Medicin Man wordt de VGG cup-zwever (was: Grosse UHU samen aanschaffen)

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Let op, hele verhaal gaat niet door omdat de UHU niet meer gemaakt wordt
Dag,
Ik zat zo te denken: de Graupner Grosse Uhu is een leuk vintage model met een Jedelsky vleugel, wat zeer betaalbaar is en goed vliegt. Zijn er meer mensen die er een willen bouwen en daar dan in de zomer een wedstrijdje mee te doen, bijvoorbeeld op een VGG Treffen?
Lijkt me ook voor beginners en mensen die geen zin hebben in restauraties een leuke gelegenheid :-)
Meedoen aan de gezamelijke inkoop staat natuurlijk voor iedereen open, of je nou mee wilt doen met een wedstrijdje of niet. ook betrokken zijn bij het Vintage Glider gebeuren is niet nodig, al is het natuurlijk een mooie kans daar ook eens te komen kijken!

4545.jpg

https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=4545

Update 6 januari
Ik heb het volgende kunnen regelen.
De Uhu bouwdoos komt op 50 euro, afgehaald in Deventer.
Verzenden kan ook, dan komt er 6 euro bij.

2 servo's, Towerpro SG-90 - 11,50.
Ontvangeraccu - ik ben nog op zoek naar een geschikt alternatief
Ontvanger Corona RP4S1 - 22,50 (4 kan. synthesiser)
Uhu Hart - 2,95

Als je deze spulletjes bij je Uhu wilt hebben blijven de verzendkosten uiteraard gewoon 6 euro, tot een pakketgewicht van 10 kg. Als mensen bij elkaar in de buurt wonen kunnen er dus ook pakketten gecombineerd worden om kosten te besparen.

Let op, ik moet de Uhu's vooruit betalen. En jullie dus ook :-)

============================================================================================
als je belangstelling hebt geef dan aub geheel vrijblijvend aan wat je zou willen. Aanmelding kan in ieder geval tot 13 januari, dan kan ik definitieve prijzen noemen en kun je beslissen of je mee wilt doen of niet.

-Uhu
1 PH_AJH,
2 Hendrik,
3 Return,
4 Jacobbos,
5 Rick R,
6 Jakkie takkie,
7 JJ de Bom,
8 Willem P
9 Hobbyist
10. Gait
11. Tom Rinkes

-2 servo's
PH_AJH, Hendrik, Jakkie takkie, JJ de Bom

-ontvangeraccu
PH_AJH, Hendrik, Jakkie takkie, JJ de Bom

-ontvanger 35 MHz (goedkope 4-kanaals scanner, bijv. Corona)
PH_AJH, Hendrik, Rick R

-Lijm Uhu Hart
PH_AJH, Hendrik, Rick R, JJ de Bom

Laatst bewerkt:
Leuk initiatief!

Toen deze Uhu voor het eerst in levende lijve zag was mijn eerste reactie: das een gave zwever!

Dus: Ik ben zeker geinteresseerd, mooie uitbreiding na de sunny motor zwever / easycub motor vliegtuig, nu deze Uhu er eventueel bij, eentje zonder motor. Ook leuk om op de vleugel van de easycub af te werpen...

Hoop dat er meer mensen volgen, zou leuk zijn als dat in de prijs kan schelen

Laatst bewerkt:
Hi Arjen,

Lijkt mij wel leuk..............back to basic............

Even op internet gekeken...........bij Q Pijnakker of Veenendaal....51,60 euri

Zeker bij afhalen snel verdiend.

Gr Harry

Ik pas de begin post even aan om het op een rijtje te houden.
Het is puur een peiling dus je zit nergens aan vast, maar als men even opgeeft wat men af zou willen nemen heb ik aantallen en kan ik gaan zoeken.

