Vandaag meegevlogen bij de F3RES wedstrijd. Een mooie dag. Relaxte en goede sfeer, een groot strak gemaaid veld in Vught, droog weer met zelfs zon. Wat wil je nog meer.
Maar, hoe heeft de vliegende vleugel gepresteerd tussen al die staartkisten? Dat is natuurlijk de vraag.
Wel de eerste ronde moest ik er nog een beetje inkomen en eindigde ik in mijn groep zowel qua tijd en landing (meer dan 15 meter van de stip, ahum) als laatste.
Ronde 2 had ik de zenuwen iets meer in bedwang en wist die landingstip tot 3 meter te naderen, de start liet nog wel te wensen over.
Ronde 3 begon goed. Hoog gestart, alleen wist ik daarna de thermiek niet te pakken, tot ik op 20 meter hoogte zat en mijn tijdwaarnemer zei "Hé, volgens mij staan je remkleppen uit"

.
Dus met de duim vast op de remklepschuif ronde 4 in gegaan en jawel, een vliegtijd van 5 minuten en 57 seconde met een landing op 0,31 cm van de stip. Oke, een getrainde RES vlieger ging daar nog overheen door exact de 6 minuten te vliegen, maar toch, de tweede plek voor de vliegende vleugel die ronde!
De laatste twee rondes wist ik in mijn groep wederom die tweede plek te bemachtigen, zodat ik met een goed gevoel naar huis ben gegaan.

Ga de komende weken trainen voor de volgende wedstrijd, want naar mijn mening doet de McRES (vermits in handen van een goede vlieger) zeker niet onder voor een staartkist.