Met welke zender(s) vliegen de heli forum leden

DX7 :cool: werkt goed en heeft voor mij genoeg functies / kanalen. (gebruik er 6 voor mijn trex 500 en 7 voor mijn trex 600)

Graupner MX-24s + jeti 2.4GHz module

Superzender met groot display en gemakkelijke programmering van bv. throttle en pitchcurves, flightmodes, expo, etc.
helaas niet goedkoop .....

Futaba tcp10 2.4GHz

Uitstekende zender ondanks dat deze 10 kanalen heeft,is de menu opbouw nog
overzichtelijk.
In mijn ogen nog steeds de beste zender kwa prijs kwaliteit verhouding.

Futaba FF9 met de Assan 2.4 module
zender is qua basis heel goed, maar mis bv vr aantal curves wat meer afstelmogelijkheden (nu slechts 5punts curves)

Laatst bewerkt:
Al jaaaaaren een FC-18, en die heft alles wat ik ervan verlang. Als deze stuk gaat, ga ik bij wijze van spreken het liefst op zoek naar een tweedehandse. Ik heb het niet zo op de moderne handzenders (of ook wel "stekelvarkens", met al die aan alle kanten uitstekende schakelaars)

Groet, Bert

Na jaaaaren de FC-28 nu al weer 1,5 jaar een FX-30. Heb ook niets met kleine handzenders.

Ben dik tevreden met mijn FX-30, al blijven er altijd wensen...

ik vlieg nu met de Spectrum DX7, ik ben er echter niet helemaal tevreden over, ik heb een vlucht gehad waarbij de connectie tussen zender en ontvanger helemaal was verdwenen terwijl ik op 5 meter van mijn heli stond, darvoor vloog ik steeds op 35 MhZ en heb ik nooit problemen gekend, de 'hype" van 2.4 Ghz is volledig overroepen lijkt me, ten eerste omdat wifi, alarmsystemen en deurbellen er ook gebruik van maken.
tijd zal het uitwijzen

Ik vlieg met de Futaba 7C 2.4 GHz. Prima zender. Nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik hem voor mijn GL450 CP heli, de Esky Honeybee FP en binnenkort ga ik er ook een shockflyer mee vliegen.

Back