Dus geef even aan wat je zou willen:
-Uhu
-2 servo's
-ontvangeraccu
-ontvanger 35 MHz (2,4 GHz lijkt me lastig maar wel te bekijken; geef dan systeem even aan)
-Lijm Uhu Hart

Laatst bewerkt:
Lijstje aangepast.
Gaat lekker zo. Ik denk dat vanaf 10 stuks de korting wel aantrekkelijk kan worden....

Ik loop nog niet helemaal warm maar het spelelement spreekt mij wel aan.
Dus ik hou het draadje in de gaten en doe misschien wel mee.

Wil natuurlijk altijd mij vloot uitbreiden en ben zeer snel jaloerse als ik iets niet heb..

In ieder geval kan ik misschien wel helpen bij de aanschaf van servo's enzo

TomRinkes

Tom,
Echt iets voor jou :-) Vliegt een beetje als je Clou: degelijk, niet te ingewikkeld en vliegt voorspelbaar. Wil ik hem wel voor je bouwen.

Zoiets Hendrik???? [URL="
- UHU-Hochstart abends[/URL]

Leuk initiatief, helaas heb ik al teveel projecten die prioriteit hebben...... maar ik heb nog een jedelsky vleugeltje liggen van een 1 meter span Robbe kistje....... wellicht ga ik daar met mijn oudste zoon nog eens een rompje voor bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rick,
We hebben een adres veel dichter bij huis en tegen zeer concurrerende prijzen.
Johan, je kunt nooit teveel projecten hebben. Bouw lekker samen met je zoon een Uhu! Da's echt een feest. Think about it....en dan kunnen we van de zomer lekker een wedstrijdje doen!

Arjan en liefhebbers,

Kan jullie dit alleen maar aanmoedigen!!
Wij hebben op de club ook zo'n project lopen maar dan met de Spirit van Great planes.

Iedereen de zelfde kist, identieke start lijnen ( 2 stuks ) en laat maar zien die vlieg en thermiek skills! ;)

Groet,

Lyckele

Even omhoog halen.
Zijn er nog liefhebbers? Om het aantrekkelijk te maken moeten we er nog wel wat bij hebben.

Iedereen kan trouwens aan deze gezamelijke inkoop meedoen, is niet voorbehouden aan Vintageliefhebbers natuurlijk!

Arjan, noteer mij dan ook maar voor de bouwdoos, de servo's en het ontvangerpack. Lijm en ontvanger heb ik nog wel (neem aan dat er een gewoon formaat in kan).

Ik heb wel interesse, maar wacht nog even af. Ach, doe mij ook maar de UHU, de servos en de battery.
Ik zag dat voor de lijm UHU hart wordt gebruikt. Kan ik ook gewoon houtlijm gebruiken? Dat heb ik wel. Het is toch gewoon houtbouw of is het ARF?

Ontvanger heb ik wel.
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat deze ontvanger wel past.

RF0999_b_1.JPG

Hallo Jeroen (toch?)
De Uhu is een lasergesneden kitje. Een bouwdoos maar met vrijwel kant-en-klare onderdelen. De houten delen kun je prima met houtlijm doen maar voor een aantal plastic en metalen onderdelen moet je Uhu Hart (of een soortgelijke lijm) gebruiken.
De vleugel is een Jedelsky, die bestaat uit een aantal voorgevormde panelen. Geen ribben en ook geen bespanning dus.

Al met al een makkelijke bouwdoos die ook door totaal onervaren bouwers prima in elkaar te zetten is. Dat, gekoppeld aan een zeer vriendelijk vliegkarakter, maakt een Uhu tot een leuk vliegtuig. Maar ook voor ervaren bouwers/vliegers kan het een leuk project zijn. Ik heb zelf (nou ja, eigenlijk is hij van mijn zoontje...) een Kleine RC-Uhu die volgens hetzelfde concept is ontworpen. Ik vlieg er geregeld mee, is echt leuk. zo basic, simpel en relaxed....heerlijk.

Back