me-163

Hallo Jeroen,

Ik ben dit toestel ook aan het bouwen/assembleren. Die foto met die worp 'recht omhoog' ziet er best dapper uit. Ik ben altijd een beetje huiverig om een toestel zo op te gooien. Heb je inmiddels al met 4s gevlogen? Gaat de start dan beter? Het zal iets meer gewicht zijn, maar wellicht ook wat meer vermogen.

Groeten,

Marc

hoi Marc,

Hij heeft inmiddels gevlogen op 4s en daarmee gaat de start inderdaad handiger !
Het toestel heeft nogal de neiging om de eerste meters behoorlijk richting de grond te duiken waardoor ik hem liever met een behoorlijke hoek naar boven werp.
Heb ook wat up in de zender gezet op een schakelaar voor de start.
De start is even spannend maar eenmaal in de lucht vliegt hij super !
hij gaat echt als de brandweer ! en het geluid is helemaal top !
succes met de bouw en maiden

grtz Jeroen

hoi Marc,

Hij heeft inmiddels gevlogen op 4s en daarmee gaat de start inderdaad handiger !
Het toestel heeft nogal de neiging om de eerste meters behoorlijk richting de grond te duiken waardoor ik hem liever met een behoorlijke hoek naar boven werp.
Heb ook wat up in de zender gezet op een schakelaar voor de start.
De start is even spannend maar eenmaal in de lucht vliegt hij super !
hij gaat echt als de brandweer ! en het geluid is helemaal top !
succes met de bouw en maiden

grtz Jeroen

Filmpje !!!!!!!!!!

Leuke kist, Ik heb hem bij frits al zien staan. Schijnt volgens zijn eigen zeggen bloed snel te gaan.
Succes

gert-jan

Super! Man o man wat gaat ie hard :thumbsup:
Eerste paar flyby's gingen echt hard, als je aan einde van veld up geeft, is ie heeeeeeel snel heeeeeeeel klein.

Zou eigenlijk eens een keer ergens een radargun vandaan moeten toveren... :p

Bedankt voor filmpje (Heino ook natuurlijk) :celebrate:

moi wah ! ;) al zijn de meningen over het uiterlijk van dit model nogal verschillend :lol:
ik ken zelfs mensen die hem eigenlijk wel zouden willen aanschaffen maar die hem zo lelijk vinden ......

het rc geeft aan met deze setup 260 te kunnen halen ??
zouden we inderdaad eens moeten meten !!
hij is in ieder geval stukken sneller als mijn 4s funjet ultra
vliegen doet ie superstrak en ook is de handstart geen probleem
helemaal tevreden met dit kistje :D

grtz Jeroen

Hallo ik heb ,m net binnen en wil hem laten lopen op 2w20 4s maar hoeveel amp regelaar gebruik jij dan want op 3s verbruikt die al zo,n 63 amp laten het weten groetjes

Gaaf! Ik heb een jaar of geleden met een ME-163 gevlogen met een 6,5 cc 2-takt. Was met een turbine niet bij te houden maar ja, dat ligt aan de aërodynamica. Is zelfs nu nauwelijks nog geëvenaard.

Wie ein floh, aber oh oh

Misschien iets als volgend Me-163 project? ;)

Blijft een gaaf model de Comet!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jeroen ik heb nog een vraagje hoeveel mah is je 4 cell lipo groetjes.

(4Sx3.5Vx71A)/80gr=12.4W/gr
das best stevig hoor. Nog enkele mods gemaakt om dit in goede banen te houden?

nee ik heb geen extra verstevigingen aangebracht
volgens de manual is het alleen raadzaam metal gear servo's te gebruiken bij deze setup ?
tot nog toe blijft ie het prima doen zo
wat me meer zorgen baart is de regelaar die erg warm word zeker nu het buiten ook weer wat warmer word
daar moet ik nog wel een mod voor maken om deze wat beter te koelen.....:confused:

Hallo Jeroen ik heb nog een vraagje hoeveel mah is je 4 cell lipo

ik gebruik nu een 2600 35c lipo deze had ik toevallig nog
lekker licht maar wel korte vluchtjes (4min) zou dus wel wat zwaarder mogen

grtz Jeroen

Helemaal super dat er hier nu ook een draadje over is :).

Ben zelf ook op zoek naar een electro speed model (heb er wel veel maar allen brandstof) sinds een week of 2/3. Keuze ligt nog tussen de Voodoo en deze, met de voorkeur voor deze vanwege prijs en uiterlijk (heb nl ook zijn kleinere ATC broertje).

Twijfel alleen nog tussen de 2w20 of 2w23, maar denk dat de 2w20 het wordt. Hoger als 4S wil ik iig niet gaan, op de buitenlandse fora lees je dat 5S of hoger te zwaar wordt (dus ook moeilijker gooien). Ideaal zou 3S zijn, maar dat gaat alleen hard op een 1w30 en dat trekt heel wat amps.

Waar heb jij hem besteld? Ben aan het denken aan de USA, scheelt toch weer met hier (en ook in stock, hier niet).

Groet Raoul

*EDIT, heb jij trouwens ook wat triplex onder de heveltjes van de ailevons geplaatst? Was een goede tip van de andere fora aangezien daar zwakke plekken ontstonden bij veel en snel vliegen?

Laatst bewerkt:
hoi Raoul

ik heb hem gewoon besteld via de site van het-rc
maar met de verzendkosten en de boeventax van de douane was ik niet meer goedkoper uit dan in eigen land :(
wel had ik hem voordat hij hier leverbaar was :D

rbc kits had hem ook maar daar is die uitverkocht !!!

rc technics heeft hem nog wel op voorraad

ik heb geen extra triplex gebruikt voor de roerhoorntjes .... tot nog toe geen probleem ,wel heb ik voor de servo's wat triplex en balsa gebruikt om deze goed vast en op de gewenste diepte in de vleugel te krijgen

grtz Jeroen

Back