Magneten buitenloper vastplakken; waarmee?

Welke wasdat? stickertje niet goed leesbaar..
Ik heb met mijn sk serie motortje 1400kv met 10x5
(is dus in de praktijk een ca 1000 kv) (verder)
helemaal geen problemen..

... ik heb nog even een aantal foto's gestuurd, maar ze willen dat ik hem opstuur NIET DUS HE ik ga geen kosten meer maken ...
Foto's opsturen dan maar?

Als de coating (chroom, nikkel, goud, kunststof) van de magneten is losgekomen moet je de magneten weer lucht-dicht maken met lak of lijm, anders worden ze soppig t.g.v. luchtvochtigheid en kun je ze weg gooien.

inderdaad Ron
ik ben weer bij de les blijven
ze zijn gemaild en niet per post in een envelopje;)

maar het is en blijft balen

gr Albert

't Lijkt een trend, ik las er op Wattflyer ook over. Het lijkt erop dat niet de lijm het probleem is, maar de can, de buitenmantel. Die is (te) dun en gaat flexen. Met als gevolg dat iedere lijm vroeg of laat los laat. Leuk vooruitzicht... Allemaal aan de Plettenberg dan maar? Ik wacht nog op een gulden middenweg. Of heet dat nu een euro-middenweg?

Hugo

't Lijkt een trend, ik las er op Wattflyer ook over. Het lijkt erop dat niet de lijm het probleem is, maar de can, de buitenmantel. Die is (te) dun en gaat flexen. Met als gevolg dat iedere lijm vroeg of laat los laat. Hugo

Zijn jou props wel gebalanceerd ?

Omdat de motoren dat ook niet goed kunnen hebben .

En gelijmt met Endfest plus gaat niet meer los als je het goed doet .

Mvg johan

Uh, jongens, ik moet iets bekennen....

Ik haalde net de motorkap van de Funtana X50 los, en daarna draaide de motor weer vrij. Het gat in de motorkap was precies passend rond de motor, en ik denk dat de ophanging niet 100% stijf is. Waardoor de boel net een beetje kan verschuiven. Er staan ook slijtplekken op de buitenkant. De motor zelf heb ik open gehad; geen inwendige slijtplekken. Alles zat nog op zijn plaats en ik kon de magneten met een kleine platte schroevendraaier niet loskrijgen. Inmiddels zit de boel weer gemonteerd, met een iets grotere opening in de motorkap!

Ik hoop dat dit het probleem was. Ik vind het prettiger door jullie uitgelachen te worden dan dat mijn spullen kapot zouden zijn.

Dus; lacht u maar!

Hugo

:lol:

Ach kan de beste overkomen. Soms is het probleem groot en de oorzaak klein en dan zie je wel eens iets over het hoofd.

Er zijn ook zat mensen die te langen boutjes in de motor draaien en dan denken waarom doet ie het niet, of knippen accu draden te gelijk door, starten zonder spanning op de gloeiplug stekker, props verkeerd om monteren etc.
Of tijdens het inverted overkomen up geven.

:D

Zelf een keer een klein buitenlopertje gemaakt en daar de magneten ook met CA geplakt en blijft goed zitten.

Dat heb ik ook een keer gedaan...kostte me een lipo.:mrgreen:.....

Mooi dat je het probleem gevonden hebt......

kostte mij een schaar LOL!!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Met 30cm aan draad mag er wel wat vanaf.Was in haast gebeurt op zaterdag ochtend want ik wilde s'middags er mee vliegen.
Lange kabels belasten de regelaar ook heel zwaar en kan je sneller een thermische afslag krijgen.De elcos worden erg heet!
Koperdraad en soldeertin is zwaar. In mij Piranha had ik daar 90gram aan toegevoegd toen ik zelf mijn LiMnPo pakket samenstelde en dat is best veel voor een model van 700gr. Daar is dus winst in te zoeken en ook het verschil van lekker vliegen of vertikaal doorblijven gaan ;) .
ook is er niet altijd plaats om zoveel kabels in je model te heben. Zelfs kunnen de 2mm en 4mm kontakten gruwelijk in de weg zitten en zijn de 3.5mm veel fijner om te gebruiken want die zijn korter.

Korte kabels heeft dus alleen maar voordelen.

Laatst bewerkt:
Vandaag heerlijk gevlogen met de X50, niks aan de hand met de motor. 1313Watt maximaal in de vlucht, da's 512W/kg.

Hugo

Tjongejonge... Nu is er dus echt een magneet los. Ik heb het gevoeld, en gezien door de voorkant van de motor heen. Ik heb het met een eddingstift gemarkeerd. Maar nu heb ik de motor open, en de gemarkeerde magneet wil met geen mogelijkheid van z'n plaats. Ik heb geprobeerd te peuren met dunne schroevendraaiers (ik heb zo'n horlogemakerssetje) maar er is geen beweging in te krijgen. Zowel de voor- als achterkant van de magneet zitten in een kunststof houder, dus ik kan er alleen 'in het midden' bij. Iemand een goed idee om deze magneet op beheerste wijze uit de motor te krijgen?

Dank,

Hugo

Don't force it, just take a larger hammer.

Hij zit dus bepaald niet echt los, heeft hij misschien altijd al zo gezeten? Als dat niet het geval is, zo je voorzichtig wat warmte kunnen toevoeren zodat de motor bedrijfstemperatuur krijgt waarbij magneet is gaan wandelen. Vervolgens met ondersteuning van wat krachttermen nog eens proberen wat je al gedaan hebt. Voorzichtig, magneten zijn bros keramiek.

Ik hik nog steeds aan tegen de term 'vastplakken' Hugo ;) Maar het kan erger. We hadden ooit een clublid dat het hoogteroer omschreef als het 'omhooggaan plankje'. En hij dacht dat rotorbladen van plastic waren en niet van het door ons zo gekoesterde elitaire glas/carbon/kevlar. The horror, the horror ...

Laatst bewerkt:
Nee, hij heeft niet altijd zo gezeten. Hij zat schuin, zichtbaar vanaf de buitenkant, en sleepte over de kern. Bij het uit elkaar halen is'tie weer op z'n plaats geschoten, als ik de motor nu weer in elkaar steek loopt er niks meer aan. En nur zit'ie me op z'n plekkie uit te lachen. Maar ik heb hem gemarkeerd, en hij ZAL eruit komen.

Ik meen de term al een tijdje niet meer gebezigd te hebben, maar je kan me er ongetwijfeld nog wel eens op betrappen. Ik doe m'n best! Ach ja, ik noem mijzelf ook wel offertetyper, tot ergernis van mijn vrouw, want ik ben Sales Engineer. Dat betekent dus dat ik offertes typ. En er stiekem ook over na denk, maar dat is niet altijd het vermelden waard...

Hugo

Iemand een goed idee om deze magneet op beheerste wijze uit de motor te krijgen?

Dank,

Hugo

Als hij goed zit een heel klein drupje dunne CA laten lopen op de enden en weer vliegen .

CA op zijn plaats brengen met een coctailprikker , zo komt er nooit ergens CA waar het niet goed is . ;)

Mvg Johan

Ik had laatst ook een magneet verschoven en kreeg er ook geen beweging in. Denk dat de bel met hoge toeren toch wat groeit/rekt waardoor de magneet gaat wandelen. Affijn, lekker vertikaal geklommen en eenmaal op hoogte deed hij een beetje vreemd. Bleek alle 3 de fasekabels doorgekakt te zijn. Terug naar Walluk ermee dus.
Ben er alleen niet helemaal uit of het vervormen van de bel ook te maken heeft met de propmassa (adapter gebruikt). zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Back