Mhz lizard extreme

• Topicstarter Topicstarter erwin b
  • Startdatum Startdatum
E

erwin b

Guest
Hallo

Na de tegenvallende berichten over mijn andere boot denk ik eraan om een mhz lizard extreme te gaan opbouwen.Het geld dat het nu heeft gekost zou ook jammer zijn om nu weer helemaal af te haken .
Nu is mijn vraag , wat gaat het mij kosten als ik hem op wil bouwen zodat hij 60/70 kmp/h gaat ? Heb al een zender + ontvanger .
Heb ook 2 7.4v 3000mah 25c lipo's (Andere als deze niet goed genoeg zijn is een optie). Dus we praten over een romp , motor en regelaar en roer enz. Denk dat brushless een goede optie is , maar nogmaals ik heb er nog niet zoveel verstand van .Pomplebed heeft me al het 1 en ander verteld vind ik dat wel heel proffesioneel allemaal en denk ik dat het ook goedkoper kan omdat ik niet van plan ben er wedstrijden mee te gaan varen .

Als iemand goede iedeen heeft hoor ik het graag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo jurriaan.

Heb de verkoper gebeld en het lijkt me wel wat . Als ik ga kijken waar kan ik dan het beste op letten . Als het goed is krijg ik deze week een filmpje van hem die hij ook deze week maakt met de nieuwe motor enzo erin . Zal hem dan wel even hier neer zetten .Wat is jullie menig over deze boot???

Tja wat moet ik nog van een Lizard xtreme zeggen nou ja kijk mijn bouw topic maar van de mijne Bouwverslag MHZ Lizard Xtreme .
Ik ben er blij mee vaart goed , strak bochtenwerk en bestand tegen ruig water.

En mocht de lizard niks worden dan heb ik nog wel een goede boot te koop met of zonder motor . <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

mvg

Michiel.

Ja dat de lizard extreme een goede romp is heb ik al meer gelezen .Maar ik bedoel die die te koop staat (de link van jurriaan).Hardware en set up? Is dit wat ofniet?

Jouw boot heb ik ook gezien , heb nog wel even getwijfeld maare ik vind de 82 cm van de lizard toch iets mooier denk ik .En die lizard van jouw is echt niet normaal mooi afgewerkt.!!

Ja dat de lizard extreme een goede romp is heb ik al meer gelezen .Maar ik bedoel die die te koop staat (de link van jurriaan).Hardware en set up? Is dit wat ofniet?

Jouw boot heb ik ook gezien , heb nog wel even getwijfeld maare ik vind de 82 cm van de lizard toch iets mooier denk ik .En die lizard van jouw is echt niet normaal mooi afgewerkt.!!

De aandrijving van de rode lizard is echt ok het is een powertrim V van MTC met een prop die naar mijn keus te groot is en het roer is van MTL dus allemaal top spul .

De motor is een KD36xl6 wat niet mijn keus kwa merk is maar t voldoet mits je m goed behandelt/koelt en niet het uitersterste ervan vergt blijft ie heel.

De regelaar is een Himodel 100a maar niet watergekoeld maar met een fannetje die dus zijn warmte niet afvoert maar verspreid tot de lucht is verzadigt in de boot(gesloten ruimte). Dit zou ik dus als eerste vervangen voor waterkoeling.

Je hebt t gevraagd en dit is mijn eerlijke mening.

mvg

Michiel.

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor je mening , conclusie een goede boot voor een goede prijs ?

Even en nieuwtje ,

ik ben reeds begonnen met opbouwen van mijn eigen lizard extreme en heb een aantal foto´s maar krijg ze maar niet op mbf.

Ik heb alle gaten uitgemeten en geboord en volgende week komt er een tapijtje van carbon in , ik ben nu bezig met het spuiten van de romp een wel in de kleuren hooglans wit met metallic violet en metalic zilver . Ik wilde jullie alvast een paar foto´s laten zien dus als iemand me kan helpen om de foto´s erop te krijgen graag.

En het advies om er zelf 1 op te gaan bouwen is een super advies , ik heb er ontzetten veel plezier aan en snap nu gelijk wat meer van de boot

Hier een eerste testfoto
de kleuren komen er niet heel mooi uit en de ramen zijn op deze foto ook nog niet gespoten .

full

full

De kleur lijkt hier wel blauw

Hallo Erwin,

De foto's lukken ook al zie ik.

Als je een Lizard hebt met een glas/epoxy romp, is het toevoegen van extra gewicht in de vorm van een matje carbon niet echt noodzakelijk, de romp is van zichzelf stijf genoeg, zeker als de motorsteun erin gelamineerd zit.

Denk er wel om het carbon af te dekken met een dun laagje glasweefsel, carbon is namelijk electrisch geleidend, daar kun je 'mooie' ongelukken mee krijgen...

Groeten, Jan.

Ik heb ze boot zelf ook net droog en zie hier het resultaat

full

het moet nog een beetje bijgewerkt worden en wat nu grijs is word metallic zilver .Daarna nog 2 laagjes blanke lak en dan kan ik verder met opbouwen .

Een nieuwe up-date

Ik heb nu ook het metallic zilver gespoten en hier een foto .

full

full

moet nog wel een paar kleine dingen bijwerken en dan kan morgen de blanke lak er op

Ik vind wel dat de kleuren niet mooi uitkomen op de foto .

Hey,

ziet er netjes uit! leuk om te zien dat iemand is kiest voor iets anders dan de standaard dingen. zo is hij goed te zien en op foto's zal iedereen zien dat het de lizard is van erwin:D

ga zo door.

Groetjes,

Jelmer

hallo allemaal

omdat ik toch niet helemaal tevreden was met het spuitwerk heb ik het weer helemaal veranderd ...zal er binnenkort even foto´s bij zetten .
Maar nu het volgende probleem .
Ik heb een kb45 motor van michiel over genomen en een nieuwe etti 150 opto regelaar zonder bec tot 7 lipo gekocht .
Nu heb ik alles aangesloten en als ik gas geef hapert de motor en komt niet op toeren .Hij hapert elke keer op hetzelfde moment volgens mij dus denk ik dat het aan de regelaar ligt en die anders ingesteld moet worden maar als ik dus gas geef en op het moment dat de motor hapert zie ik de servo ook iest bewegen (heel minimaal) dus zou dit ook een andere storing kunnen zijn .
Iemand een idee ?

Edit : Ik ben er al achter volgens mij ..... ik heb gebruik gemaakt van een metalen antenne en als ik die eraf doe loopt de motor wel mooi dus heb een andere besteld , gewoon een buisje en denk dat het dan wel goed is .Michiel heeft het nog wel gezegd maar toch eigenwijs zijn he ...haha

En dan hier de foto´s .Vind het zelf super gelukt.Ik ga proberen zaterdag een maiden run te doen en al alles lukt en de camera werkt mee zal ik hier een filmpje plaatsen .

full

full

Er komen nog een paar stickers op maar welke weet ik nog niet , dus heb je een goed idee laat maar weten .
Zal ook nog een paar foto´s maken nu die klaar is ....

Hey ,
Mooi man :thumbsup:hoe heb je dat gedaan????

kies een paar mooie (flitsende) kleuren erbij zou ik zeggen.

gr. Arnold

@ alfred , ik ben ook benieuwd en hoop op zaterdag voor de maiden . Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!

@ arnold , ik heb de boot eerst mooi metallic zilver gespoten en toen met zo'n carnaval netpanty erom (wel mooi afplakken en recht hangen ) de boot met violet metallic overgeneveld tot dat hij goed dekkend was.Als laaste nog een paar lagen blanke lak en klaar .

Back