Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb hem nog niet Harry maar stuur je ff een PM ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik wil voor in mijn TT een nieuw setje lagers kopen maar wat zijn nu goede lagers voor een redelijke prijs? Ik kan natuurlijk wel een Tamiya kitje kopen maar die zijn behoorlijk aan de prijs en ik heb gelezen dat je beter rubber gesealde lagers kunt kopen, klopt dat? Wie heeft een goede tip?

    Deze maten zijn nodig:
    8 stuks 5x10x4
    4 stuks 5x11x4
     
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
  4. hampy

    hampy

    Lid geworden:
    19 jul 2012
    Berichten:
    30
    Roy had gisteren ff in deventer gekeken kon je ze vinden voor 1euro per stuk of 1.25euro per stuk met rubberseal. Dan had je zelfs nog 10% korting gehad maja scheeld de heilige koe stuurd ze ook wel op post .
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    @Schots en Scheef , thanks ik ga eens kijken.

    @hampy, inmiddels al contact met Jasper gehad, die hebben de rubber versies voor 1.25. Ik moet ook nog wat verf hebben dus wellicht is bij de Koe bestellen gunstiger :D
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De 3e wedstrijd van de Tamiya Cup bij RC Hotwheels in Deventer

    Ik heb 2 weken gelden samen met Harry al aan de afstelling gewerkt en kennis gemaakt met de baan in Deventer dus het materiaal en het niet bekend zijn van de baan kon ik de schuld niet meer geven. Ik kon de zaterdag voor de wedstrijd niet trainen maar ik was vol vertrouwen dat ik deze wedstrijd een stap voorwaarts zou gaan maken.

    Mijn dag begon om 07.00u in de auto richting Deventer en na een goede 35min sturen kwam ik aan in Deventer. Voor mij een soort thuiswedstrijd omdat deze baan het dichtst bij is. Snel een plekje gezocht en naar de inschrijfbalie waar Hampy al snel een vinkje achter mijn naam zette nadat ik had betaald. Op naar Michael om de motor op te halen en inbouwen die hap. De juiste tandwiel vehouding had ik al bepaald (28/64 in een TT-02) dus dat koste me geen extra tijd. Ik heb ruim de tijd om nog wat ronden te rijden dus zet mijn auto op de baan en begin te sturen.

    Na de briefing begonnen de kwalificaties waarbij ik in de 3e heat ingedeeld was. Ik had dus mooi nog even tijd om naar de Fighter Buggy klasse te kijken naar het talent van de toekomst. Wat mij betreft de leukste klasse en ik baal dat ik hier niet aan mee mag doen :D

    De eerste kwalificatie ging goed, ik crash niet zo heel veel meer en rij constante ronden van 20/21 sec. Ik rij uiteindelijk 14 ronden en eindig als 3e in de kwalificatie. Niet heel spannend dus maar voor mij goed genoeg en ik ben tevreden.

    De tweede kwalificatie ging iets beter, ik rij weer constante ronde tijden en rij nu 15 ronden. Ook hier nauwelijks crashes en eindig weer als 3e in de kwalificatie.

    De derde kwalificatie weer het zelfde verhaal als de twee daarvoor, weer 3e en geen crashes en mooie constante ronde tijden. Ok, de toppers rijden 2.5sec sneller per rondje maar ik ben tevreden. Ik kom van niets en merk dat ik elke wedstrijd beter ga, de snelheid komt dus vanzelf.

    Ik mag uiteindelijk als 3e starten in de C-finale en ik ben hier redelijk tevreden mee. Ik had gehoopt op een B-finale maar met 33 auto's en mijn onervarenheid was dat helaas niet haalbaar. Bij de start ging het goed, ik knal de eerste bocht naar een gedeelde eerste plaats en een bocht later word ik door 2 man klem gereden en mijn auto vliegt een aantal keer flink over de kop. Ik vloek in mijzelf en baal dat er niet even wat ruimte wordt gegeven. Mijn auto wordt weer op de baan gezet maar lig inmiddels al een halve ronde achter en mijn auto rijdt ook niet echt geweldig meer. In de 3e ronde begint mijn auto ineens alle kanten op te zwabberen en er blijk een aandrijfas los te zitten omdat de pin er uit is geschoten. De auto is niet meer mee te rijden en ik parkeer hem in de pits en kijk de rest van de wedstrijd uit met een hoop gevloek in mijn hoofd en als de wedstrijd af is gelopen ook hardop. Ik baal, er had meer in gezeten maar helaas.

