janhein
PH-SAM
voor mijn raket zwever wil ik overstappen op een losse lipo cel als voeding voor de ontvanger. Ik heb er nu 4 nicad cellen in zitten. De nicad cellen die er in zaten hebben de geest gegeven en moeten worden vervangen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de losse 350 MaH uit Hong Kong.
Probleem is alleen dat mijn lader een minimale laad stroom heeft van 500 Mah. En als ik daar een losse cel aanhang dan sloop ik (denk ik zelf de cellen). 500 Mah cellen passen niet in lekker in mijn model , en die heb ik ook nog niet los gevonden.
Als ik een verloop stekkertje soldeer en twee cellen naast elkaar aan de lader hand dan heb ik een capaciteit van 700MaH en die zou ik dan wel met 500 mogen laden. vraag is alleen of dat tot de mogelijk heden behoord, of dat ik iets over het hoofd zie.
Vraag 2 kan ik op deze manier ook 2 *2 250 mah cellen laden. En die als ontvanger accu gebruiken. Als ontvanger heb ik nu een corona met 9 gram Hong Kong servo's. De ontvanger lijkt de iets hogere spanning wel aan te kunnen alleen ben ik niet zeker van de servo's. Als ze gelijk stuk zijn is het niet zo'n probleem. Daar kom je dan snel genoeg achter, Als het tijdens de vlucht gbeurd is het een stuk minder.
Ik heb mijn oog laten vallen op de losse 350 MaH uit Hong Kong.
Probleem is alleen dat mijn lader een minimale laad stroom heeft van 500 Mah. En als ik daar een losse cel aanhang dan sloop ik (denk ik zelf de cellen). 500 Mah cellen passen niet in lekker in mijn model , en die heb ik ook nog niet los gevonden.
Als ik een verloop stekkertje soldeer en twee cellen naast elkaar aan de lader hand dan heb ik een capaciteit van 700MaH en die zou ik dan wel met 500 mogen laden. vraag is alleen of dat tot de mogelijk heden behoord, of dat ik iets over het hoofd zie.
Vraag 2 kan ik op deze manier ook 2 *2 250 mah cellen laden. En die als ontvanger accu gebruiken. Als ontvanger heb ik nu een corona met 9 gram Hong Kong servo's. De ontvanger lijkt de iets hogere spanning wel aan te kunnen alleen ben ik niet zeker van de servo's. Als ze gelijk stuk zijn is het niet zo'n probleem. Daar kom je dan snel genoeg achter, Als het tijdens de vlucht gbeurd is het een stuk minder.