Hallo Johan,
Ik heb laatst zo een Pichler setje in m'n handen gehad. Het zag er patent netjes uit. Het leek wel een Hyperion motorje.
Dat ik er nog niet voor gekozen heb, is omdat de waarden van de motor niet bekend worden gemaakt. En dan is het gissen naar de input/output.
Het zal dan allemaal wel werken, maar als je meer weet, kan je een betere balans in je modelaandrijving proberen te behalen/bepalen.
Wel een hoop gepuzzel. Ik heb me dan ook ongans getuurd in de programma's. Goede raadgevers adviseurs hebben me gestuurd. Grootste probleem was... welke nu te kiezen uit de vele opties die ontstonden. Power versus vlucht duur, en de mate van pijn in de portemonnee... Maar goed... ik wil een pocket zeesleper voor in de lucht.
Het bouwverslag moet nog volgen. Plaatjes van de verbouwing van de kist staan al in m'n forumfotomap.
Het aardige van de motor die je toont is dat alle waarden er bij staan.
Kv is belangrijk. Het maximum vermogen in Watt (dat is wel de blokkeerstroom, voordat ie een seconde later oprookt) en de innere weerstand. Verder wat afmetingen...
De motorwaarden en bijkomende variabelen kan je dan in gaan tikken in de online motor calculatie programma's die beschikbaar zijn.
En zo kan je de hele zaak doorschatten. Schatten... want er zit altijd wel een afwijking in, maar beter dan het natte vinger werk uit de losse pols geschud.
Lipo? Kijk ook eens naar Gens Ace. Die hebben regelmatig goede deals.
Ik heb voor m'n Rascal een 6S Pakket. Fors formaat, maar gunstig in het gewicht. Ik had er al goede verhalen over gehoord. Maar het pakket moet zich nog gaan bewijzen.
Aan een 20C pakket zal je wel voldoende hebben. Heb er overigens ook maar een brandwerende lipo-koffer bij gekocht. Bij 6S heeft een lipozak geen zin meer.
Gr Bas
Ik zal straks wat linkjes voor je opsnorren... Als Ron van Sommeren mij niet voor is...