Marx Hectoperm GT-500

@ F. van Gent

Natuurlijk. Is toch een kleine moeite, en als je iemand er mee kunt helpen doe je jezelf toch ook een plezier...
Heb toen ik nog nieuw was in de hobby ook een hoop aan adviezen van andere mensen gehad (waarmee ik niet wil zeggen dat Danny een beginner is...)

Hans

Hoi Allemaal,

Het mag dan bijna een jaar geleden zijn, maar ik heb eindelijk van mijn "Hectoperm GT 500N" een "Hectoperm GT 500G" gemaakt :D.

Zoals Hans al aagaf is een "Maxi-Pile" vertragingskast zonder enige problemen op een GT500 te monteren. Ten eerste moet je een vlakke kant maken aan de uitgaande as van de GT500. In tegenstelling tot de andere vertragingen schuif je bij de GT500 de vertraging direct over de as. Bij alle andere vertragingen zit hier eerst nog een busje tussen.

Het enige "probleem" is dat de de achterkant van het huis van de vertragingskast niet direct past. Het gat waar de motoras doorheen komt is daarvoor te klein waardoor devertragingskast niet strak tegen de motor zit. Oplossing is natuurlijk simpel; een 22mm boor door het gat en alles past vervolgens netjes :D .

Groetjes, Danny.

Back