    Door wat hulp van Andre (ik zat vol adrenaline en sleutelen aan mijn auto lukte niet echt) was mijn auto redelijk snel weer gefixed voor de volgende finale. Nieuwe ronde, nieuwe kansen dus hop de schouders er onder en gaan. Ik moest als 10e starten dus ik moest een flinke inhaalslag maken. Na de start pakte ik direct de 6e plaats en kon rustig opklimmen naar een 4e plaats dus het zag er goed uit. Helaas kreeg ik weer een paar tikken en daar ging mijn auto weer. Natuurlijk is dit niet allemaal de schuld van een ander en steek ik ook hand in eigen boezem. Nou ja, pech dan maar en ik kwam uiteindelijk 6e te liggen op bijna een ronde achterstand. Ik zag Bram (uiteindelijke winnaar C-finale) al in mijn spiegels verschijnen maar hij kwam me niet voorbij. Ik was in de finales over gestapt naar een 29/64 tandwiel verhouding dus had de snelheid en Bram moest dus echt moeite doen om me op een ronde te zetten. Uiteindelijk hebben we een paar ronden mooi gevochten en moest ik het fair and square afleggen tegen hem. Terecht natuurlijk want hij was beter maar dit gevecht was voor mij het meest positieve gevoel van de dag. Uiteindelijk kwam ik nog met Erik in gevecht voor de 5e plaatst maar ik kwam helaas een paar tienden te kort om hem definitief te pakken.

    Al met al was ik niet tevreden, ik had meer verwacht en misschien wel door alle pech niet gekregen wat ik had verwacht. Natuurlijk wel weer 120+ ronden meer ervaring en dat is wat telt. Ik crash ook niet meer zo vaak door eigen schuld en rij steeds constanter, mijn snelste ronde en gemiddelde rondetijden liggen niet zo heel ver meer uit elkaar en dat geeft veel vertrouwen voor wat er nog komen gaat. Op naar Lelystad, ook deze baan ken ik een beetje (vorig jaar met de F1 gereden) en hoop dat de pech mij wat meer bespaard blijft. Ik heb er alle vertrouwen in :D
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Jammer van alle pech, snel vergeten en op naar de volgende race!
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ben het al weer vergeten hoor. Ik denk dat iedereen wel zo'n dag beleefd en het is vallen en weer op staan.

    Ik ben al weer helemaal klaar voor Lelystad :D
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Als ik de originele plastic stuurinrichting van een TT-02 wil gebruiken dan moet je deze vast zetten met van die step schroeven. Maar stel dat ik het nu met een M3 boutje vast wil zetten en dan daaromheen kleine kogellagers. Kan dat? Heeft iemand dat al geprobeerd? En wat voor lagers zou je dan nodig hebben?
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
  11. hampy

    hampy

    Lid geworden:
    19 jul 2012
    Berichten:
    30
    Lijkt me leuk bedacht maar je moet zeker weten dat je zelfde borstlengte heb te lang geeft evt te veel speling en te kort geeft grote kans op vastlopen maja uitproberen is leuk dus ja wie geeft dan het juiste advies .
    Gewoon doen maja dan ook de tijdnemen om te testen op een bekende baan van je. En niet zo de wedstrijd mee ingaan op een vreemde baan denk ik zo .
     
  12. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Ik ben bang dat je een hoop speling hebt. Een M3 draad is geen 3mm in diameter maar bijv. 2,9mm.
     
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dus ik kan beter de low friction stepping screws (uit de linkjes) gaan gebruiken? Deze zijn exact het zelfde als de originele tap schroeven.

    Ik heb een 2e TT-02 welke ik uit spare parts aan het opbouwen ben en wil daar geen (op de aandrijfas na) alu parts op hebben. Vandaar dat dit idee op kwam.
     
  14. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Lijkt me wel, spelingsvrije montage van lagers op draad kun je vergeten.

    Al zou het passen dan zouden door belasting de toppen van de draad vervormen en heb je alsnog speling.
     
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb ook die low friction schroeven besteld net.
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Wie heeft er nog tips voor het diff voorin mijn TT-02 welke gevuld is met 500k siliconen olie? Ik merk dat de olie er na een race toch langzaam uit loopt en het diff soepeler gaat lopen. Nu heb ik het diff niet afgedicht oid., zou dat mogelijk zijn? Bijv. een rubber ringetje in het diff?
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Je kan pakkingpapier kopen en zelf een pakking knippen, maar dat is denk ik wat te dik?
     
  18. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb begrepen van Herman dat een gelockt voordiff ook goed werkt. Moet je wel stalen assen hebben.
     
  19. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb stalen asjes maar ik ga mijn diff niet locken, ik vind het niet prettig rijden en heb liever wat diff werking, 500k is prima maar loopt er een beetje tussenuit.

    @ruudxd, ik vrees dat dat inderdaad te dik is. Maar volgens mij loopt het ook meer uit de uiteinden waar de cupjoints in zitten.
     
  20. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    vol zetten met vet is misschien een optie?
    je diff loopt dan lekker zwaar maar nog steeds met een diff-werking
     

Deel Deze Pagina