dat was te verwachten maar daar ben jij dan toch weer voor om ons te verblijden met dit soort nieuws???

Joost.

- Joost Kuiper *** Associated RC10R5x *** Response GT1
- Alexander Fokke *** Associated RC10L2.5 *** Peugeot 905B
- John Baart *** CRC Gen10x *** Mulsanne LMP
- Radbout van Klaveren *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
- Barry Buis *** n.n.b. *** n.n.b.

Het gaat de goede kant op... ;)

Joost.

Laatst bewerkt:
Hier alvast een voorproefje van het regelement voor het aankomende buiten seizoen...

Motor: 10.5 brushless (merk vrij) of 19turns (merk vrij)
Battery: 6 cell NiMh or 7,4V LiPo (hardcase LiPo only)
Body: Group-C, GTP, GT, LeMans proto, F1, TC
Chassis: Pancar chassis
Drive train: 2wd, direct drive rear axle, diff. allowed
Width: Max. width: 250mm (at the rear wheels)
Wheelbase: Between: 228mm & 280mm
Weight: Race ready min. weight: 1200gr.
Tires: FOAM tires (single stage only)
Additive: Odourless tire additive allowed

Joost.

- Joost Kuiper *** Associated RC10R5x *** Response GT1
- Alexander Fokke *** Associated RC10L2.5 *** Peugeot 905B
- Radbout van Klaveren *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
- Barry Buis *** n.n.b. *** n.n.b.
- Ronald Bestman *** n.n.b. *** n.n.b.

Drivers so far...

(heb je er maar vast bijgezet Ronald ;) )

Joost.

Laatst bewerkt:
Maarre....zijn deze races nou open of alleen voor MACH-leden? Er staat hier namelijk een GenX10 235mm ongeduldig te trappelen.

groet,

Eric

Maarre....zijn deze races nou open of alleen voor MACH-leden? Er staat hier namelijk een GenX10 235mm ongeduldig te trappelen.

groet,

Eric
Het zijn ZAC wedstrijden en dus alleen voor MACH leden lijkt me.... maar leden zijn altijd welkom hoor. De wordt met open armen ontvangen.....

Of softcase wel of niet mag weet ik niet. Wel weet ik dat het bestuur van de MACH niet zo happig is op softcase lipo's. Vandaar dat er hardcase bij staat. Dit is ook niet een definitief regelement maar wel een goede indicatie van welke kant het op zal gaan.

Het gaat in principe over een ZAC wedstrijd klasse dus voor leden van de MACH. Hoe er verder over gedacht zal worden door het bestuur over evt. niet-leden die meedoen weet ik op dit moment ook niet. Ik zal het bestuur daar eens over aanschieten...

Voor beide vragen geld dus, be patient... More info will follow...

Joost.

Back