MHZ Lizard

Nee, da's een 'gewone' flexas voor in een strut.
De Trimax Ø 6 mm as is 115 mm lang.

Ik heb het achterste dunne deel, waar de prop op komt laten verlengen naar 35 mm (inclusief schroefdraad) zodat een 51K er ook nog op past.

Volgens Solex kun je de 6 mm as bestellen met de 4,7mm i.p.v. de 3,2mm boring voor de dikkere flexas.

Groeten, Jan.

Heb ik dan deze nodig: MHZ Artikel 2009 Sorry maar ik kan niet echt de juist vinden.

Verder heb ik alleen nog een grotere servo arm nodig en 2 stalen besturingsarmen, weet iemand waar ik deze kan vinden?

Laatst bewerkt:
Hallo Stephan,

MHZ heeft niet alles op de site staan, als je een mailtje stuurt en om een 4,7 ( = 3/16") flexas vraagt, krijg je die toegestuurd. shop@mhz-powerboats.com
Je kunt ze ook even bellen, nummer staat op de site.

Om hoge verzendkosten te besparen, zou ik eerst eens 2Brothers in Bussum bellen, die hebben véél op voorraad.

Als je met "twee stalen besturingsarmen"het roer wilt aansturen; daar gebruik ik twee Ø 2,6mm stalen spaken voor (fietswinkel).

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Thx Jan!

Ik heb nu een servo arm besteld en die roeraansturing komt nu ook wel goed :). Tevens heb ik mhz gemaild.

Ik ben al met de bouw begonnen, de motor/servosteun van mhz is er ingeepoxied, en de gaten voor de trimax en het roer zijn gemaakt.

Tevens is de motor al binnen: Feigao 580L8 en de regelaar: ETTI 150. Hier heb ik beide goudcontacten aang esoldeerd

. Nu nog even een goede servo bestellen, of voldoet een standaard?

Ik kom spoedig met fotos!

Ben je helemaal gek geworden????

als je een standaard servo gaat gebruiken kun je beter gelijk een nieuwe bestellen. de tandwielentjes zullen na 1 keer varen al geen tanden meer hebben. je hebt een fatsoenlijk servo nodig met metalen tandwielen en niet een servotje van 5 euro bij conrad.

Groetjes,

Jelmer

Ben je helemaal gek geworden????

als je een standaard servo gaat gebruiken kun je beter gelijk een nieuwe bestellen. de tandwielentjes zullen na 1 keer varen al geen tanden meer hebben. je hebt een fatsoenlijk servo nodig met metalen tandwielen en niet een servotje van 5 euro bij conrad.

Groetjes,

Jelmer
Zon donkerbruin vermoeden had ik al ;) . Ik zag dat focussed een towerpro mg995 servo heeft. Zou dat voldoende zijn? Enig researchwerk leert me dat men hem niet in bigscale rc vliegtuigen durft te zetten maar dat de servo wel meer dan goed genoeg in een rc auto of boot werkt.
Bij rctechnics helemaal niet duur: TowerPro High Torque Servo 11Kg MG-995 . Of toch maar een beter merk nemen?

Voor een Mhz lizard een standaart servo?
Dit kan zeker wel ;).

Succes.

Gegroet.

Daar gaan we weer , geef liever geen antwoord dan met volle overtuiging een antwoord die fout is , ik wordt er een beetje moe van .

@Stephan ,

Vooralsnog om de kosten te sparen heb ik in mijn lizard een towerpro 995 zitten , komt vaak langs op marktplaats en ook wel hier op t forum. Het betrefd een 11kg digitale en met metalen tandwielen voorziene servo. prijs tussen de 15 en 20 euro .

mvg

Michiel.

Hej stephan

ik heb ook naar focused zijn advies geluisterd en een mg995 towerpro gekocht .Nog niet geprobeerd maar michiel zei dat het een goed sevo voor een lizard was en hij spreekt uit ervaring . Ik heb hem hier op mbf gekocht voor een 10tje maar michien staan ze ook wel op marktplaats.

focused?
wil jij zeggen dat een standaart servo in een lizard niet past ?
en de mg995 is standaard formaat,en hij zei een vroeg of een standaart servo PAST..
Ja het past heb niet gezegt dat het er een van conrad moest zijn ;).

Laatst bewerkt:
er is verschil tussen een standaard servo en een standaard formaat servo.!!

een hitec hs645 is een standaard formaat servo die het trekt.
een robbe 3003 is een standaard servo die het zeker niet overleeft

Voor een Mhz lizard een standaart servo?
Dit kan zeker wel ;).

Succes.

Gegroet.

Ik heb de motor en servosteun er ingelamineerd. (heb de steun van mhz zelf)
Roer en trimax gaten ziten erin, motor gemonteerd.

Ben nu bezig met een plek voor de regelaar en heb een water in en uitlaat gemaakt. De slangen ga ik ook even netjes neerleggen.

Het enige wat dan nog rest is het monteren van de aandrijfas, deze is besteld bij mhz en nog niet binnen. Dan alleen nog servo monteren en alles aansluiten. En even kijken waar ik de accu het beste kwijt kan. Ik zal vanavond even wat foto's maken :) .

Voor je waterdoorvoer is het ook mooi om een messingbuis van 4mm te nemen en deze onder de rand weg te werken zodat je geen wirwar van slangen krijgt door de boot .

binnenkant.jpg

Michiel.

Back