Hoi Frans, ivm zijn accus, even op de vorige pagina kijken, daar heb ik een paar posts terug de links naar zijn batterijen geplaatst (rhino's van hobbycity).
Plantjes, de balancer zal verschillen inderdaad compenseren als ze niet al te groot zijn, doch de balancer kan maximaal 300mA 'wegwerken'. Dus als jij met 2A laadt, dan zouden in theorie de reeds volle cellen toch nog 2000-300 = 1700mA of 1.7A voor de kiezen krijgen. Die worden dan mooi overladen.
Normaal gezien zal de lader dan echter de stroom beperken tot 300mA (=0.3A), waarbij de volle cellen dan 300-300=0Ma krijgen en de nog niet volle 300mA. Je laadt dan de nog niet volle cellen wel met slechts 0.3A, waardoor het laden zeer lang gaat duren.
Ik heb wel nog niet getest of de lader waarover we hier spreken dit ook doet. Het is de aangewezen methode, maar ik weet niet of deze lader het ook zo doet.
Vandaar toch maar zorgen dat de packs ongeveer even leeg zijn. Het komt niet aan op 0.1V-0.2V, dat werkt de balancer wel weg. Maar een halfleeg en een compleet leeg pack zou ik toch niet samen laden.