Meteriaal Schroefassen

F.van.Gent

In Memoriam
Materiaal Schroefassen tbv Opduwer met stoommachine

Prijslijst van Materiaal voor modelbouw schroefassen
tbv zelfbouw Opduwers met stoommachine

Messing buis per meter.

Diameter
4x6 Euro 4.02

5x7 Euro 4.95

6x8 Euro 6.67

8x10 Euro 8.85

Roestvrij staal rond per meter

3MM Euro1.60

4 MM Euro 2.39

5.MM Euro 3.33

6 MM Euro 3.91

Messing Rond per meter massief

10 MM Euro 18.98

!2 MM Euro 21.71

14 MM Euro 29.62

16 MM Euro 38.83

18 MM Euro 49.04

Alluminium zeskant per meter

19 MM Euro 17 56

Ik heb verleden Zaterdag eens even bij mijn ijzerboertje.
Een prijslijst laten maken voor de door mij gemaakte schroefassen.:rolleyes:
Dat alles is per meter.
Je kan net zo goed naar de goudsmid gaan geloof ik;)
mvg
Frederik:D
ps
Daar komen dan de lagers nog bij hoor

Laatst bewerkt door een moderator:
Spijtig genoeg is zelf iets maken dikwijls duurder dan kant-en-klaar kopen. Enige lichtpunt is, dat de kwaliteit van de eigenbouw beter is.

Spijtig genoeg is zelf iets maken dikwijls duurder dan kant-en-klaar kopen. Enige lichtpunt is, dat de kwaliteit van de eigenbouw beter is.

Hoezo duurder?
Koker lengte 15cm = € 1,32
As lente 20cm = € 0,48
2st sinterbrons lagers = € 1,90

Welke fabrikant verkoopt er een schroefas voor € 3,70 ??

Als optie nog misschien een vetnippel, maar dan ben je voor € 5,= klaar.
En dit soort assen voldoen voor werkschepen gewoon goed. Ik vaar er al jaren mee.

Dhr. Van Gent zingt een ander deuntje. Ondanks dat ik een draaibank en frees heb, koop ik kleine assen van Graupner, en die gaan ook al jaren mee, die zijn niet te verbeteren door zelfbouw.

Wat moet ik met dit lijstje??

Als u een prijslijstje wil maken voor uw handeltje in schroefassen kunt u beter een prijslijst maken met wat ze in totaal kosten. Daar kan ik meer mee dan ruw materiaal per meter.

Ik weet het ook niet hoor

Sorry hoor: ik wou alleen maar eens laten zien als dat je onder de hand:rolleyes:
Net zo goed naar de goudsmit kunt gaan:confused:
Dus wat je er mee moet ik zou het niet weten hoor
Maar de schroefas voor de opduwer die er nu opstaat komt op 60 Euro.
Incl werkloon
mvg

Hoort zoiets niet in algemeen scheepsbouw ofzo dan thuis? Dit is toch geen bouwverslag..

Dit hoort bij de twee opduwers die in aanbouw zijn .
En derhalve dus ook bij de stoommachine er voor.
En dat is volgens mij een bouwverslag .
Dat prijslijstje ja dat had wel ergens anders kunnen staan
Dus wat let je verplaats het maar ik kan het niet dus.:confused:
mvg
Vroeger kon je dit verslag aan passen maar dat gaat niet meer
Of het ooit terugkomt ik weet het niet

Vroeger kon je dit verslag aan passen maar dat gaat niet meer
Of het ooit terugkomt ik weet het niet

Ik hoop het.. In ieder geval dat je je eigen berichten kan verwijderen.. Maarja dat komt wel goed denk ik:D

Dhr. Van Gent zingt een ander deuntje. Ondanks dat ik een draaibank en frees heb, koop ik kleine assen van Graupner, en die gaan ook al jaren mee, die zijn niet te verbeteren door zelfbouw.

Misschien niet te verbeteren, maar wel aanmerkelijk goedkoper.
Dhr van Gent zingt geen ander deuntje, alleen heeft hij het over meter prijzen.
Als je dat terug rekend naar het daadwerkelijk gebruikte material kom je op de door mij genoemde bedragen.

@ dhr van Gent,
Schroefassen van € 60,=, zit daar dan het schip al omheen.:cool:
Ik vind dat voor een schroef as schrommelijk duur!
Het verschil in prijs gaat men niet terug vinden in goedkopere motoren of kleinere accu's of iets dergelijks.
Ook niet in betrouwbaarheid, dus voor mij zou dit een nutteloze investering zijn.
En volgens mij is arbeidsloon al helemaal niet te rekenen, t'is tenslotte hobby.

idd ,ik heb ook van mijn hobby mijn werk gemaakt ,maar als ik alle dagen ge hobby'en ,kom ik nooit meer thuis !voor een dubbeltje wil iedereen wel op de eerste rang ,en het liefst nog minder dan het materiaal belaten !!!nou dan hoeft het niet !
dus ik geef meneer gelijk dat hij er een paar euro per uur voor vraagt !!

mzzlss
erik

Schroefassen

Hoi Allemaal,

Natuurlijk is er een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen de verschillende kant- en klare schroefassen. Breek me alsjeblieft de bek niet open over die van Billingboats ;), maar neem bijvoorbeeld de schroefassen van Raboesch. Dat is oerdegelijk (Nederlands :D) spul!

Groetjes, Danny.

Danny maar die kosten nogal wat.
Ik weet nog dat die assen 45 guldens per stuk waren zelf maken voor onder de 10 gulden loonde wel.
En dat hebben we ook steeds gedaan bijde motor een kogellager en bij de scheepsschroef een sinterlager.
Zo maakte Raboesch ze ook.

voor mijn nog niet afgebouwde opduwer heb ik een schroefas van de heer van Gent en voor de Bremen 9, waar ik op dit moment mee bezig ben, zie topic, zitten twee assen die bij Conrad vandaan komen.
speciale montageringen voor bij de motor en onderhoudsvrij, geef toe kosten bijna 45 euro maar ja het zijn wel hele goeie.
het punt is dat als er in een boot een slechte as zit en hij gaat stuk je toch een heleboel werk hebt om deze te vervangen en dan wordt goedkoop toch weer duurkoop.
groetjes piet

helaas kan meneer mij geen 22.000 toeren garanderen ....

anders mocht hij weer 2 shroefassen maken ,wand ik denk er net zo over ,goedkoop is duurkoop!

mzzls
erik

Back