"MAGNUM" Hughes 500D jongensdroom

Dat ziet er heel fraai uit Marco!

Ook die 'dichte' ramen vind ik mooier dan verwacht, strakke heli!
Complimenten :thumbsup:

Gr,Roy

Mijn complimenten hoor: super beeld en die getinte ramen: wow! Hij vliegt vast ook heel stabiel. Veel plezier!

En reken maar dat wij boven op het nieuws zitten met de maiden.
Prachtige bak, lijkt me een fel beestje en die 5-blad (met e-stab:p) maakt het af.

Weer een mooie publiekstrekker voor de meeting Marco!

Grz. Bone

Schitterend resultaat, ik ben zeer benieuwd naar de vliegresultaten..
We zullen het wel lezen denk ik zo ;-)

greets,

Didier

Daar mag je trots op zijn. Echt schitterend, mooi strak de ramen zo. Je ziet nog niet eens dat er geen ramen in zitten.

Groetjes Rob.

Bedankt voor de complimenten, dat doet een mens goed.:D

De ramen zijn slechts met hoogglans zwart gespoten, meer niet.

Marco.

Claude... Kijk nog eens goed naar de foto waar ik de kap-magneten laat zien. De hele neus is gemaakt van wit ingekleurd epoxy-glasvezel. Aan de buitenkant is de vorm van de ramen afgeplakt en toen zwart gespoten. Door de hoogglans heeft je brein moeite om te bepalen of je er nou doorheen kan kijken of niet! Dat is het effect wat ik wilde bereiken.

Marco.

Is dit aan de binnen of buitenkant ?

Je hebt jezelf een prachtige machine gemaakt.
'k Zit te genieten van je foto's, enne die 5-blads maakt het idd af.
De oplossingen voor het raamwerk en de bevestiging van de kap ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Hopelijk wordt het vlug wat minder koud zodat we hier gauw prentjes van je maiden kunnen bewonderen.

Heligroeten,

Nick

Claude... Kijk nog eens goed naar de foto waar ik de kap-magneten laat zien. De hele neus is gemaakt van wit ingekleurd epoxy-glasvezel. Aan de buitenkant is de vorm van de ramen afgeplakt en toen zwart gespoten. Door de hoogglans heeft je brein moeite om te bepalen of je er nou doorheen kan kijken of niet! Dat is het effect wat ik wilde bereiken.

Marco.

Inderdaad, draadje nog eens overlopen (was een tijdje terug).
Sucses met de maiden!

Marco,

wat een goeie oplossing om de kap met magneten op zijn plek te zetten. Welke magneetjes heb je gebruikt en hoeveel? farnell heeft heel wat keuze aan neodymium magneten. Ik vraag me even af wat ik voor mijn project nodig zou hebben.......

Steven.

Hei Marco ,

TOP Heli man , mooi gebouwd , .... CHIC CHIC CHIC ... ;-)

De Hughes 500D is een van mijn favorieten en zal hoogst waarschijnlijk de volgende schaalheli zijn die ik zal gaan bouwen ... :snipersmile:

Ik ben ook zeer benieuwd naar de maiden en het filmpje ervan ..

Grtz
Ron

Maiden!

Gisteren de maiden gehad, en die is erg geslaagd!

Nogmaals bedankt Dylan en Ad voor de foto's. Het was erg koud en dat is te zien op de foto's.

Laatste 2 bladen monteren...
MARCO2.jpg

Check check dubbelcheck
MARCO8.jpg

En hij doet-ut ook nog
IMG_9087-BorderMaker.jpg

Conclusie: BeastX kan tegen de vrieskoude en kan dus gewoon een meerbladskop aansturen. Wel moet ik de gain nog iets terugnemen ivm licht pendelen van de staart op nick. Het staartrotor-toerental is te laag want de autoriteit daar laat (ondanks 4cm meer rotordiameter dan std) te wensen over. Komt omdat de headspeed maar 1350rpm is en de overbrenging naar de staart 1:4,5 ipv de bij Vario gebruikelijke 1:4. Daar moet dus binnenkort een "Silent Knight" 4-blad staartrotor op a la Apache. Wel is de heli erg zuinig met energie want ik had tegen de 10 minuten staan proberen en er was maar 2000 van de 5000mAh uit de accu's. Hij weegt dan ook maar 5,6kg vliegklaar.

Silent Knight
images

Om bij zo'n vrieskou te gaan testvliegen moet je moed hebben...
Prachtige plaatjes en gefeliciteerd met je geslaagde vlucht.

Heligroeten,

Nick

Plaatjes zien er goed uit! Gefeliciteerd!

Dat stroomverbruik is wel erg laag, ruw geschat zit je dan op 300 Watt (give or take) en dat is zelfs voor 5.6 kilo wel erg laag.
Ik neem aan dat je niet 10 minuten gehooverd hebt, maar wat korte hoovers achter elkaar?

Hoe dan ook, het is en blijft erg zuinig.
Proficiat!

Groet, Bert

Back