MAN bruder dakar truck ( tamiya tl01).

@ RCjeffrey

Die bovenkanten van de zijwanden kan je ook insnijden of doorsnijden.
Dus met een scherp mes net zo lang langs een metalen lineaal snijden tot je er door bent.

Rondingen zoals wielkasten doe ik ook met een figuurzaag.
Daarna nabewerken met schuurpapier.

Vroeger zaagde ik ramen (openingen) in zijwanden ook met de figuurzaag uit.
Dan ben je lang bezig met om met een fijne vijl en schuurpapier
alles weer goed recht te maken.

Tegenwoordig snij ik rechte openingen ook door met een scherp mes.
Dan is in 1 keer alles netjes recht.

Zelf gebruik ik voor wanden meestal 1.5 mm styreen.

Een cirkel uitzagen doe ik ook met de figuurzaag en nabewerken met schuurpapier.

Gebruik je dan een elektrische figuurzaag of een die je met de hand doet?

Die wielkasten heb ik met een ronde vijl gevijlt,
Na gezaagd te hebben.
Daar ben ik niet ontevreden over.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ik vast kom te zitten met deze truck omdat hij niet echt off road zal gaan rijden....
Waarschijnlijk alleen op truck banen.

Verder alvast gekeken naar een aantal kleurenschema's.
Waarschijnlijk word het iets in deze richting waarbij de voorkeur gaat naar het zwart rood.

Laatst bewerkt:
Als je de wielkasten nog mooier rond wil hebben, kun je een spuitbusje of ander rond voorwerp zoeken die erin past. Fijn schuurpapiertje erom heen en schuren maar. Word ie mooi rond.

hierbij nog even hoe ver ik vandaag ben gekomen.

toch moet er nog wat aangepast worden, de achterband loopt aan de achterkant aan tegen de wielkast.
ook voor loopt hij aan tegen de schuine kant bij het sturen...
een paar kleine dingetjes....verder zit de zijkant wel goed vast en haaks doormiddel van driehoekjes tegen de zijkant en een aluminium hoekprofiel tijdens het lijmen.

dat hoeft niet in het echt komt de opbouw namelijk ook niet tegen de cabine maar als hij al vast gelijmd is zou ik ook alleen de wielkast aanpassen

de opbouw komt ook niet tegen de cabine aan, hier kan prima een 2mm plaat tussen....
helaas heb ik de opbouw al vast gelijmd, maar ik ben er al achter wat het probleem is, aan 1 kant moet het beugeltje wat naar het chassis zit eraf en hier moet een paar mm bij tussen,
dan zal de opbouw iets omhoog komen aan de achterkant en zal het eigenlijk opgelost zijn.
er zit nu namelijk 4mm verschil in hoogte tussen de vlakke plaat aan de achterkant....

dan heb ik dat verkeerd gezien op de foto maar ik moet zeggen het is tot nu toe een zeer mooi model

Laatst bewerkt:
gisteren het probleem opgelost met de wielkasten, iets eraf gehaald....
en aan 1 kant een nieuw beugeltje gemaakt zodat de achterkant nu wel waterpas is.
een heel stuk beter...

zoals te zien is zit er tussen opbouw en cabine wel ruimte,
let niet op de losse cabine, deze hangt er los op.

@norbert,
Tuurlijk zie je deze auto 30 maart,
Morgen avond zal ik eens kijken of ik op de vereniging een filmpje kan maken in de gymzaal...
Dan zal ik die z.s.m uploaden en hier plaatsen.

Vandaag de achter verlichting gemonteerd...
Ben er nog niet uit of ik de lampjes boven of onder ga doen.
Ik zelf vind boven beter staan.
Zie hieronder.
Het lege gaatjes worden de witte achteruitrijlampen.
Zie hieronder
Boven:

Onder:

Back