MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

1800mah? hoe zwaar zijn die dan wel niet? die van mij weegt 89gram, als ik daar om te testen 2 van op plak heeft de quad toch al redelijk moeite met opstijgen?

Mijn ESC kunnen 2-4s aan alleen weet ik niet of mijn motoren dit aan kunnen. Of is de ESC hierin bepalend?

1800mah? hoe zwaar zijn die dan wel niet? die van mij weegt 89gram, als ik daar om te testen 2 van op plak heeft de quad toch al redelijk moeite met opstijgen?

Mijn ESC kunnen 2-4s aan alleen weet ik niet of mijn motoren dit aan kunnen. Of is de ESC hierin bepalend?
Welke setup gebruik je dan?

Je motoren vragen een bepaald max. vermogen bij een bepaalde propeller.
Mijn Cobra 2300kv motoren vragen bijvoorbeeld een max. vermogen van 25A met de HQ5045 Bullnose props.
Mijn accu dient dus continue 4x25=100A te kunnen leveren. Ik gebruik 4S 2200mAh 45C Lipo's.
Die kan 45x2.2=99A continue leveren. Op het randje, maar hij heeft een burst van 90C over 10sec.
Ik vlieg bijna nooit full throttle dus kan de 2200 het goed aan.

Multistar 2206-2150KV V2 met 10A max met 12a esc, dus ik moet eigenlijk een iets zwaardere batterij hebben. Er is een batterij van 1300mah met 65-130c discharge onderweg naar mij. Die is iets zwaarder dan mijn 1000mah die ik nu gebruik. Die zou dan voldoende power moeten kunnen leveren . ben benieuwd.

Multistar 2206-2150KV V2 met 10A max met 12a esc, dus ik moet eigenlijk een iets zwaardere batterij hebben. Er is een batterij van 1300mah met 65-130c discharge onderweg naar mij. Die is iets zwaarder dan mijn 1000mah die ik nu gebruik. Die zou dan voldoende power moeten kunnen leveren . ben benieuwd.
Je moet niet altijd uitgaan van de 'max current' die bij de motorgegevens staat. In jou geval 10A.
Als voorbeeld.. mijn Cobra 2300kv heeft een 'max current' van 15A. Maar in werkelijkheid met een 4S Lipo en HQ5045 props vraagt hij 25A bij full throttle. Nogal een verschil!

Dat is inderdaad nogal een verschil ja, momenteel zit ik nog op 3S btw.

Denk dat dit om te leren vliegen wat rustiger is :) ik heb in totaal pas een paar uur vlieg ervaring.

Hoe meet je die 25A bij full throttle?

Daar zijn test opstellingen voor, vaak zelf in elkaar gezet. Je ziet ze wel eens op Youtube voorbij komen.

Maar met 3S zal het allemaal niet zo'n probleem zijn denk ik.

Hier, zeer lichte accu's en hoge C rate http://www.rc-planes.nl/nl/category/lipo/
De 4S 45C 1900mah 187gram

20150608_155633.jpg

Dat is interessant :) Tnx voor de uitleg en de links naar de items. Ik ga er eens een bestellen.

Heb nu ook gemfan 5030 props en merk dat die ook niet zo heel veel trust produceren. Wat ik zo lees in reviews komt dit ook wel overeen met mijn bevindingen op het veld. Alleen heb ik nog 14 setjes liggen die ik eerst op ga maken :rolleyes:

Opzich vliegt de mini redelijk nu, alleen merk ik dat de 1000mah accu's die ik heb niet genoeg power hebben om goed de lucht in te komen. Die test baterij wat ik heb besteld van 1300mah doet dit al een stuk beter met zijn 65c.

Hey ik weet dat het eigenlijk "not done" is om beelden uit een sim te laten zien, maar ik wilde dit even laten zien.

Ik "oefen" al een tijdje op freerider en weet dat het in het echt een ander verhaal is, maar voor het spiergeheugen van je stick vingers is het niet verkeerd denk ik.
Schiet me dus niet af, want de muziek is nogal mêh en de kwaliteit niet geweldig, maar ik wilde gewoon even jullie mening horen (en evt tips).

Bij mij in de buurt zijn ze een nieuwe rotonde aan het aanleggen. Dit weekend moet hij open gaan, of is de weg in ieder geval afgesloten.
Nog net even kunnen vliegen voordat het openbare weg wordt :)

Bij mij in de buurt zijn ze een nieuwe rotonde aan het aanleggen. Dit weekend moet hij open gaan, of is de weg in ieder geval afgesloten.
Nog net even kunnen vliegen voordat het openbare weg wordt :)

Mooi filmke van de rotonde , ik heb er daar het laatst ook een gemakt, toen was ze nog volop in aanbouw.

[/QUOTE]

Weet niet meer of het dit topic was waar gesproken werd over de Fatshark Raceband, maar is dit hem?

Raceband bij Hobbyking

Raceband bij GetFPV

Heeft het nut om deze in huis te halen wanneer je altijd vliegt met een ImmersionRC 600mW?
Of tewel, zorgt dit meteen voor een beter signaal of minder storing door andere zenders bijvoorbeeld?

Back