Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Even een vraag?

Ik heb hier nog 8 stuks robbe roxxy 2827-35 liggen en was benieuwd of deze krachtiger zijn dan de Dji motoren die op de f450 zitten. Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van de waardes van motoren, maar het staat mij bij dat toen ik met mijn eerste Mk vloog waar ook de robbe motoren opzaten veel meer power hadden dan die er nu op mijn f450 zitten maar misschien verbeeld ik met ook wel hoor.
En mochten ze wel sterker zijn kan ik ze dan zonder problemen op de f450 monteren?

Alvast bedankt voor de hulp.

Roxxy:

Lithium cell count: 2-4
• Load current: 6-9 A
• Maximum load current. (60 sec): 10 A
• No-load speed: 760 rpm / V
• Recommended Propeller Size: 10x4.5 .. 12x4.5
• Machanical power: 110 W
• Thrust max.: 820 g
• Wire length: 52 cm
• Total weight (with / without cable): approx 69g/54g
• Dimensions: 28,8 x 29 mm
• Shaft diameter: 3.17 mm

------------
DJI

DJI 2212/920KV
Dimension : 28X24mm
Rating : 920kv
Battery :3S,4S Shaft : 8.0mm
Weight : 56gr (with Prop Adapter)
Standard Current : 15-25A Max Current : 30A
Recommended prop : Li-Poly (11.1V) : 10x4.5 Li-Poly (14.7V) : 8X4.5
Gold connector is included

dji is 960kv. Maar met die motor gaat het zeker lukken.. desnoods zet je ze op 4s met een 9"prop. Blijft toch een beetje proberen, maar het is een goed motor. Simpel.

ik zou op 4 s 10 inch proberen, op 3 s 11-12 inch. maar vraag me af of het (veel) meer vermogen gaat opleveren, maar als je ze hebt liggen kun je het altijd proberen...;)

Hallo Emil,

Is er ook een kans om dit apparaat live te aanschouwen?? Ben nu wel heeeeeeeeellll erg geïnteresseerd in een Dji met frame enz.

Bij gebrek aan naza modules, is deze momenteel niet vliegklaar.. (Flightcontroller zit op mijn fpv tbs discovery)

Wel heb ik een f550 reparatie model hier staan met gimball. Deze is nu weer vliegklaar.
Ik kan met de eigenaar overleggen of ik deze mag gebruiken om je het te laten zien. De test vlucht moet toch nog plaats vinden. Dit vindt ik geen probleem. Mits de eigenaar het ook "oke" vindt, is dat mischien een oplossing...

Op m'n DJI 450 gisteren de GPS geplaatst. Aangezien ik uit het tijdperk kom waarbij goed werkende techniek niet vanzelfsprekend is verbaast dat alles gewoon goed gaat.

Het kalibreren lukt zonder problemen. Het instellen van de failsafe gaat zoals het moet. De GPS vindt z'n satelieten.
De zender voorlopig ingesteld op GPSATT en Failsafe. Om te voorkomen dat ik de MC per ongeluk in een verkeerde stand zou zetten.
RTH heb ik nog maar niet ingesteld, dit om een goed functionerende failsafe mbv een eenvoudige landing te testen.

Toch nog een paar vragen voordat ik een testvluchtje ga maken (in eerste instantie de home-lock optie).

De satelietindicatie geeft nu aan dat < 7 satelieten worden gevonden, even heb ik het groene lampje continue groen zien branden. Vraag: bij hoeveel satelieten kan vertrouwd worden op de gps?

Ik heb mijn MC opgebouwd met de witte poten voor een de rode poten achter. Net zoals op m'n fiets, witte lamp voor en rode lamp achter. Bij anderen zie ik een andere opbouw, wat is de reden hiervoor?

Iemand nog tips?

Ik heb het anders omdat ik wit beter zie dan rood. En meestal zal je (zeker in begin) meer "tail in" vliegen dan side en nose in.

Starten op home of course lock zou ik niet doen. Je leert je de verkeerde dingne an, dit gaat op compas en dat is gevoelig vor grote metalen objecten en electronische storing en dingen.
Leer eerst zelf GOED vliegen voordat je gebruik maakt van deze hulpmiddelen. Zelfde geld voor GPS. En heel eerlijk zelfs Atti mode is een hulpmiddel!

Bedankt Emil, ik hoor het wel. Zit op dit moment voor mijn werk aan de andere kant van de aardkloot dus tijd zat.

Denk wel dat hij met een paar dagen weer weg is,(geen idee waneer je dus weer in de buurt bent) Wacht nu op mooi test weer...

Is er ook de mogelijkheid om op je zender te zien hoeveel stroom er nog in je accu zit ?

ik heb een graupner mc-32 zender ontvanger gebruik ik de gr-24

Is er ook de mogelijkheid om op je zender te zien hoeveel stroom er nog in je accu zit ?

ik heb een graupner mc-32 zender ontvanger gebruik ik de gr-24

Indien je gebruik maakt van telemetrie kan je veel dingen zien; spanning, amperes, hoogte, rpm, gps positie enz enz.Erg interessant. Als je de MC32 HOTT hebt heb je het er ook opzitten, anders niet. Maar ik gok van niet.

Ik heb de mc-32 hott en wanneer ik met mijn mk vlieg heb ik ook alle info in beeld, maar vlieg ik met de f450 zie ik helemaal niets nog niet eens de accuspanning.
Maar als ik jou begrijp rogier zou ik dus ook de hoogte enz... Kunnen zien als je met naza vliegt?

Gr, klaas

Ik heb de mc-32 hott en wanneer ik met mijn mk vlieg heb ik ook alle info in beeld, maar vlieg ik met de f450 zie ik helemaal niets nog niet eens de accuspanning.
Maar als ik jou begrijp rogier zou ik dus ook de hoogte enz... Kunnen zien als je met naza vliegt?

Gr, klaas

Ik weet dat MK ook allerlei data teruggeeft, maar ik vlieg met de Naza en welliswaar een Spektrum DX8, maar bij mij is de telemetry een klein los kastje aan de ontvanger die het doorstuurt naar zender. De MC 32 hott kan het zeker weten.

Ik zal dat dikke boek nog eens doorbladeren van de zender wat de mogelijkheden zijn, moest jij op dat kastje ook nog wat aansluiten of krijgt hij de informatie uit de naza zelf?

Ik zal dat dikke boek nog eens doorbladeren van de zender wat de mogelijkheden zijn, moest jij op dat kastje ook nog wat aansluiten of krijgt hij de informatie uit de naza zelf?

Bij spektrum moet je alles erop aansluiten..zoals spanning, gps en hoogte. Zijn allemaal losse sensoren

Ik lees zojuist dat ik ook een apart kastje daarvoor nodig ben, en voor de gps nog weer een andere module.
Wordt weer investeren dus..)))

Met electric air module krijg je spanning, ampere etc en hoogte. Met GPS erbij krijg je ook afstand en positie

Ik lees zojuist dat ik ook een apart kastje daarvoor nodig ben, en voor de gps nog weer een andere module.
Wordt weer investeren dus..)))
Een mooi klein alternatief is de unisens-E module.
Doet alles wat electric air doet, enkel de individuele celspanning van de lipo niet.

Heb deze zelf ook, ideaal icm Hott..

Back