Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ja kogellager vet heb ik al meer over gehoord. Zou een optie kunnen zijn maar vind het wel een beetje zonde van dat dure 500k Hudy potje :(
     
  2. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Er is speciale putty wat je er in kan doen.
    Zorgt voor een beetje dif werking maar loopt er niet uit.
    Ook een optie is siliconen kit.
    Hier een aantal kleine bolletjes van maken en deze op laten drogen en dan in het dif doen.
    Het dif maalt ze dan aan gruis en krijg je het zelfde als met putty.
    Putty is in mijn ogen en betere oplossing.
    Derde optie is om dubbele shims er in te doen op de zij tandwielen in je dif waar de cups in komen.

    Mvg Roy
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Volgens mij heb ik eens gezien dat iemand de gaten waar de outdrives door gaan iets uitboorde voor de helft, en daar een rubber o-ring in deed, die dan ook over de outdrive ging, zoals een oliegevuld diff.
    Maar ik weet niet meer of dat voor een Tamiya was, of voor een 2wd Traxxas..
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Diffjes kosten niet zoveel dus het is best te proberen ze iets uit te boren. Het zou in principe een paar mm zijn wat je uit moet boren. Je echter wel heel precies boren.

    Alle aangedragen oplossingen zijn goede tips. Ik wil echter eerst nog proberen het met de Hudy 500k voor elkaar te krijgen, dit bevalt me wel en het potje was ook niet goedkoop.
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ja maar als die dure 500K hudy olie er steeds uitloop is dat ook duur....
    btw het uitboren zal je dan wel met een kamerboortje moeten doen want je krijg anders een punthoek van je boorpunt
     
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Een houtboor (werkt bij kunststof ook wel) heeft ook een vlakke punt, daar zou het ook mee moeten lukken. Ik ga vanavond eens kijken of dat lukt, ik heb nog 2 spare diffs liggen en daar wil ik er best 1 van gebruiken voor een experiment :D
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik ben benieuwd of het lukt!
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb het nog niet gedaan, het bleek namelijk dat mijn diff wel goed dicht zit maar dat ik zelf mijn diff niet goed dicht heb gedraaid :(
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, het helpt wel als je ze goed dicht schroeft inderdaad :)
    Nouja, mooi dat het zo kan zonder werk!
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Hahahaha ja idd, dat helpt zeker!
     
  11. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Oeps, verkeerde draadje!
     
  12. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Warhoofd;)

    Mvg Roy
     
  13. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Ja, de leeftijd begint nu te tellen :D
     
  14. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Hoi,
    Hier vond ik de beste hit.....
    Ik ben nieuw in de RC wereld. Ik heb pas geleden een Tamiya TT-02B gekocht (bouwkit). Het leek mij leuk om zelf te bouwen en te upgraden.
    Upgrades die ik gedaan heb is alle lagers vervangen met kogellagers en met de pinion van 17T naar 19T gegaan.
    Nu is helaas de gearing house van de Lower Deck afgebroken:
    11401091_365032010373372_1733285109809568112_n.jpg
    Enig idee hoe dit kan? Er zit een Torque tuned motor in (brushed) en ik rijd ok nimh, niet op Lipo, dus ik zou zeggen dat er eigenlijk toch niet teveel druk kan komen op de auto.
    Onderdelen zijn alweer besteld, maar ik zou graag wat advies hebben hoe ik kan voorkomen dat dit weer gebeurd. De auto is pas 1 1/2 maand oud :)
    Het advies om eerst even terug te draaien en daarna pas vastdraaien is in ieder geval een goed tip. Wellicht dat ik wel te vast aandraai, dat het daardoor kapot is gegaan.
    Hopelijk komen de spulletjes deze week binnen.
     
  15. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Draai op positie vast en niet op weerstand. Dus als de kop raakt zit hij vast, misschien een fractie verder maar echt heel weinig.

    Het terugdraaien voor het aandraaien doe ik ook. Doel is om steeds dezelfde gang in de schroefdraad te vinden.

    De schade die jij hebt kan ik echter niet verklaren, heeft er iemand op gestaan wellicht?
     
  16. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Het kan zeker zijn dat ik te vast draai. Ik zal er op letten met het in elkaar zetten.
    Er heeft niemand opgestaan. Ik heb er wel voordat ik zag dat het gebeurd wordt mee door het gras gereden, en de motor was wel erg warm. Wellicht heeft dit teveel van de auto gevraagd.

    Volgens de RC winkel waar ik kom geven ze aan dat ik een grasmaaier moet kopen als ik door het gras wil rijden :D

    Maar als je dit niet eerder gezien hebt, geeft me dat wel een beetje moed voor de toekomst. Moet ik teruggaan naar 17T ipv 19T. Ik zou dan trouwens denken dat er met minder tanden meer druk op de tandwielen en de auto komt te staan.
     
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Even een vraag, ik heb te veel aan RC spullen en wil het e.e.a. gaan verkopen waaronder een complete set met auto, zender, accu en lader. Maar nu de vraag, ik heb 2 laders (Hype X7 Plus en een Ultramat 16) en 1 er van moet er weg, welke zal ik weg doen? Kortom, wat is de betere lader?
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zou zeggen dat de Graupner in specs en reputatie de betere lader is.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Qua specs zou ik de Graupner inderdaad houden, alhoewel in mijn X7 ook een erg fijne lader vond, simpel met 4 knoppen maar net iets zwaarder dan de Imax etc ( 80 watt ipv 50 watt )
    Ik zou gewoon houden welke u het fijnst vind, of nog garantie op hebt, de LiPo's laad u waarschijnlijk toch maar op 1C?
     
  20. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De Graupner is in principe fijn genoeg en ook qua specs. Thanks, ik ga een mooie set maken om te verkopen.

    @ruudxd zeg alsjeblieft je, anders voel ik me zo oud (ben pas 36).
     

Deel Deze Pagina