In de werkplaatsen rondom Dinxperlo is weer veel activiteit te bespeuren. Ik heb weer eens de kriebels gekregen. Het moet toch maar weer eens lekker anders. Ik heb een aantal grotere items verkocht. De MB Actros van Sterre Trans rijdt nu over de Duitse snelwegen rond Gelsenkirchen. De MB SK autoberger gaat de engelse banen rond Colchester veiliger maken. Tot slot gaat de Carson Kieptrailer in het midden van Nederland achter een andere truck gekoppeld worden.
Ik was bezig met het "eigenbouw" project Ford single cab met wisselende opbouw. Ik realiseerde me echter ook dat een vierde vrachtwagen, en dan ook nog zonder geluid en echte functies meer op de plank zou staan. Ook de berger stond daar meer dan mij lief was. Een project waar ik veel plezier aan heb beleefd met bouwen maar het gebruik is gewoon minder. Je moet altijd de baan op om de auto's aan/af te haken.
Ook kan ik natuurlijk maar beperkt spullen meenemen. Het gesjouw met de kisten is me soms ook lichamelijk te veel. Ik wilde eigenlijk 4 kisten en dan een mandje met Bruder en koffer met zender. De ambulance kan los erbij voorlopig. Alles in 1 keer op de kar.
Wel wilde ik ook zelfvoorzienend blijven. Bij een bagger hoort een kieper. De bagger moet op een dieplader en die moet worden getrokken.
Aangezien ik graag 2 verschillende merken wilde houden en ik de MAN als 6x4 toch mooier voor de Goldhofer vind is dus de Actros slachtoffer geworden.
De kieptrailer is weer een aparte kist. 1 vrachtwagen en 2 trailers kan ook natuurlijk maar wilde toch graag 2 vrachtwagens.
Bij het rijden in Duitsland (Melle en Waltrop) bleek ook dat een kieptrailer niet altijd makkelijk was. Een 2,3 of 4 assige kieper is veel wendbaarder.
Tja, zie elders in dit forum zal ik maar zeggen......
Dus de MAN moet de nieuwe trekker van de Goldhofer worden. Hierdoor kon hij ook wat aan terreinwaardigheid inleveren. Met name zijn assen. De achterassen waren namelijk de zelfsperrende Carson assen. Ook was de MAN rondom voorzien van Lesu terreinbanden. De Goldhofer kun je nog wel eens een harde halfverharding aandoen maar dan stopt het. Dus.....
Eerst even een opfris. De MAN.
Zo stond hij er tot voor heel kort bij.
De Carson assen.
Bij montage van de Carson assen moesten de veren uit de schokdempers worden vervangen door deze stoppers. Deze zijn er nu weer uit. Wel heb ik nu naast het veertje een stukje brandstofslang als stopper gemonteerd. In de spatborden zaten al wat sleepsporen en de Goldhofer met bagger is toch best zwaar.
Ook heb ik de assen iets verhoogd. Deze alu plaatjes zaten aan de voorwielophanging van de Ford ;-)
Gelukkig bestel ik bij de lak tegenwoordig ook een lakstift. Dus even de plekjes meteen aanstippen.
De assen komen natuurlijk weer onder de Ford vandaan. Het zijn de oorspronkelijke assen van de MAN.
De terreinbanden er ook onder vandaan. Uit de doos van het nieuwe model meteen de banden gehaald en op deze gemonteerd. Achter semi-terrein en voor wegbanden. De kwaliteit van de banden is wel beter dan vroeger. Iets leert Tamiya wel......Ze zijn wat zachter en soepeler. Mogelijk moet er nog wel een vulling in.
De lesu banden op de alu velgen....
De Tamiya banden op de velgen en de lesu ernaast
En wegbanden voor.
Achter staat ie nu net iets hoger.
En weer in vol ornaat. Nu nog de Goldhofer aanpassen.