Maiden met mijn KDS450S

Heb nu 1 gevonden:

Rhino 3700mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack 330 gram,

en de andere was 205 gram. Zou dat kunnen?
De lipo kan nog wat hoger voor op de heli.

3700 mAh op een 450-size ? I don't think so. Dan krijg je het CG nooit goed, veel te zwaar !

Ik denk maximaal 2500, wordt vaak gebruikt op de Mini Titan en andere 450's.

2500 Mah is denk ik ook het maximale wat je er aan gewicht op kan gooien.
Niet alleen voor het zwaartepunt, maar anders wordt het echt een vliegende baksteen vrees ik.

Eric

Nou 2 lipos besteld met stekkertjes, krimpkousjes en alles erbij. En de lader die Bart aangaf. Gelijk maar ff paypal account gemaakt. Ideaal. Nu alles binnen over een dag of 3!

Nou 2 lipos besteld met stekkertjes, krimpkousjes en alles erbij. En de lader die Bart aangaf. Gelijk maar ff paypal account gemaakt. Ideaal. Nu alles binnen over een dag of 3!

Ik vlieg zelf een 450 model.. en zou willen adviseren om iets van 2200mA 3S1P 25C accu's te nemen. accu gewicht rond de 180Gr. daarmee zijn de meeste 450 achtige heli's gewoon mooi in balance.
Vliegen tiiden zijn tussen 6 en 9 zijn gewoon normaal. Ik denk dat je na een minuut of 7 ... 8 het behoorlijk hebt gehad... met de concentratie.

Frans...W

Hangt natuurlijk van je niveau af.

Persoonlijk was ik erg blij dat ik in het begin met mijn T500 vlotjes 8 en 9 minuten haalde (afhankelijk van de lipo's). Hoveren en rustigaan FF aanleren.

Nu gebruik ik meer power met de capriolen die ik uithaal...dus heb ik m'n vliegtijden teruggebracht naar 7 minuten, en dat is lang genoeg. Ik vlieg meestal 3 lipo's als ik enkel met de T500 vlieg, als ik met beide heli's ga vliegen vlieg ik er 2 met elk. Ik ga nu een 15T tandwiel steken en zal daardoor nog een minuutje verliezen, maar dat stoort niet. Als je intensiever vliegt heb je blijkbaar minder nood aan vliegtijd...

Ik vlieg zelf een 450 model.. en zou willen adviseren om iets van 2200mA 3S1P 25C accu's te nemen. accu gewicht rond de 180Gr. daarmee zijn de meeste 450 achtige heli's gewoon mooi in balance.
Vliegen tiiden zijn tussen 6 en 9 zijn gewoon normaal. Ik denk dat je na een minuut of 7 ... 8 het behoorlijk hebt gehad... met de concentratie.

Frans...W

Nou heb 2x 2250mAh besteld 25C van 190 gr. Dus komt vast goed!

Zeker een goeie keuze. Lees nu de topics over het gebruik van lipo's ff door, zodat je ze niet te snel om zeep helpt....

Die lader heb ik ook nappie, prima ding voor geen geld :-)
Een aanrader voor later : Kabel om 2 lipo's tegelijk te laden

Hiermee kan je 2 lipo's gelijktijdig laden met die lader. Wel zorgen dat ze beide even vol of leeg zijn (hetzelfde voltage hebben)

Groetjes, u4eake

Dat zocht ik al enige tijd...
Maar waarom
Wel zorgen dat ze beide even vol of leeg zijn (hetzelfde voltage hebben)
IK begrijp je opmerking wel maar....

Je gebruikt toch de balancer..
zou die dat niet uitbalanseren?

Benno

Hoi Frans, ivm zijn accus, even op de vorige pagina kijken, daar heb ik een paar posts terug de links naar zijn batterijen geplaatst (rhino's van hobbycity).

Plantjes, de balancer zal verschillen inderdaad compenseren als ze niet al te groot zijn, doch de balancer kan maximaal 300mA 'wegwerken'. Dus als jij met 2A laadt, dan zouden in theorie de reeds volle cellen toch nog 2000-300 = 1700mA of 1.7A voor de kiezen krijgen. Die worden dan mooi overladen.
Normaal gezien zal de lader dan echter de stroom beperken tot 300mA (=0.3A), waarbij de volle cellen dan 300-300=0Ma krijgen en de nog niet volle 300mA. Je laadt dan de nog niet volle cellen wel met slechts 0.3A, waardoor het laden zeer lang gaat duren.
Ik heb wel nog niet getest of de lader waarover we hier spreken dit ook doet. Het is de aangewezen methode, maar ik weet niet of deze lader het ook zo doet.

