Mallosi ''powerbox'' c.q Vakuumkamer???

• Topicstarter Topicstarter M.Bosman
  • Startdatum Startdatum
Dat kan kloppen, Michael, maar waar het om gaat, is dat de meeste gewoon wat aanklooien qua rijden, en toch zo hard mogelijk willen gaan. Heb ik respect voor, maar is mijns insziens wat nutteloos en saai.

Er zijn uitzonderingen die ons bijhouden, maar de meesten rijden dan niet volgens de regeltjes. Pionnen afsnijden en dergelijke. Zo houd ik zelfs de Europees kampioen bij... Zoals ik zei, niet iedereen, maar de meesten wel. Je kan zelf ook vast wel enkele voorbeelden noemen. De meesten stoppen ook met rijden, als wij even rijden, jammer genoeg. Want met meeknallen leer je het best, afgezien van trainen op het circuit.

Goede tuning brengt ook wat trouwens. Een motor kan snel lopen, maar meer heb je aan nuttig vermogen. Een motor met een rechte koppelkromme, zonder gaten of pieken in het vermogen. Heb overigens al veel gehoord en gezien qua tuning, maar 2 spoelpoorten viind ik vrij uniek. Zal blijkbaar zijn nadelen hebben, anders deden de echte tuners het ook wel. :(

Welke uitlaat en luchtfilter heb je erop steken? Goede koppeling doet ook veel trouwens.

Dat van die 2 spoelpoorten zal je niet meer vaak tegenkomen, het zijn dan ook geen echte spoelpoorten maar het worden ''BREWSPOORTEN'' genoemd. Deze worden enkel in de professionele scooter-races gebruikt en ik kan je zeggen: Het is niet bepaald gezond voor je blok, maar dat brengt wel vermogen.
Over mn setup: Mielke dikke uitlaat ( lijkt op de originele maar dan dikker ) K&N luchtfilter met schuim omheen, De 4-schoenskoppeling ( alhoewel ik die niet meer helemaal goed vindt ) en de auto is laser uitgelijnd volgens een setup die ik van een wedstrijdracer had gekregen.
Grs,
Michael

maak eens een portmap alstublieft :P aangezien ik vroeger nogal veel met scooters gedaan heb (en niet geheel onverdienstelijk ;) max 20,6 pk uit 70cc) maar die term nog NOOIT tegen gekomen ben....

of een foto? :)

Achja, dat laser uitlijnen is het m.i. ook niet helemaal, en een setup moet je zelf vinden, omdat de setup van Pietje uit Oberhausen op het circuit toch niet optimaal werkt in Sittard. Deels omdat de auto anders is, voor de rest omdat electronica, banden en locatie anders zijn. Tevens natuurlijk nog asfalttemperatuur en luchtvochtigheid.

Maargoed, je zal vast zelf wel goed kunnen setuppen, om de setup ideaal te maken voor Sittard.

Die 4 schoens teflon koppeling is toch ideaal, naar mijn mening. De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat de mijne instelbaar is, van Pitstop dus. Wat scheelt eraan de jouwe? Aangrijppunt is wel wat aan te doen...

Ik denk dat de schoentjes bijna op zijn, pakt nogal slecht.
Maar je hebt gelijk, de setup is inderdaad afhankelijk van een groot aantal factoren.
Ik ga alles nog eens opnieuw afstellen en setuppen en dan zie ik wel verder, Bij mij komt er dus geen versnellingen of vakuumkamer op.
Mss is een tuningsmotor toch direct een beter keuze.
Wat betreft de portmap, is onderweg zodra ik klaar ben met tekenen zet ik hem er ff op,.
Grs,
Michael

Het zou moeten zorgen voor constantere toeren verloop bij de gasherneming verder is het niet prestatie-winnend.....

Zelfs op scooters heeft de malossi powerbox geen (lees als weinig) nut :D
Wordt vrijwel alleen geplaatst wegens optische reden......
Het verschil is niet of slecht te merken en naar mijn mening is het de investering niet waard....

en het werkt niet op het uitlaatvacuum (in een uitlaat zit naar mijn mening alleen overdruk), maar het vacuum van het carter :idea:

piethoofd zei:
en het werkt niet op het uitlaatvacuum (in een uitlaat zit naar mijn mening alleen overdruk), maar het vacuum van het carter :idea:

Dat staat er ook niet in mijn post ;) er staat dat het werkt door de onderdruk die opgewekt wordt door je uitlaat....

Voor de duidelijkheid zou daar eventueel onderdruk in je carter moeten staan maar het klopt wel zoals het er staat :)

Oke ik heb het dan verkeerd gezien.... :oops:

Maar het lijkt mij dat je zin dan alsnog fout is :P

Want door de beweging van de zuiger richting de bougie, onstaat er het vacuum.....

Er wordt wel een soort onderdruk gecreeerd door de uitlaat maar die zorgt voor een andere werking namelijk het eruit "zuigen" van uitlaat gas.....

Het mengsel komt voor het grootste deel omhoog door de overdruk in het carter gecreeerd door het omlaag gaan van de zuiger :P

Maar laten we nu maar stoppen, we zeggen gewoon dat we allebij gelijk hebben :P

anders gaan we een offtopic discussie krijgen :P

no offence verder hoor ;)

piethoofd zei:
Oke ik heb het dan verkeerd gezien.... :oops:

Maar het lijkt mij dat je zin dan alsnog fout is :P

Want door de beweging van de zuiger richting de bougie, onstaat er het vacuum.....

Er wordt wel een soort onderdruk gecreeerd door de uitlaat maar die zorgt voor een andere werking namelijk het eruit "zuigen" van uitlaat gas.....

Het mengsel komt voor het grootste deel omhoog door de overdruk in het carter gecreeerd door het omlaag gaan van de zuiger :P

Maar laten we nu maar stoppen, we zeggen gewoon dat we allebij gelijk hebben :P

anders gaan we een offtopic discussie krijgen :P

no offence verder hoor ;)

eindelijk iemand die nadenkt :P

En waarom ophouden? Een forum is er toch voor om te discussieren....

Zonder op-en-neergaande zuiger geen vacuum en overdruk maar ook zonder uitlaat geen vacuum en overdruk ;)...

De 2 zijn onlosmakelijke met elkaar verbonden, 't was ook meer een test :)

Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar het beuntunewerk van what's his name... (ben ik dus even kwijt :P)

En als laatste opmerking over mijn te vage zin, er staat dat ie werkt door een onderdruk, die door een iets is gecreeerd, er staat niet bij waar die onderdruk heerst, jij en ik weten beide dat dit in het carter is maar ik ga natuurlijk niet alles voorkauwen

hey, jelle zijn wij nou de enige hier die er over nadenken :P

Enniewees, ik wil dat poortmapje ook wel eens zien, want 2 extra spoelpoorten :?
Of bedoelt boostpoorten in de zuiger :?

Back