Mening carburateur nitro rs4 evo+

Zal zomers en winters ook schelen neem ik aan.

Lekker rustig aan gereden vanmiddag zoon 7 a 8 tankjes nu.

Alleen net ging ik naar een vriend en nam hem rijdend mee dacht dan kan het motortje nog is opwarmen en afkoelen, toen ik daar aan kwam
sloeg de auto ineens ophol en gaf ineens half en misschien meer gas.Kon hem gelukkig meteen stoppen.Maar goed dat die nog heel rijk loopt nu.Het stuur deed het wel goed.
Hoe zal dit kunnen?In de middag nergens geen last van gehad.Erg raar.

Humzz net ff de batterijen door gemeten die in de auto zaten.
Las hier op het forum dat het vaak een batterij probleem is.
En jawel een batterij dood van de vier.

Wat ik dan wel raar vind is dat de failsafe niet intreed dan.
Iemand enig idee?

Geen spanning - geen werking failsafe. Voor dat spannen ze ook wel een elastiekje of veertje op de gashendel van de carburateur zodat die bij het spanningsloos worden alsnog het gas dicht trekt.

Dit lukt helaas alleen bij servo's die niet al te zwaar lopen, veel RTR servo's lopen zeer zwaar en zal het lastig worden om dat goed te krijgen, de betere servo's lopen erg licht en zal een simpel veertje of elastiekje prima werken.

Ik heb de tankmount iets ingedremeld en zo een (slanghouder) gemaakt kost niks en het is zo gedaan en ziet er netjes uit.
IMAG0317.jpg

IMAG0315.jpg

Heele mooie oplossing zo. Ik heb dit ook meteen zo gedaan!:D

Weet iemand(stomme vraag:D) een goed accupaketje voor de hpi?
Of wat ik daarvoor precies nodig heb?

Hoe halen jullie vuil rond de gloeiplug en rondom het tankdopje weg?
gr

Kijkend naar je foto's vraag ik mij af, de motor lijkt een T15 (2.5cc) en ik zie een andere uitlaat. was deze nieuw?

@ roelof dit is een t 15 met hpi tuned pipe en andere vertanding op de klok , maar dit was een voorbeeld voor vxltraxxas hoe hij de brandstofslang weg kan werken bij de koppelingsklok vandaan.
Ik neem aan dat vxltraxxas de auto nieuw heeft gekocht mijne is alweer wat jaartjes oud 4/5??? staak ook in de vitrine kast in huis ben zelf meer van de truggy,s.

@ vxltraxxas kleine tip pleur die batterijen houder zo snel mogelijk weg en koop een humpack dan heb je beter stroom en gaan langer mee dan de losse batterijen die ook veel problemen kunnen veroorzaken.

Een standaard humpack van 1400 of hoger is goed en vuil haal ik gewoon met remmenreiniger weg (wel met koude motor) ivb ontvlamming en te snel koelen van de kop.

Nitrotrippertje ik heb de auto idd nieuw gekocht ja.:D
Zal dan is opzoek gaan naar humpacks van 1400 of hoger lijkt me een stuk vijliger.
Wel jammer dat er geen lampje op de auto zit wat aanduidt in welke staat de batterij is.:(
Iemand toevallig ervaring met het goedkoop kopen van goede humpacks?

Wat de remmenreiniger betreft die heb ik toevallig nog genoeg staan dus die gaat me zeker helpen.:o

gr

ff wat op ebay rond gesnuffeld en kwam tegen;:D

HPI Savage 6V 1600mAh NiMH Receiver hump battery JST
Dimensions (Max): 50.4mm x 30.6mm x 31.6mm
Weight: 119g
Capacity: 1600mAh
Measured at 320mA (0.2C) discharge.
Max Discharge Current: 4,800mA
Max Charge Current: 1600mA
Internal Resistance: <90mOhms when fully charged (<25mOhms per cell)

Dus maar meteen genomen.Vijligheid voor alles.;) was best verschoten van dat leeg batterijtje.
Ook maar meteen een reserve schroef + Hardware settje besteld.(wel handig als ik is een schroefje verlies.)

gr

Laatst bewerkt:
Vandaag nog even een tankje gereden.
Starten ging redelijk goed moet het wel nog ff leren aanvoelen waneer er genoeg brandstof bij het carburateurtje komt autotje is erg vlug verzopen.
Maar dat komt ook wel goed.

Morgen ga ik proberen afstellen.Zijn er nog speciaale dingen waar ik op moet/kan letten?

ik zou bij de eerste keer afstellen/fine tunen niet te ver doorslaan, zet hem in ieder geval niet te schraal maar draai hem 1/8 rijker als hij mooi loopt... maar dat is mijn persoonlijke mening.

