Met welke zender(s) vliegen de heli forum leden

Zoeken jullie even mee?

stel ik wil is een andere heli zender..

mijn verwachtingen zijn:

- minimum 8 kanaals.

- spraakfunctie met in de zender ingebouwde luidspreker. (voor o.a. de timer/flight modes)

- mode 1.

- de 2 idle ups links (dus een 3 standen schakelaar links), de hold rechts.

- modelherkenning, dus onmogelijk te vliegen met verkeerd model.

- beetje betaalbaar zodanig dat een orgaan verkopen niet nodig is. ;)

Volgens mijn mening.. gaat er maar 1 merk overblijven.. maar ik ben benieuwd..

Fx22 zal zeker ok zijn maar wat ik vergeten erbij te zetten was is dat het een compact model moet zijn, ben een duimpjes-vlieger. :) en er zijn van de kleinere handzenders er geen bij met ingebouwde speaker dacht ik..

Spektrum had ik idd al verwacht.

En de tarranis frsky, ook al gezien, maar heeft die model-match-herkenning?

Mvg

Ja, Frsky heeft in de Xserie ontvangers ook receiver match. OpenTx is de meest flexibele zender software. Je bent helemaal vrij de zender naar wens in te delen. Wil je bv 6 verschillende Idleup standen dan kan dat. Spraak kun je zelf naar wens toevoegen en de telemetrie is erg betaalbaar.

Frsky taranis of de turnigy 9xr pro met frsky XJT module.

De 9xr heeft met de xjt module en x serie ontvangers in pxx modulatie modelmatch met de nieuwste firmware ersky9x build 218 (wel even updaten)

Zelf gebruik ik de futaba 9c met frsky module voor de heli's zonder telemetrie en de turnigy 9xr pro voor de heli's met telemetrie en de quadcopter met uhf en telemetrie/mavlink (HK openlrs module met ultimate long range system firmware voor rc en serieel over 1 frequentie)

Ik vlieg alles met de Walkera Devention 10 met telemetry in ieder model behalve mijn Addiction X.
No nonsense Tx hoewel ik sommige dingen anders had gedaan als ik het zou mogen.

Spektrum DX7S en (pas gekocht de) DX9.
Is de bedoeling dat alles overgaat naar de DX9.

In de jaren dat ik vlieg met Spektrum nooit zender gerelateerde problemen gehad.

Vind het vooral handig bij de Helis dat ik geen ontvanger hoef te gebruiken, maar goed weg kom met spektrum sattelieten.

Back