Mayflower 1620 Artesania latina

Nog wat verder weer . En nu is het de werkplunje uit en ... feesten .:beer:

PC240001 (2).JPG
PC240002 (2).JPG

Netjes Guyken,
Ervaring is voor mij dat het allemaal even lang maken van dit soort stukjes een behoorlijk werkje is. En als ze dan ook nog allemaal in eenzelfde richting staan is er een klein wondertje geschied.

Dag Guyken,
Je kanonnen staan daar leuk in hun openingen.
Maar ik moet natuurlijk weer de millimeterchef spelen.
Ik zie de kanonkogels mooi klaar liggen in hun rekje, en heb het vermoeden dat de diameter een beetje aan de grote kant is?

Ik had daar nog niet bij stil gestaan . Nu je het zegt lijken ze groot ten opzichte van de kanonnen maar ja ze komen zo uit de bouwdoos ? Misschien met een likje zwarte verf kunnen ze wat kleiner lijken ?

Ik zei het toch? alleen een millimeterchef die er op let :)
ik vrees dat een likje verf alleen de aandacht van de blinkende kogels wat afneemt.
meet eens de diameter van het gaatje vooraan in de kanonsloop en vergelijk dat met de diameter van de kogels. Ik vermoed dat ze ongeveer 2x te groot zijn, en in kalibertermen is dat enorm.

Hoe ver van Brugge woon je in belgium? ik heb hier nog een aangebroken zakje bolletjes van 1,5 mm

En ik heb ook weer gemeten :) Gaatje voorin kanonsloop 2,35 mm , diameter kogels 3,17 mm . Bravo Herby . Je hebt een arendsoog . Bij mij is het pas mijn 2 de schip dus had je niets gezegd ik zou het nooit gezien hebben .

Back