Mico FPV

Iemand al zoiets geprobeerd?
Dit is denk ik goedkoper dan de BLADE FPV NANO QX

Op de 12de minuut testen ze het uit op een kleine quad.

Met vriendelijke groet,
David

Laatst bewerkt door een moderator:
Info klopt niet.. werkt niet met Immersion/Fatshark ontvangers.. in tegenstelling wat men continue "adverteerd".
Zal wel werken met Boscam.

Ik ben wel benieuwd, ik denk dat ik er zelf ook nog wel aan ga beginnen.
Mini quad heb ik al, alleen nog een zender en een cameratje

Op het eerste gezicht een beetje een rare kit. Wel een camera en ontvanger, maar geen zender. Of kijk ik niet goed?

Zoals ik het zie zit de zender in de camera, vandaar de extra draad (antenne) die eruit komt.
Ook spreken ze over Output power : 50mw, 200mw, lijkt mij het zendvermogen van de vtx.
Wel denk en hoop ik dat het opgegeven netto?? gewicht van de camera (110g) niet klopt.
Dit denk ik omdat ik foto's zie van mensen die de cam op een wltoys v929 geplakt hebben, deze weegt vliegklaar 61 gram dus ik denk niet dat hij met 171 gram nog vliegt.

Idd wel een minuscule zendertje maar als het werkt zou Idd een erg mooie oplossing zijn voor micro FPV.
Sprietje zou a 60mm moeten zijn dus dan kan de camera nooit groot zijn als ik het zo zie.

Ben benieuwd, het hoeft van mij niet micro, als het maar lichtgewicht is.
Als ik 25 gram bespaar op mijn fpv setup betekend dat ongeveer 400 mah meer accucapaciteit als ik HK site moet geloven (op 3s) bij hetzelfde vlieggewicht, ideaal voor 250mm quadjes.

Leuk setje inderdaad, alleen op een micro voed je het liefst met een 1s lipo maar de camera-zender werkt op 8-12V :-(
O ik zie dat je op 3s vlieg! Dan geen probleem :-)

Vtx en Keycam lens je (incl camera en behuizing) ook binnen.

Los komt het rond 6 gram totaal uit. Goed te doen.

Nu nog de quad zelf. En vrx.

Mini FPV

Heb alles gesoldeerd en ge-hotglued:

full

Wacht nog wel op mijn 120 graden lensje.
Weet niet of de cloaverleaf het lang overleeft maar wilde dit toch liever dan een dipool.

Het weegt no zo'n 7 gram, lipo weegt 5 gram. Helaas wacht ik op een motortje voor mijn Q-bot dus kan het nog niet proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg netjes, 12 gram voor een fpv setje met aparte voeding is erg mooi, ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit is.
Kan zo op een papieren vliegtuigje, en dan van een flat afgooien :P.

Hoe sluit je die dip switch eigenlijk aan?
Weet niet of ik er 1 neem of maatje kleiner.

Maar 1 zijde op de contacten en de andere kant aan massa?
Ergens een handleiding te vinden van die Vtx?

Heb de Cloverleaf vanavond ook alvast gemaakt.
Wacht nog even op de quad zelf omdat ik het eigenlijk netjes wil proberen in te bouwen.

Je kan inderdaad een kleinere dipswitch nemen, je hebt er maar 3 nodig. Maar deze had ik nog liggen. Wanneer je op een vast kanaal vliegt kan je ook draadjes solderen.
Aan één kant heb ik alles aan het blikje van de zender gesoldeerd en de andere 3 op CH1 CH2 en CH3.
Zoals in het flitetest filmpje.

Dat dacht ik al te zien. Idd 1 zijde aan massa.

Die smd dips zijn vrij prijzig in vergelijking. Nog even zoeken.
Zonder kan ook. 1 kanaal is genoeg maar soms wil een ander kanaal net beter werken icm antenne/ontvanger dus wel handig als je kunt schakelen.

Heb mn Vrx vandaag ook binnen gehad. Alleen de quad nog.
Misschien straks wel bij de buren als ik de post gemist heb :-)

Back