Meteriaal Schroefassen

@Erik16v
Naar ik heb begrepen wil je de assen gebruiken voor een jacht (?)
Wat ik dan even niet snap, gaan jouw schroeven dan 22.000 rpm maken ??????
Ik vaar, zoals mijn nickname al aangeeft, met bigboats met Zenoah motoren van 25 cc.
Deze boten varen een zo'n 100 km/h bij 20.000 tot 25.000 rpm.
Jij zet er twee assen, met dus twee schroeven en dan wil je de schroeven 22.000 rpm laten maken........dat wordt geen jacht maar een hydroplane.

@Erik16v
Naar ik heb begrepen wil je de assen gebruiken voor een jacht (?)
Wat ik dan even niet snap, gaan jouw schroeven dan 22.000 rpm maken ??????
Ik vaar, zoals mijn nickname al aangeeft, met bigboats met Zenoah motoren van 25 cc.
Deze boten varen een zo'n 100 km/h bij 20.000 tot 25.000 rpm.
Jij zet er twee assen, met dus twee schroeven en dan wil je de schroeven 22.000 rpm laten maken........dat wordt geen jacht maar een hydroplane.

Ik heb een elektro motor die 34000 toeren maakt.. Is nog steeds geen hydroplane..

met een schroef van 2 cm gaan er echt geen 12000 toeren verloren.. dat is wat ik duidelijk probeerde te maken.. Maarja.. Blijkbaar zijn de heren al dementerend.. Aangezien ze zelf niks beters te doen hebben dan de hele dag op dit forum de wijsneus uit te hangen.. Maar zichzelf daarbij wel gelijk flink voor schut zetten..

En Bigboat.. :fuckyou2: Doe alsjeblieft een keer normaal..! Ik bedoel.. Frederik.. Die komt af en toe nog met goede tips.. ( betekend niet dat het me vriend is.. Maar goed) Jij daar en tegen.. Loopt een beetje proffessor modelbouw uit te hangen.. Die achter zijn beeldscherm mensen alleen maarl oopt af te zeiken.. Maar weet wel zeker.. Dat meneertje *Big* boat in het eggie.. maar een *little* hartje heb.

Christian.

Ik dacht al, waar blijft ons onruststokertje ?

Lezen !!! is je niet echt gegeven he ?
SCHROEVEN EN DE ASSEN !!!! daar hebben we het over, geen MOTOREN !!, en die schroeven en assen maken GEEN 22.000 rpm in/onder een jachtje.

Jij kan echt nergens normaal reageren.
Pfff ik dacht dat ik soms wat recht voor z'n raap was, maar jij spant echt de kroon.
Komt zeker door de leeftijd!

Bij iedere schroef hoort een bepaalt toerental, onder een jacht zit een conbinatie van speed / krachtschroef.
Een speedschroef heeft een zeer grote spoed en is alleen bedoelt voor snelheid, bij lage toeren doet zo'n schroef niets met de boot.
Een krachtschroef heeft een kleine spoed en is alleen effectief bij lage toeren.
Wanneer je een kracht schroef hoog in toeren laat lopen dan slaat hij water, maar de boot gaat niet vooruit.
Nu is een speedboot meestal heel licht gebouwd, juist om snelheid te maken.
Daar in tegen is een jacht over het algemeen vele malen zwaarder en vaart bij lange na niet zo hard als een speedboot, en heeft dus meer kracht in zijn schroef nodig.
Het heeft dus geen enkele zin om onder een jacht schroeven te laten draaien die harde gaan dan 5 a 8.000 rpm.

Bij iedere schroef hoort een bepaalt toerental, onder een jacht zit een conbinatie van speed / krachtschroef.
Een speedschroef heeft een zeer grote spoed en is alleen bedoelt voor snelheid, bij lage toeren doet zo'n schroef niets met de boot.
Een krachtschroef heeft een kleine spoed en is alleen effectief bij lage toeren.
Wanneer je een kracht schroef hoog in toeren laat lopen dan slaat hij water, maar de boot gaat niet vooruit.
Nu is een speedboot meestal heel licht gebouwd, juist om snelheid te maken.
Daar in tegen is een jacht over het algemeen vele malen zwaarder en vaart bij lange na niet zo hard als een speedboot, en heeft dus meer kracht in zijn schroef nodig.
Het heeft dus geen enkele zin om onder een jacht schroeven te laten draaien die harde gaan dan 5 a 8.000 rpm.

Afgestudeerd zeker

U bedoelt ???????

<prive bericht aan mij van vriend botter>
zeikluis.. ga toch een leven zoeken man.. Niemand heb wat aan jou.. Je loopt
iedereen alleen maar af te kraken.. Net alsof je zelf wel alles weet.. wat
doe je dan op dit forum.. Je weet toch alles..dus dan heb je hier niks te
zoeken lijkt mij.. En waarom blijf je trouwens zo anoniem? met je leeftijd
van 100.. en je toont niet eens je echte naam.. Bang om herkend te worden
door iemand? Watje.. Grote mond.. klein hartje..
</>

Ik uit me gewoon op het forum, jij bent zo achterbaks dat je het via persoonlijke berichten moet doen.

En om gelijk op je volgende onzin bijdrage te reageren, inderdaad afgestudeerd aan de hogere zeevaartschool.
Doe jij nu maar je best op het VMBO, misschien lukt het je wel om die 4 klassen te doorlopen.

PS, als er een modurator is die wil ruimen, ga je gang.

Niks achterbaks.. jij met je opmerkingen.. en dan niet eens onthullen wie je echt bent.. dat is achterbaks..

En al die opmerkingen van je? wat moet we daar mee? Niks.. Dus bespaar je de moeite om ze zelfs te typen.. Gemiddelde berichten per dag zegt toch niks..

En ja.. zo kan ik het ook.. Eerst zorgen dar er mensne op je reageren.. en dan heel braaf zeggen dat alles opgeruimd kan worden..

alst aan mij ligt doe ik dit hele topic op slot.. zie er zowie zo al het nut niet van in.

Volgens mij ik heb ik in mijn 16 jaar al meer mee gemaakt dan jou.. Dus kijk ook vooral uit met wat je zegt..

En trouwens.. het is MODERATOR en niet MODURATOR

Hoop dat wij elkaar een keer ontmoeten.

Hoop dat wij elkaar een keer ontmoeten.

We varen iedere zondag met onze boten bij je in de buurt, kom eens langs op je brommert.

<>
Vanaf de A1 richting Almere/Lelystad/Emmeloord aanhouden.
Je gaat vanaf de A1 de A6 op en dan neem je afslag Almere Haven.
Rechtdoor bij de kruizing en de stoplichten en gewoon Jachthaven Haddock aanhouden.

Net voor de jachthaven zie je bij een restaurant (aan de rechterkant) een parkeerplaats (aan de linker kant).
</>

Frederik van Gent is deze topic heel serieus begonnen met het geven van prijzen over materiaal om zelf je assen te kunnen maken, dit mag maar dat hoeft natuurlijk nooit.
als je wilt kopen ben je daar geheel vrij in.
ik vind het dan ook niet gepast dat er dan uiteindelijk op zo'n manier met een topic wordt omgesprongen dat het uitdraait op beledigingen en meer van dat soort flauwekul.
er is dan ook maar een oplossing, Frederik het is jouw topic dus haal alsjeblieft die flauwekul weg en anders is het een mooi moment voor de moderator.
ik hou hier niet van.
groetjes piet

Back