Mhz Gecko.

bijna goed, als je de link had aangeklikt en dan die link tussen die tags had gezet had hij gewerkt:

69b48e69e11196cfd22c950eab1c4f49.jpg

5025484846105929b7482e22935b1816.jpg

Groetjes,

Jelmer

Jelmer?
Nog even een vraagje over waterkoeling?
Heb je meschien een linkje hoe ik dat er in kan bouwen?
Ik wil graag Spray-Koeling.

grtz

hey,

je kunt de zoekfunctie gebruiken, daar kom je genoeg informatie tegen.

ook spreken de foto's voor zich lijkt mij, een simpel buisje op het roer dat in het rechterbovenkwadrant (wat een woord:p) zit. daarop een slangetje en dan met een dekdoorvoer naar binnen, dan een alluminium spiraaltje om de motor heen en voor het mooi een regelaarkoeling maken en die op de regelaar zetten.

hier staan een aantal foto's hoe het moet: Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van pompebled: Regelaarkoeling.

Groetjes,

Jelmer

Ik heb net m'n waterkoeling gemaakt.
ik heb vanmorgen 1 alluminium buisje gehaald ..
in goed vorm gebogen voor de water inlaat.
en daarna even gedremelt.
er in gelijmt met secondenlijm..
en nu staat tie te drogen.
over ± 24 uur.
ga in de siliconen slangetjes door de boot leggen en nog een uitlaat maken voor het water.
Foto's volgen.

Grtz

Ik gebruik secondenlijm alleen om iets in m'n boot te fixeren, zodat het er niet uitvalt.
Vastzetten gebeurt met epoxy en glasweefsel.

Het risico, dat de secondenlijm losspat als het een tik krijgt, is mij te groot (blub....).

Groeten, Jan.

Servotje zit vastgelijmd.
en motorspant is ook vastgelijmt
zijn er eigelijk andere manieren om de inlaat vast te maken ( gewoon iets van de bouwmarkt?)
anders moet ik helemaal naar Cappelle a/d ijsel..
en dat is best een eindje rijden..
Tips graag !

grtz

Laatst bewerkt:
Net terug van 2brother's.
dit heb ik meegekregen:
Epoxy.
1 metertje aluminium.
en een 1m silicone slang..
net alvast inlaat en uitlaat met epoxy vastgezet.
dalijk even een spiraal voor motor maken op de bankschroef.

Mvg

gecko

ik heb sinds enige tijd ook een gecko. Super leuk om mee te varen. 60 km/uur moet makkelijk te halen zijn. Je moet goed zorgen dat al je gewicht aan 1 kant zit zodat hij kan kantelen. Met die snelheden zal hij behoorlijk stuiteren, alles goed vast zetten en zorgen dat het gewicht aan 1 kant zit is essentieel. Zelf ga ik het roer langer maken zodat ook bij hoge snelheden de wendbaarheid optimaal is.

Even Dit Topic maar is Omhoog helpen.
Vandaag gevaren in de haven, Maar er was een probleempje.
Ik vaarde op z'n top snelheid.
en Stuiterde veel en 1 stuiter is fataal geweest.
Gecko op z'n kant, en draaide niet terug.
gelukkig was er net iemand z'n boot aan het uitruimen en die was zo vriendelijk om m'n bootje op z'n kant te draaien.
En hier had ik een vraag over.
Zoals : C.Detheije al zei.
Al het gewicht naar 1 kant, maar dan ligt het bootje scheef in het water..
en als al het gewicht naar de rechter kant ligt.
dan zal de rechter bocht erg scherp worden..
Zou ik dit ook kunnen verhelpen met een 'Vloedkanaal'?
En graag zou ik wat meer willen weten over de set-up zodat hij terugdraait ( Hoe alles moet geplaats worden ect.)

Grtzz

omdraaien

Helaas is er geen andere mogelijkheid dan de boot scheef in het water te hebben. Zodra je gas geeft zal hij recht komen en een mooi strak vaarbeeld hebben. Het stuiteren zal hij blijven doen, het is gewoon een klein bootje met veel snelheid. Heb je trouwens de waterkoeling geinstalleerd? Ik heb dit opgelost door een schuine pijp onder de romp zo ver mogelijk naar achteren te plaatsen. Na twee accu's is alles nog steeds lauw warm, koelt goed zou ik zeggen. Het sluiten van de kap doe ik gewoon met tape. Ik denk niet dat er een betere sluiting is. Ik heb de voorkant van de boot gevult met schuim en heb de kap zelf ook wat drijf vermogen gegeven mocht het verkeerd gaan.

PICT0026.JPG

PICT0027.JPG

PICT0029.JPG

PICT0028.JPG

Mijn gecko is bijna identiek als jou gecko..
ik heb ook waterkoeling en gebruik ook tape voor kapje.
Ik gebruik hier voor Cellpack tape.
Ik zal dalijk even het gewicht verplaatsen ;).
Dankjewel voor de tip..
Grtzz

Back