Vandaar toch maar zorgen dat de packs ongeveer even leeg zijn. Het komt niet aan op 0.1V-0.2V, dat werkt de balancer wel weg. Maar een halfleeg en een compleet leeg pack zou ik toch niet samen laden.

Hoi Frans, ivm zijn accus, even op de vorige pagina kijken, daar heb ik een paar posts terug de links naar zijn batterijen geplaatst (rhino's van hobbycity).

Plantjes, de balancer zal verschillen inderdaad compenseren als ze niet al te groot zijn, doch de balancer kan maximaal 300mA 'wegwerken'. Dus als jij met 2A laadt, dan zouden in theorie de reeds volle cellen toch nog 2000-300 = 1700mA of 1.7A voor de kiezen krijgen. Die worden dan mooi overladen.
Normaal gezien zal de lader dan echter de stroom beperken tot 300mA (=0.3A), waarbij de volle cellen dan 300-300=0Ma krijgen en de nog niet volle 300mA. Je laadt dan de nog niet volle cellen wel met slechts 0.3A, waardoor het laden zeer lang gaat duren.
Ik heb wel nog niet getest of de lader waarover we hier spreken dit ook doet. Het is de aangewezen methode, maar ik weet niet of deze lader het ook zo doet.

Vandaar toch maar zorgen dat de packs ongeveer even leeg zijn. Het komt niet aan op 0.1V-0.2V, dat werkt de balancer wel weg. Maar een halfleeg en een compleet leeg pack zou ik toch niet samen laden.

Bedankt.

Ik wist niet van die 300ma.. Heb zelf een imax B6, das wel een bekende en ik heb nu zo'n split kabel besteld zal ook die 300ma eens testen....
IK gebruik lipo testers tijdens het vliegen. Elke cel wordt zo bewaakt en zodra er 1 cel tijdens het vliegen onder de 3 volt drijgt te komen krijg ik een rood lampje...
Dan land ik dus a.s.a.p. Het probleem bij deze methode is dat ik dan dus wel dat lampje in de gaten moet houden tijdens het vliegen..
in praktijk valt het wel mee omdat ik nog veeel in de hover fase zit...
Zag bij hobbycity ook dat ze daar nu een draadloze oplossing voor hebben..
Die heb ik dan maar meteen mee besteld..
Dan hoor is gewoon dat ik moet stoppen ook als ik wat verder weg vlieg..
Dus ik vlieg dan mijn accu's gewoon allemaal zo leeg mogenlijk..
Zal binnen kort even de nieuwe aanwinsten beschrijven..

Benno

Hm, ik hou het toch bij mijn timer hoor. Ik weet hoe lang ik kan vliegen en een voldoende veiligheidsmarge kan houden. Als ik mijn lipo's laad geven de cellen steeds nog minimaal 3,6 tot 3,8 V (onbelast).

Ik heb die discussie al meermaals gelezen, van hoe ver ontladen, en ik denk er het mijne over. De lipo's voor de 500 kosten genoeg, ik gebruik 5S, en ik vind een vliegtijd van 7 minuten ruim voldoende. Vandaar dat ik mijn timer op 6min50 heb staan. Dan kan ik ongeveer 2300-2500 mAh bijtanken in mijn 3200 en 3300 mAh lipo's. Minder dan 75% ontlading. Ik geloof erin dat dat de levensduur verlengd. Misschien kan ik een volle minuut langer vliegen, en dan zal ik een ontlading hebben van 90 % en een restspanning van 3V, wat de lipo niet kapotmaakt, maar 'm wel veel zwaarder belast.

Sommigen vinden het belachelijk om te vroeg te stoppen, en vinden dat je het maximum uit de lipo moet halen. Ieder zijn mening natuurlijk. In ieder geval merk ik aan mijn Flightpowers na 80 ontladingen nog geen verschil. Ik ben benieuwd hoe ver ik ermee ga geraken.

Back