Maiden flight formost 150 met de rmt turbine.

Flame out???

Ga er maar vanuit dat het een keer, wel vaker, gebeurt, I just no :wink:
Advies is dat je als jullie er al een paar vluchten op hebben zitten, gewoon een paar deadstick landingen maken, dus motor uit en dan effe aanvoelen hoe die nog vliegt en landt, gebeurt het dan eens onverwacht dan ben je voorbereid en heb je veel meer kans om de zaak in de hand te houden, je weet dan immers al hoe die met de motor uit vliegt.
Ik denk dat ikzelf al zo'n 50 deadstick landingen erop heb zitten met diverse kisten en daar zaten niet alleen dociele trainers bij, dus wees voorbereid en train ook deze situatie.

Groet Ger.

Hoi Ger,goede tip die je geeft maar het is net wat gerritjan schrijft de flaps uitslagen zijn wat aan de kleine kant ,maar Henk is inmiddels bezig met de flaps grotere uitslagen te geven.
Het weer gaat ook gelukkig de goede kant op dus wordt het vast weer een leuke vlieg dagje .
Ja het is oppassen voor flame outs.
groetjes Rene.

Laatst bewerkt:
formost

Ik heb net nog zitten te genieten van het filmpje van zaterdag .
Leuk .
Jammer dat mijn toeren sensor het liet afweten anders had ik graag even achter je aan gevlogen.
De sensor is weer gerepareerd condensator smd was stuk. heb ik er weer 1 reserve.
Het samen op vliegen moeten we de volgende keer dan maar doen.
Dus let op het volgende filmpje.
Het starten gewoon met een start motortje hand matig gaat probleem loos.
En zonder kleppen dus die kunnen ook niet stuk.
tJa je moet de kraan niet open laten staan. hoei daar was de vrouw niet blij mee .
Maar dat is een bekend verschijnsel denk ik zo.
Tot de volgende keer GR Gerrit Jan

Tja, kraantje open ken ik. Je hebt net genoeg voor een start en 1/2 rondje.....

Hand start scheelt wel gewicht en minder dingen die stuk kunnen inderdaad. Het heeft ook wel wat. Al dat auto start op kero....... daar is toch ook niet meer aan :)

Ik heb net nog zitten te genieten van het filmpje van zaterdag .
Leuk .
Jammer dat mijn toeren sensor het liet afweten anders had ik graag even achter je aan gevlogen.
De sensor is weer gerepareerd condensator smd was stuk. heb ik er weer 1 reserve.
Het samen op vliegen moeten we de volgende keer dan maar doen.
Dus let op het volgende filmpje.
Het starten gewoon met een start motortje hand matig gaat probleem loos.
En zonder kleppen dus die kunnen ook niet stuk.
tJa je moet de kraan niet open laten staan. hoei daar was de vrouw niet blij mee .
Maar dat is een bekend verschijnsel denk ik zo.
Tot de volgende keer GR Gerrit Jan

Ja Gerritjan,denk dat de meesten daar ook van smullen, een enkele daar gelaten,maar denk dat we nog bezoek kunnen verwachten,laatst stond er ook een kljo vanuit een auto te loeren ,lastig met landen over de weg heen.
Ik heb al titel bedacht voor filmpje, Duo vlucht
met rmtgold en broekhuizen turbine .hihihihi.
Groetjes Reneeeeeetje.

Ja Gerritjan,denk dat de meesten daar ook van smullen, een enkele daar gelaten,maar denk dat we nog bezoek kunnen verwachten,laatst stond er ook een kljo vanuit een auto te loeren ,lastig met landen over de weg heen.
Ik heb al titel bedacht voor filmpje, Duo vlucht
met rmtgold en broekhuizen turbine .hihihihi.
Groetjes Reneeeeeetje.

Rene.

Toeschouwers hebben vaak totaal geen idee of ze wel of niet in de weg staan, ik heb er ook wel eens mee te maken gehad, o.a. wel eens op de LVC Sittard en de BLC in Brabant daar moet je ook wel eens over de weg heen starten of landen.
Loop dan eerst naar zo'n toeschouwer/ster en leg deze dan het 1 en ander uit, begrip is dan snel gekweekt en je maakt dan ook wel eens een leuk praatje.
Ik heb wel eens toeschouwers met de leraar/leerling kabel laten vliegen, 1 ervan vliegt nu ook bij onze club, was gewoon met een Calmatotje, ook heb ik Martin Stouten aan de kabel gehad om hem ook eens te laten voelen aan de 'vliegerij' wat wij doen.

Ik ben van plan om toch eens jullie kant op te rijden maar dat spreek ik dan wel met GerritJan af, kunnen jullie mijn opnieuw opgebouwde RT Hammer met de door Martin en mijzelf toegepaste aangepaste modificaties eens horen draaien, en ik natuurlijk jullie stukkie huisvlijt horen draaien.
Trouwens is Stadskanaal niet zover bij jullie vandaan, misschien dat juliie daar ook naar toegaan?

