maximale spanningsverschil tussen cellen

Een accupakket van mij heeft het volgende: 1e cel is is 4,21 de tweede 4,16 en de derde 4,15 volt na opladen (volgens de lader).

Heb deze lader: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger

Heb het bovenstaande gelezen maar heb toch nog een vraag:

- doet mijn balancer het nou of niet? ik laad die accu altijd op met de balancer. accu is 1,5 jaar oud maar heeft niet zoveel cycles gehad.

- moet ik om de cellen gelijk te krijgen die accu een keer ontladen en weer opladen?

Sommige laders zijn niet zo precies.
Neem eens een goede multimeter en meet de cellen per stuk door, dan weet je of het de lader is of de cellen.

GJ

Is er een handleiding voor dummies voor zoiets? Zowiezo over dit onderwerp?
Er zijn regelmatig discussies over en Ernst Grundman geeft zeer duidelijk uitleg.
En hoe moet ik deze eigenlijk gebruiken? Wat voor kabeltjes heb ik nodig ervoor?

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 130A Watt Meter and Power Analyzer
Deze plaats je tussen lipo en regelaar met stekkers van het type die zelf al gebruikt.
Schemas staan in handleiding.
Je kunt dan de stroomsterkte spanning aantal gebruikte mAh en nog een paar waardes aflezen.
Zeer gebruiksvriendelijk en een must voor elke elektro RC er die wil weten wat zijn setup doet tijdens het testen op de grond.;)

Back