Mhz Hot Shot

Bedankt voor alle adviezen, ga proberen vanavond het bootje af te maken.

En hopelijk van het weekend een rondje te varen.

Zal als hij helemaal in elkaar zit nog wat foto`s plaatsen. :D

Tip voor beter plakken zelfklevend klitteband in de romp:
Plakzijde verwarmen met fohn of aansteker totdat de plaklaag 'plakkerig' word (gaat wat meer glimmen) Dan in de romp aanbrengen en even blijven aandrukken. Resultaat is een sterke verbinding! Beter dan gewoon erop plakken.

Waarschijnlijk te overvloede: de plaats waar geplakt gaat worden goed ontvetten!

In de 'good old NiMH days', werden de cellen wel eens zo warm, dat de klittenband in de boot bleef zitten en je het cellenpakket met kleverige lijmresten in de hand hield... Gauw de cellen weer warm terug in de boot plakken en wachten tot de cellen waren afgekoeld, dan zat het weer als een huis...

Groeten, Jan.

Zo vandaag de eerste vaart gemaakt, maar moet toch nog wat dingen aanpassen.

- Ontvanger verplaatsen (bereik zeer slecht 2,4Ghz set)
- Regelaar tegen de kantelkamer plaatsen (draait hij sneller)

Dus heb weer wat te doen, helaas geen foto`s gemaakt maar dat komt volgende keer wel.. :)

Hallo Danny,

Welke 2,4GHz set gebruik je?

Ik heb de $30,00 set van Hobbycity en ik heb bereik tot de zichtgrens...
Deze set heet een tweedelige ontvanger, met twee korte antennes, ik hen ééntje vlak onder het dek horizontaal liggen en de andere met een kort rietje ( 10 cm) boven dek vertikaal, werkt perfect.

Groeten, Jan.

jan,

Vaar met de Spektrum DX3, deze set gebruik ik ook voor mijn auto`s en daar werkt hij perfect.

Denk dat het toch komt doordat de regelaar vlak naast de ontvanger zit.

Bij het wegvaren, met vol gas, heb je spray achter de boot, daar moet de onrvanger doorheel 'kijken', naar het schijnt hebben sommige systemen daar al last van.

Groeten, Jan.

Sorry, misschien niet helemaal duidelijk verwoord.

Maar bedoel dat het uit stilstand wegvaren al een probleem was soms.

Dus laten draaien van de motor... :)

Hallo Danny,

Ik neem aan, dat je de regelaar hebt afgesteld op de gebruikte batterij en motor, volgens de gebruiksaanwijzing?
Heeft de regelaar BEC of heb je een UBEC of een aparte ontvanger accu?
Zitten er ferrietkernen om de signaalkabels?

Maak eens een foto van hoe de spullen nu in de boot zitten, als je wilt.

Groeten, Jan.

Hey,

ik had eerst ook last van zeer slecht zendbreik (dit was een 40mhz systeem) dit heb ik opgelost door alles te aarden (aan de min van de accu verbinden) dus motor, roer, turnfin, schroefas enzv.

misschien kun je er wat mee.

Groetjes,

Jelmer

Het is al weer een tijdje geleden dat het bootje van de plank is geweest, maar afgelopen weekend heeft hij dan toch echt voor het eerst gevaren.

En ik moet zeggen voor de eerste rondje ging het al best hard :D

Alleen bij wat harder varen begint de boot een beetje te springen, moet dan de strut iets bijgesteld worden?

Heb ook nog wat foto`s gemaakt.

DSCF1203kl.jpg

DSCF1204kl.jpg

DSCF1206kl.jpg

Back