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rene.

Toeschouwers hebben vaak totaal geen idee of ze wel of niet in de weg staan, ik heb er ook wel eens mee te maken gehad, o.a. wel eens op de LVC Sittard en de BLC in Brabant daar moet je ook wel eens over de weg heen starten of landen.
Loop dan eerst naar zo'n toeschouwer/ster en leg deze dan het 1 en ander uit, begrip is dan snel gekweekt en je maakt dan ook wel eens een leuk praatje.
Ik heb wel eens toeschouwers met de leraar/leerling kabel laten vliegen, 1 ervan vliegt nu ook bij onze club, was gewoon met een Calmatotje, ook heb ik Martin Stouten aan de kabel gehad om hem ook eens te laten voelen aan de 'vliegerij' wat wij doen.

Ik ben van plan om toch eens jullie kant op te rijden maar dat spreek ik dan wel met GerritJan af, kunnen jullie mijn opnieuw opgebouwde RT Hammer met de door Martin en mijzelf toegepaste aangepaste modificaties eens horen draaien, en ik natuurlijk jullie stukkie huisvlijt horen draaien.
Trouwens is Stadskanaal niet zover bij jullie vandaan, misschien dat juliie daar ook naar toegaan?

Groet Ger.
Nog niet echt over nagedacht,afstand is geen probleem.
Ja ik ken die weg daar ,weer wat jaartjes geleden,Ik meen dat het veld toen nog el vormig was.
Stadskanaal weet ik nog niet ,te druk met vliegen met jet pipercub.
en spreek maar gauw af via pbtje dan zien we je graag hier ook brullen met die spullen.
Dus al met al een strak plan.
Groetjes Rene.

remkleppen

Herman je heb gelijk zonder duwtje zal de snelheid door de weerstand van de formost sneller terug lopen.

maar geloof het met rem kleppen is het beter voor spelbaar als je te kort komt geef je gewoon gas bij.

De remkleppen vergroot naar 85 graden,en ja hoor landen is een stuk gemakkelijker op klein veld.
Heerlijk wezen jetten en met de piper gevlogen.
rmt formost en gerritjan met formost en ook met onze pipercubs.
groetjes . Reneeeee.

1003089q.jpg

By rmt, shot with KODAK DX4330 DIGITAL CAMERA at 2010-04-02

uploadfeedback6.jpg

By rmt at 2010-04-02

uploadfeedbackcacvoyen5.jpg

By rmt at 2010-04-02

Laatst bewerkt:
Nog niet echt over nagedacht,afstand is geen probleem.
Ja ik ken die weg daar ,weer wat jaartjes geleden,Ik meen dat het veld toen nog el vormig was.
Stadskanaal weet ik nog niet ,te druk met vliegen met jet pipercub.
en spreek maar gauw af via pbtje dan zien we je graag hier ook brullen met die spullen.
Dus al met al een strak plan.
Groetjes Rene.

Net weer een filmpje geplaatst op m,n site.
blijft n goede kist om mee te vliegen , na alles te hebben versterkt.
gr rene.

Dank je Rik, heb er nog een opgezet ,maar nu vanaf de grond gefilmt, wat lastig filmen zeg voordat je er erg in hebt is ie alweer voorbij gevlogen.
Als alles goed blijft gaan kopen we er nog een bij, met een nieuwe rmtgold turbine er bij.
Zet ik m,n pipercub te koop en koop er een electro jet bij.

erg mooi mannen

Ik heb genoten van jullie filmpjes.
Spullen prima voor elkaar formost vliegt prima en mits goed versterkt geschikt voor 80N.
Kon er niet bij zijn 1 op 1 vliegen moest ook eens weer gebeuren .
Tot De volgende keer Gr Gerrit Jan

ja gerritjan,het was weer lekker vliegen met de formost,loopings en rollen geen probleem,wel optijd vermogen terug anders verdwijnt tie in de wolken,we hadden verkeerde setting op de flycam,hij stopte na 2 min filmen,volgende keer beter.
gr,henk

Ik heb genoten van jullie filmpjes.
Spullen prima voor elkaar formost vliegt prima en mits goed versterkt geschikt voor 80N.
Kon er niet bij zijn 1 op 1 vliegen moest ook eens weer gebeuren .
Tot De volgende keer Gr Gerrit Jan

Als je goed kijkt zie je af en toe de jet versnellen ,naar 80N ,maar Henk had alles goed onder controle.
Vleugel middenstuk extra pur ingespoten en extra alu buis door laten lopen.
verder geen bijizonderheden te zien aan de vleugels.
gr reneeeeeeeee.

ook op het nieuwe filmpje van formost gerritjan zie je de versnelling, wat een power ook half gas denk ook max 70k .
filmpje te zien op site van rmt.
weer een super vlieg dag!!
gr Rene.

Back