hallo,
Ben onlangs overschakeld op 5% nitro brandstof (15% is nogal duur).
Enige probleem: de motor loopt nu nogal warm, ietsje te warm;
moet namelijk 10min wachten na elke vlucht om terug te kunnen starten.
Terug meer nitro is geen optie.
Rijker zetten ook niet echt, moet nog ietsje kracht hebben.
Motor is een OS-32SX-H in een Caliber 30.
Wat kan ik het beste doen om de koeling te verbeteren?
- Een upgrade cooling fan van K&S?
- Een koeltunnel maken zoals hier: http://www.runryder.com/helicopter/t40989p1/?highlight=raptor+cooling
- Beetje castor olie toevoegen? (Vlieg nu met tornado-heli)
Had gehoord dat Motul goeie olie is, maar welke?
Klotz of Carbulin zijn niet verkrijgbaar in Belgie...
- Combinatie ervan?
Alle tips zijn welkom,
Groeten,
Wouter
Ben onlangs overschakeld op 5% nitro brandstof (15% is nogal duur).
Enige probleem: de motor loopt nu nogal warm, ietsje te warm;
moet namelijk 10min wachten na elke vlucht om terug te kunnen starten.
Terug meer nitro is geen optie.
Rijker zetten ook niet echt, moet nog ietsje kracht hebben.
Motor is een OS-32SX-H in een Caliber 30.
Wat kan ik het beste doen om de koeling te verbeteren?
- Een upgrade cooling fan van K&S?
- Een koeltunnel maken zoals hier: http://www.runryder.com/helicopter/t40989p1/?highlight=raptor+cooling
- Beetje castor olie toevoegen? (Vlieg nu met tornado-heli)
Had gehoord dat Motul goeie olie is, maar welke?
Klotz of Carbulin zijn niet verkrijgbaar in Belgie...
- Combinatie ervan?
Alle tips zijn welkom,
Groeten,
Wouter