Succes!

Geen spanning - geen werking failsafe. Voor dat spannen ze ook wel een elastiekje of veertje op de gashendel van de carburateur zodat die bij het spanningsloos worden alsnog het gas dicht trekt.

Dit lukt helaas alleen bij servo's die niet al te zwaar lopen, veel RTR servo's lopen zeer zwaar en zal het lastig worden om dat goed te krijgen, de betere servo's lopen erg licht en zal een simpel veertje of elastiekje prima werken.

Ook als de batterijen van de auto en de zender vol zijn.En het autotje is gestart en deze loopt.Als ik dan de zender uit zet, met bv half gas dan rijd het autotje gewoon door en treed de failsafe niet in?:confused:

Hoe Kan ik dit verhelpen?

gr

Ook als de batterijen van de auto en de zender vol zijn.En het autotje is gestart en deze loopt.Als ik dan de zender uit zet, met bv half gas dan rijd het autotje gewoon door en treed de failsafe niet in?:confused:

Hoe Kan ik dit verhelpen?

gr
Je moet de failsafe instellen, die werkt maar op 1 manier. Zat er geen gebruiksaanwijzing bij? Weet dat dit er bij mij wel bij zat. Je ziet aan het lampje als hij ingrijpt.

http://www.google.nl/#hl=nl&cp=27&g....,cf.osb&fp=140fb0c8959dcfdb&biw=1280&bih=827

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk zit er een boekje bij alleen das allemaal engels geschreven.Daar ben ik niet zo goed in vooral niet als het technies word.Gelukkig is mijn vriendin vanmiddag vrij.
Die kan dat wel goed.:D

gr

Is het trouwens verstandig na het inlopen een nieuwe gloeiplug in de motor te draaien?
Of gewoon wachten tot deze die er nu in zit zijn werk niet meer goed doet?

gr

Nu heb ik +- 1,5 liter gereden alleen de trekstarter rold niet meer mooi op.
Wat kan ik daar aan doen en hoe komt dit?

oplossing gevonden
trekstarter-probleem

-korte rukjes zijn voldoende
-proberen niet met een warme motor te vaak aan de trekstarter te trekken, daardoor verliest de veer zijn spanning.

Deze worden misschien ook handig:
trekstarter-veer-opnieuw-oprollen
HPI Racing - Pullstarter Rebuilding Walkthrough

En youtube
How to repair a nitro pull start - YouTube

humzz wat een heerlijk forum!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rijd met mijn truggy nog met de originele gloeiplug... Zolang hij het goed doet..

En is het je vriendin gelukt? ;)

Rolt je trekstarter wel mooi terug als de gloeiplug uit de cilinder is? Het kan zijn dat je hem er net te ver uit trekt bij het starten, daarom met korte slagjes starten.

Ik rijd met mijn truggy nog met de originele gloeiplug... Zolang hij het goed doet..

En is het je vriendin gelukt? ;)

Rolt je trekstarter wel mooi terug als de gloeiplug uit de cilinder is? Het kan zijn dat je hem er net te ver uit trekt bij het starten, daarom met korte slagjes starten.

Met wat voor truggy rijd jij?

Yup het is haar gelukt;)
Ik had ook niet anders van haar verwacht:D

Ik moet zeggen rijd wel een beetje fijner al is het maa r voor het gevoel.:rolleyes:

Hij rolt wel op maar niet van harten laatste 3a4 cm niet of langzaam.

gr

HPI Trophy 4.6 Truggy ;), rijd je auto nu niet weg als je je zender uitzet?
Ik heb mijn trekstarter ook al na 1 seizoen vervangen, op ebay gekocht...

HPI Trophy 4.6 Truggy ;), rijd je auto nu niet weg als je je zender uitzet?
Ik heb mijn trekstarter ook al na 1 seizoen vervangen, op ebay gekocht...

Nee mijn auto rijd niet meer weg :D en doet het goed nu.
Als ik de zender uit zet dan springt de rem er op.:D

Vandaag rolde te trekstarter wel weer op.vreemd maar waar :)

Moet de auto een andere afstelling als je de body er op zet?

gr

de auto moet geregeld worden bijgesteld, dit door bijvoorbeeld weersomstandigheden...

Ik laat de motor altijd rustig warm worden en kijk dan hoe hij rijdt, stel hem waar nodig bij en dan gaat de kap er op en rijden :D
de kap gaat er weer af als ik er de brui aan geef....

Back