Mayflower 1620 Artesania latina

We gaan het even over een andere boeg gooien . Ik had hier reeds een draadje lopen met La Gloire van Mamoli maar deze bouw wordt afgebroken . Misschien was de moeilijkheidsgraad wat te hoog gegrepen maar ik vond ook de plannen en bouwbeschrijving niet zo duidelijk . Voor mij waren de bestanddelen van de bouwdoos ook niet zo schitterend , kan ook aan mij liggen ?
Dus terug naar Artesania waar ik al de San Juan van gebouwd heb en met succes . Nu dus de Mayflower kunnen overnemen van iemand wiens vader er aan begonnen was maar helaas overleden is . Ik werd gevraagd het schip verder af te werken en ze af en toe eens wat foto's door te sturen van de bouw .
Ik moet zeggen alvast een schitterende start , de eerste laag latjes is zeer mooi gelegd . Zal moeten het niveau op peil houden . :confused:
P9040003 (2).JPG
P9040001.JPG
P9040002 (2).JPG

Binnenkort zal er wat verfwerk aan te pas komen . Welke soorten verf gebruiken jullie ? Ook moet er een soort ruitjespatroon op geschilderd worden tips of tricks om dit te doen?

Admiralty verf uit de modelbouwwinkel. maar je kunt ook even op www.Kolderstok.com kijken, dan heb je ook mooie verf, en heel vlot in huis.
En een ruitjespatroon is even wat uitproberen, met potlood wat aftekenen, of eerst wat op een stukje calceerpapier wat uitproberen en dan overnemen op je schip

Back