Update : 002
Hallo Allemaal,
Vandaag ter voorbereiding van de ombouw van de MB Sprinter de stickers verwijderd, dit ging vrij makkelijk, ze waren er makkelijk af te halen/te trekken.
Nu zijn de Bruder modellen Hufterproef, maar ook wasbenzine proef.
De lijmresten van de stickers verwijderd met wasbenzine, geen enkel probleem.
Geen rem reinigingsspul, ontvettingsspul of afwasmiddel, of wat dan ook gebruiken, gewoon wasbenzine gebruiken, niks aan de hand.
Sterker nog, de bus begon er nog mooier van te glimmen.
Ik vind de MB Sprinter bus best een mooi geslaagd model van Bruder.
De Bruder modellen worden steeds beter gedetailleerd.
De MB Sprinter bus wordt omgebouwd tot een Zwaar Transport Transportbegeleidingsvoertuig BF4
Wat houdt dit in :
Dit betekent dat digitale matrix pijlbord 360 graden kan ronddraaien op het dak en in elke gewenste stand in gesteld kan worden en opgeborgen kan worden in een speciale open klapbare koffer, als het BF4 Transportbegeleidingsvoertuig buiten bedrijf is.
Weg stickers :
Zie de glans aan de rechter zijkant.
Zie de glans aan de linkerkant, na de behandeling met wasbenzine.
Nu maar eens bestuderen hoe ik de hufterproef MB Sprinter bus netjes uit elkaar kan halen, zodat ik de bus ook weer met de zelfde klemmetjes/lipjes in elkaar kan zetten.
Het zal nog wel even duren voordat de aandrijflijn geleverd wordt.
Ik wil de bus aan de binnenkant bekleden met dun zwart vilt.
De cabine achterwand mat zwart spuiten.
Of in de MB Sprinter bus ga overspuiten, weet ik nog niet, omdat de kleur heel dicht bij de kleur van de 1:1 MB Sprinter BF4 Transportbegeleidingsvoertuig.
De twee (1:1) MB Sprinter BF4 Transportbegeleidingsvoertuigen, die mij regelmatig mij als invalchauffeur begeleiden zijn aan de binnenkant ook bekleed met stof, omdat de chauffeur erin kan slapen als we een dag of nacht moeten overstaan.
Deze bussen zijn best luxueus ingericht, van alle gemakken voorzien, te weten :
Een breed bed, een Camping spoeltoilet, een televisie, een DAB+ radio, een klein keukenblokje met stromend water en een 1 pits gasstel en stromend water en koffiezet apparaat en een magnetron en niet te vergeten Airco en een set grote accu's voor de stroomvoorziening met een omvormer en een 220 volt laadkabel.
Ja, de Duitsers houden wel van luxe.
Alvast beginnen met demonteren van het geheel :
Daarna beginnen met de ombouw/verbouw.
De cabine en het achtergedeelte van de bus aan elkaar vastmaken, zodat het één geheel wordt.
Pistenking zwaailichtbalk monteren.
Koplampen en achterlichten aanpassen
Spiegelglaasjes monteren richtingaanwijzers in de spiegels monteren.
Ramen/glas in de zijdeuren monteren.
De achterbumper aan passen met een opstapplank van aluminium traanplaat.
Speciale lichtgevende striping op de voorkant zijkanten en achterkant plakken.
De 360 graden draaiende pijlbord maken/bouwen en monteren.
De elektronica, de Beier geluid/lichtmodule en de Jeti ontvanger inbouwen.
Aandrijflijn monteren.
De velgen met banden vervangen.
Kortom toch nog wel weer veel werk.
Tja de grote vraag :
Wel of niet een apart topic aanmaken .....................of gewoon hier de updates plaatsen.
Want de ombouw van de MB Sprinter bus wordt een tussendoor project, is het misschien toch handiger om alles in één topic te plaatsen.
Wordt vervolgd.