marijn penninx f16

hoi peter,

bedankt voor de info , maar wist het al en die kist is gewoon supper gedetaileerd en scale met de airbrakes en slats

gtjs
wim

hallo Wim

Ik ken deze kist al jaren , zeer mooi en vliegt echt super.
maar ik denk dat de g booster 160 een beetje aan de lichte kant is
naar mijn idee heb je minimaal 18 a 20 kg stuwkracht nodig

maar als je deze kist ziet vliegen ben je gelijk verkocht(in ieder geval ik wel):oops:

kan zo bizar langzaam en hij reageerd dan nog zo goed op de roeren
echt onverstelbaar

gr maikel

hoi maikel,
ik heb gelezen dat ze hem hebben ingevlogen met een 120 turbine olympos van amt
en dat ging nog vrij goed , bij de specs op hun site staat ook dat hij is voor een turbine van 16 kilo

gtjs
wim

Hoi Wim, mijn volgende kist wordt deze uitvoering alleen ga ik alles zelf maken, plug, mal etc. en misschien ook een 2 zitter. Zal wel een lang project worden.
In Jet Power 1 van 2005 staat ook een 1:4,8 f-16 en deze heeft gevlogen met een Jet Cat 120. Het kan dus wel met een lichtere turbine maar voor het betere stunt werk heb je wel meer vermogen nodig.
Gr peter

hoi maikel,
ik heb gelezen dat ze hem hebben ingevlogen met een 120 turbine olympos van amt
en dat ging nog vrij goed , bij de specs op hun site staat ook dat hij is voor een turbine van 16 kilo

gtjs
wim

Een 120 turbine olympus van amt, is niet helemaal de juiste benaming.

De amt motoren, werken niet met nummers. En de olympus die in de prototype van Marijn zat, is niet een olympus zoals ze tegenwoordig gemaakt worden. Maar een stuwdruk van +/- 19 kilo (tenzij anders afgesteld in de software)

@Wim,

Waar heb je die info vandaan?
De Olympus motors van AMT staan op 23 kilo (op hun site staat de info).
Om bij die 23 kilo nog eens 3 kilo extra te krijgen, is niet een kwestie van 10.000 toeren meer. En dat gaat ook niet zomaar 10.000 toeren meer geven.

Het eerste prototype had volgens mij toch echt 23 kilo. Maar ik zal het a.s. zaterdag even navragen. Dan kom ik bij een persoon, die het zeker weet wat die motor voor stuwdruk had.

Mooie kist is die van marijn zeker, wel jammer dat je de avonds F-16 daarvoor wegdoet. Maar 2 F-16's tegelijk moeten bouwen is misschien ook heel wat werk.

hoi paul,

die van marijn is een stuk schaal getrouwer dan die van avonds , en die van marijn is ook wel een stuk duurder daarom kan ik ze niet allebei houden en moet ik de keuze maken.

zal het aan marijn ook eens vragen hoeveel stuwdruk hij heeft.

gtjs
wim

Wel dapper als je begint met turbine vliegen en je doet dat met één van de allerduurste modellen die er momenteel te koop is. Met een dikke Olympus gaat ie ver over de € 15.000.......

Wel een pracht machine Wim!! Avonds kit al weg?

hoi scheur,

ik heb thuis een t22 warrior liggen die binnekort zal worden in orde gebracht waarop ik goed kan trainen met turbine vliegen.

ben al van kinds af aan bezeten door f16 en had ik de kans gekregen voor op de echte te porberen dan had ik het gedaan.

weet ook dat deze een dure kist is maar heb het ervoor over omdat ie zo schaalgetrouw is.eer deze kist zal klaar zijn om te beginnen met vliegen zullen we denk ik wel 1 tot 2 jaar verder zijn en daartegen heb ik hopelijk veel en goede ervaring met de t22 die naar het schijnt ideaal is voor trainingsvliegtuig.

heb een geintereseerde in de kit maar is nu opt moment nog te koop want twee kits is teveel van het goede

gtjs
wim

heb een geintereseerde in de kit maar is nu opt moment nog te koop want twee kits is teveel van het goede

gtjs
wim

Daaruit kan ik toch afleiden dat hij nog te koop staat. En misschien als de prijs goed is zijn er misschien ook geïnteresseerden van in Schaffen, aangezien je nu toch bij ons lid bent geworden...

Groeten, Bart.

Back