MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

Hey, ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Dquad iniminiH 5" na aanraden van @joepstar . Cobra 2204 1960 kv motors met 5" props en Favourite Littlebee 20A. De afgelopen weken heb ik heerlijk gevlogen en kennis kunnen maken met het vlieggedrag van de inimini.

Gisteren heb ik met Joep de ESC's geflashed met BLHeli 14.3 en damped light en oneshot aangezet. De ESC ondersteunen beide. Echter is vanmiddag tijdens de eerste vlucht na het flashen een van de motoren doorgebrand. Op de ESC zelf is geen schade te zien. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Kan het door damped light komen? De DYS ESC's van Joep lijken namelijk nergens last van te hebben, en lopen heerlijk met dezelfde motoren.
 
Zou raar zijn als je esc motor combo t zelfde is en ineens een motor uit fik.

Wat misschien wel kan is dat met oneshot je quad ongemerkt hele kleine correcties is gaan maken. Als je quad niet goed getuned is kan t wel eens je motoren laten trillen als een gek zonder dat je t merkt. Maar hierdoor kunnen ze wel te warm worden.

Die trillingen zie je nauwelijks, moet je op gehoor doen.

Verder zou ik niets weten ...
 
Zou raar zijn als je esc motor combo t zelfde is en ineens een motor uit fik.

Wat misschien wel kan is dat met oneshot je quad ongemerkt hele kleine correcties is gaan maken. Als je quad niet goed getuned is kan t wel eens je motoren laten trillen als een gek zonder dat je t merkt. Maar hierdoor kunnen ze wel te warm worden.

Die trillingen zie je nauwelijks, moet je op gehoor doen.

Verder zou ik niets weten ...
Joep gebruikt DYS ESC's en ik maak gebruik van Littlebee ESC's. Morgen maar eens kijken of het probleem in de motor of ESC zit.

De quad trilde zelfs hevig. Het kan inderdaad dat de motor hierdoor te warm geworden is. Na de crash waren alle motoren redelijk warm, maar de doorgebrande motor was erg heet.

Is het een kwestie van PID's omlaag bijstellen? Of moet ik nog een andere setting aanpassen in de Naze?
 
Gewoon de pids aanpassen, dat trillen moet je dr uit halen.
Als t mijn quad was zou ik dat als eerste doen en dan kijken hoe die vliegt.

Voor de volgende keer gewoon kort beginnen, landen en temperatuur checken. En dan opbouwen tot een hele lipo lengte.
 
Voor het flashen van de ESC'S vloog de quad netjes zonder trillingen.

Ik heb nu de PIDs naar beneden bijgesteld. De motoren worden niet meer warm en de quad trilt aanzienlijk minder. Rest alleen nog fine tunen zodat ik de juiste PID waardes te pakken heb. In ieder geval bedankt voor je hulp, Fint!

Klinkt inderdaad als een gevalletje slecht getunede quad.. welke software gebruik je?
Cleanflight
 
Ik heb een frame geprint, uit twee delen is erg stevig omdat het geheel erg licht is.
Verder heb ik de Scisky flight controller + brushed motoren maar niet de 8.5mm motoren. Ik heb de iets lichtere 7mm motoren. een 10mw vTX en een micro 600tvl camera
 
Ik heb een frame geprint, uit twee delen is erg stevig omdat het geheel erg licht is.
Verder heb ik de Scisky flight controller + brushed motoren maar niet de 8.5mm motoren. Ik heb de iets lichtere 7mm motoren. een 10mw vTX en een micro 600tvl camera
De grootste uitdaging waar ik tegenaan loop is de receiver. Wil het liefste de module van de taranis kunnen blijven gebruiken. En heb tot nu toe alleen spectrum nano receivers gevonden :(
 
Ja ik heb een Boscam vTX. Eigenlijk niet bij na gedacht met het kopen. Maar heb nu een boscam vRX erbij gekocht die op de video in van mijn fatshark bril aan kan sluiten.
 
vandaag tijdens mijn vrije dag eindelijk eens in de software van de taranis plus kunnen duiken, direct geupgraded naar opentx 2.1.7 en de xjt naar de nieuwe lbt firmware zodat deze werkt met mijn nieuwe x4r receivers. Nu nog hopen dat het vanavond lukt om de 'oude' x4r en x8r te upgraden. De upgrade tool van frsky vind de receivers uberhaupt niet, en als ik ze aan de achterkant van de taranis hang krijg ik telkens een firmware update error en stopt hij met flashen. Iemand hier al naar gekeken toevallig?
 
Zaterdag 13 februari 2016 was er een Kwalificatie Event in Duitsland (Göppingen)
50 piloten uit verschillende *Landen waren aanwezig en konden zich hier Kwalificeren voor WDP in Dubai
*Duitsland UK Nederland Zwitserland Denemarken etc etc

Het was een super gezellige sfeer en iedereen was erg behulpzaam in de Paddock (als je een Problem had met je quad etc)
Video kwaliteit was best Bagger .. maar wel vliegbaar
geen Entree .. Koffie gratis .. en zeer veel Publiek aanwezig

Top Pilots waren Kent Direkssen (Denemarken .. Tom Smith (UK) .. Phil Freybott (Duitsland/USA)

 
Back
Top