Mhz lizard extreme

• Topicstarter Topicstarter erwin b
  • Startdatum Startdatum
Tof design hoor! Ook van Michiel gehoord toevallig ;) Ziet er stukken beter uit als de eerste paintjob (was wel netjes hoor, maar niet mijn ding)

Groeten Jurriaan

@ jurriaan , heel eerlijk gezegd was het eeste ontwerp ook niet mijn ding .Had het me iets anders voorgesteld.

@ alfred , goed idee miss panty.Moet wel eerlijk zeggen dat het panty verhaal niet mijn eigen idee was .Ik was een dagje te gast bij michiel en die heeft het bedacht , maar het gaat om het resultaat .

En dan nog een vraagje , ik heb een mtc powertrimm v .Moet de recht staan achter de boot ? of iets naar boven of naar beneden ?

Laatst bewerkt door een moderator:
full

De binnenkant is bijna ingericht

En de hardware hangt eraan
full

En dan nog een vraagje , ik heb een mtc powertrimm v .Moet de recht staan achter de boot ? of iets naar boven of naar beneden ?

Ha erwin,

de trim heeft geen vaste positie, dit is afhankelijk van o.a. het weer. Je kan het beste beginnen met de trim neutraal te zetten. De trim omhoog zetten zal de boot losser laten lopen, naar beneden natter (neus drukt naar beneden).
Het verstellen gebeurd echt met hele kleine stukjes tegelijk, dus het is vrij veel testen. Wel vind je zo de beste afstelling voor jou boot.
Als je de afstelling hebt gevonden is het dus per dag afhankelijk van het weer of je de trim nog iets naar boven of naar beneden moet zetten.

Groeten Jurriaan

hallo mannen

ik heb net een maiden run gedaan ....
Wat en geweld . Met een 42mm carbon prop schoot hij weg.Jammer dat de pret maar 2 minuten duurde want toen was mijn prop kapot geknapt.Ik had trouwens geen enkel drupje water binnen in dus dat ids goed .Ik heb ook nog een 46mm en 48mm dus als het weer meewerkt vanavond nog een keer varen .Zal kijken of ik een filmpje kan maken .
Tot zo ver geweldig .

ik heb gister ook nog even met een 45mm propje gevaren maar dan kan ik hem niet op het water houden dus vanmiddag nog afstellen en dan gelijk even het bereik testen .

Hej michiel ...
temperaturen zijn goed .Alleen mijn ontvangst is bijna niks en mijn ontvanger vertrouw ik niet dus even een nieuwe regelen

dus bij deze , ik heb nog een nieuwe ontvanger nodig iemand suggesties.Ik heb een 40mhz fm zender van carson .

Denk gewoon ff marktplaats in de gaten houden tot er een leuk geprijsde futaba 3pk langs komt deze heeft zendkracht genoeg , had hiervoor ook problemen met een graupner xr6 en na de aanschaf van de 3pks geen problemen meer tevens gebruik ik alleen nog maar rietjes als antennen dus geen metalen stoorstaven meer .

Michiel.

nee klopt michiel ik heb ook geen metalen antenne meer

en michiel hoeveel moet de motor as aan de achterkant ongeveer uitsteken ? ik heb het idee dat hij verder uitsteekt , maar er zit niet meer speling op dan eerst .

Even en update...

ik heb vanmorgen de motoras eruit getikt en nu ook de motor uit elkaar gehaald.Ben er inmiddels ook achter waarom de as naar achteren verschoven is .De as zit in de magneet gelijmd en die is op de 1 of andere manier los geschoten .Ik ga vanavond de de as weer repareren door hem iets op te ruwen en ontvetten en dan met locktite 648 weer te reparereren .
ik houd jullie op de hoogte of de motor weer werkt .

Ik heb ook een andere zender met ontvanger gekocht.Dit omdat mijn carson reflex wheel niet naar behoren functioneerde en ik weinig bereik had(lees 15 meter).Het is een Futaba 3pk zender geworden met bijbehorende ontvanger .Als het goed is heb ik die morgen ook thuis en zal morgen avond de lizard weer getest worden .

motor en zender werken perfect . Kan niet anders zeggen .Ik kom nu ook dicht bij een goede afstelling , dit omdat ik nu ook veel meer volgas kan varen.

Het volgende , het maakt niet uit welke carbon prop ik eronder doe,ik trek ze zo kapot.Deze week al een 42mm 45mm en een 48mm kapot getrokken .Nu wil ik een metalen prop maar ik weet alleen dat het een 42 mm moet worden .Maar welk merk adviseren jullie en wat kosten die props.Ze zijn nog best prijzig volgens mij .Ook kan ik ze zelf niet balanceren en slijpen dus al je iemand weet of het zelf wel kunt en wilt ......

mvg ewin

Lijkt dat je op de goede weg zit met je setup, als je maximaal gas kan geven en props om je oren vliegen... :)

Ik zou bij Dave Marles een octura prop(s) bestellen, als je het bij een 42mm wilt houden bijvoorbeeld een x442. Zie onderstaande link, onderin staan ook de kosten voor balanceren en slijpen.

Octura Model Propellers - Octura Props Chart

Erwin , '

Om je gelijk maar even op kosten te jagen , bestel er dan ook een 45mm bij dan kun je met de 42mm beginnen en alles goed uittesten en afstellen en dan daarna de 45mm proberen .

Volgens mij verkoopt peet van 2brothers in Bussum deze serie ook wel in staal uitvoering maar daarvoor met je toch echt even bellen met ze.

mvg

Michiel.

Je kan ook een keer in Zwolle komen varen, Michiel en ik varen vaak in het weekend en ik moet binnenkort ook nog even mijn nieuwe lizard testen.
Ik heb wel een octura x442 en x445 liggen die je wel mag proberen.

Back