Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mocht je bij de maiden twijfelen aan het vermogen kan je er voor meer trekkracht ook tweeblads propjes opzetten.Dat sleurt veel beter dan drieblads.De afgelopen dagen weer effe door zitten knutselen.
De vleugel bout bevestigingen gemaakt en losvast gemonteerd.
Ook het vloertje gemaakt wat in de kist komt te zitten waar de voertuigen etc etc op komen te staan voor vervoer gemaakt.
Vloertje moet nog verdre afgewerkt worden(geweatherd).
Bekijk bijlage 567148
Bekijk bijlage 567149
Bekijk bijlage 567150
Bekijk bijlage 567151
Bekijk bijlage 567152
Voor wat de motortjes betreft wil ik toch nog even terugkomen op alle komotie en een nadere toelichting geven. omdat men niet denkt aan het geluid wat 6 brandstofmotoren op een vliegtuig kunnen produceren.
Dit vergeet men denk ik omdat het vliegen met elektromotoren vele malen minder db's maakt(op enkele uitzonderingen na) en tegenwoordig wordt er veel met elektromotoren gevlogen.
Ik heb gekozen voor de 6,5 cc viertakt motoren wat ruim voldoende is om dit kistje de lucht in te sleuren.
Ik heb ook aangegeven dat de propellers 10x7 drieblad zo dicht mogenlijk visueel bij het origineel komen kwa diameter maar ook het toerental binnen de grenzen ligt wat deze motortjes kunnen rondslingeren.
Wat ook een hele belangrijke rol speelt (en ik denk tegenwoordig de belangrijkste rol)is de geluidsproduktie die die 6 motoren(ondanks dat het viertakt motoren zijn) bij elkaar produceren(het is in ieder geval geen jankend geluid van een tweetakt motor).
Daarom moet ook het toerental van deze motortjes omlaag gebracht(minder db's) worden maar toch voldoende trekkracht met elkaar kunnen leveren.
Op deze manier zijn denk ik theoretisch en in de praktijk de decibellen omlaag te krijgen om aan de voorwaarden te kunnen en moeten voldoen.
Wat ook een rol speelt is om bij dit vliegtuig een zo min mogenlijk klankkast effect te creëren.
Ik hoop dat ik met deze uitleg wat meer inzicht heb gegeven in de keuze die ik heb gedaan.
Mvgr Hans