Micro FPV (Kyosho Cessna, 38cm span)

jammer dat het zo tegen zit :-(
mischien dan toch een idee om dan iets te kopen uit nederland als je bedenkt dat als er iets is dat je ze dan gewoon terug kunt sturen want dit is waardeloos en als die servo dat ook doet als je aan het vliegen bend is dat een duur grapje met die fpv spullen er in :-(

Zou je niet de blade mcpx servos als vervanger kunnen gebruiken?
Ik dacht overigens dat ze die servos reinigde door gewoon met alcohol erin te spuiten (pronto van de fietsenmaker bijvoorbeeld)

Zou je niet de blade mcpx servos als vervanger kunnen gebruiken?
Ik dacht overigens dat ze die servos reinigde door gewoon met alcohol erin te spuiten (pronto van de fietsenmaker bijvoorbeeld)

damn sven.... lekker dan :(

idd even alternatiefje zoeken, dan maar wat duurder, maar dan ook wel betrouwbaarder?
Des te meer plezier heb je ervan!

Ik heb ook een zwak voor micro. Mijn 1e FPV vlucht was met de nano camera op een Fling HLG zwever. De standaard lens op de nano camera maakte navigeren voor mij lastig omdat ik steeds moest aanduiken om te kijken waar ik was. Inmiddels heb ik een breedhoek lens van fpvhobby.com. Ik zou zelf eerder voor de Nine Eagles Sky Runner or Robbe Sky Surfer hebben gekozen i.p.v. een Cessna i.v.m. de pusher prop, echter ik zie het niet zo zitten om zelf de RC elektronica te vervangen als ik niet zeker weet dat het gaat lukken.

Laatst bewerkt:
De alcohol tip heb ik geprobeerd, het probleem zit em blijkbaar niet in de koolstof baantjes. En om nou schreeuwerig dure servos erin te gaan zetten zie ik ook niet zitten omdat et misschien niet eens lekker vliegt. ;)

De cessna is een kistje dat ik overigens nog had liggen met versleten motor dus ik dacht waarom niet.

Een iets breder lensje kan vast ook geen kwaad, maar welke dat moet worden heb ik geen flauw idee van. Die nanocam heeft iig geen standaard 12mm apperture. ;)

Helaas, dat was een geheel aan elkaar gebakken stukje elektronica, daar kan ik niet bij met gewone bediening. Het enige wat ik nu kan doen is wachten tot de kleine oranje servos weer op voorraad komen, of gewoon maar iets grotere servos pakken waardoor hij in totaal 3 gram zwaarder wordt. Maar het gaat al zo hard met het kistje dat normaal slechts 18 gram hoort te wegen, en met die 3 gram extra zit het eindgewicht al op minimaal 31 gram. Ik weet niet of dat nog fijn/rustig vliegt.

Die servotjes kan nog wel eens lang gaan duren denk ik. :(
Misschien moet ik de cessna ombouw maar even stil leggen tot ik de juiste servotjes kan kopen.

Een of ander mini coax helitje kaal slopen en daar een cam op plakken zolang is misschien ook een optie.
Maar daarbij vrees ik voor vibratie. Die goedkope coaxjes zijn over et algemeen nogal vrij koddig gebalanceerd. :(

Of misschien toch een of ander model dat een tikkeltje groter en dus vergevingsgezind is voor iets meer gewicht? Ik heb twee van deze motortjes dus als et moet kan er zelfs een dubbel motorig toestel gemaakt worden. ;) Iemand nog suggesties?

Ik heb ook nog een kleine quad maar die is denk ik te nerveus voor FPV.

Met die quad kun je het wel eerst proberen. Zelf heb ik een testje gedaan op een modelauto door een filmcamera met plakband vast te plakken en toen rijden. Inderdaad hobbelde het beeld nogal maar dat kan ook aan de brakke vering liggen. :(
Dus als ik jou was: even een camera op de quad plakken en even testen. Als het werkt is dat mooi meegenomen.

Een autotje of een quad, niet echt een vergelijking volgens mij.
Of bedoel je soms een quad, zon motorfiets voor in de blubber? :lol:

Dit bedoelde ik met mijn quad:
miniquad2-004.jpg

Sven, ik maak die servootjes (van mijn Blade mCPx) niet open, maar knal ze vol met remmenreiniger terwijl ik ze heen en weer laat lopen (doen ze aanvankelijk vanwege het bibberen uit zichzelf).
Gewoon de remmenreiniger in de geleider opening spuiten, niet te zuinig doen.
Bus remmenreiniger kost hooguit 1.50 en gaat voor deze toepassing best wel een tijdje mee.

Je ziet ze binnen een paar seconden tot rust komen.
Het enige nadeel vind ik, is dat ze vrij snel weer beginnen te bibberen (bij mij meestal binnen een paar dagen, ongeacht of ik er mee vlieg of niet, mischien is het bij mij thuis wel te stoffig)

Hoe dan ook, ik vind die lineaire sevootjes met koolbaan maar een K patent.

Als je de servootjes van bijvoorbeeld de Solo Pro bekijkt, die hebben een afzonderlijke draaipotmeter, en die blijven gewoon goed werken, nu al een jaar lang (de rest van het apparaat is volledig versleten maar de servootjes doen het nog....)

Wie weet kan er iemand iets verzinnen om die Solo Pro servootjes te transplanteren?

Groet, Bert

Ja ik ben eerlijk gezegd ook genezen van die goedkope lineaire servotjes. ;) Hobbyking heeft ook "conventionele" servotjes die 1.7 gram zijn en zelfs tot 2.8v blijven werken, maar uiteraard zijn die krengen weer eens op. En huismerk dus nergens anders te vinden, en het kan ook nog wel eens een maand duren voor ze op voorraad zijn. :(

Even snel googlen op solo pro levert topics op over rokende servo's,
dus ook dat lijkt me niet veel soeps eigenlijk. ;)

Een autotje of een quad, niet echt een vergelijking volgens mij.
Of bedoel je soms een quad, zon motorfiets voor in de blubber? :lol:

Dit bedoelde ik met mijn quad:
miniquad2-004.jpg

:oops:Ja, ik dacht dat je een met 4 wielen bedoelde en niet met 4 prop's. Ha ha.

Nee daar kan ik niets zinnigs over zeggen:wink:

Ja ik ben eerlijk gezegd ook genezen van die goedkope lineaire servotjes. ;) Hobbyking heeft ook "conventionele" servotjes die 1.7 gram zijn en zelfs tot 2.8v blijven werken, maar uiteraard zijn die krengen weer eens op. En huismerk dus nergens anders te vinden, en het kan ook nog wel eens een maand duren voor ze op voorraad zijn. :(

Even snel googlen op solo pro levert topics op over rokende servo's,
dus ook dat lijkt me niet veel soeps eigenlijk. ;)

Dat Solo Pro servo's goed zijn beweer ik niet, maar wel dat ze in elk geval geen last hebben van dat vermaledijde beven....

(als ie stuk is of rookt, beeft ie in elk geval niet....;))

Groet, Bert

Heheh ik vond het wel wat exotisch, die lineaire servos.
Maar helaas wil het voor mij niet vlotten met die dingen.

Naast hobbyking kent hier niemand toevallig een redelijk goedkope bron van <2 grams servos?
Ik had er zon zin in, maar ik weet er nu even geen blijf meer mee. ;)

Heheh ik vond het wel wat exotisch, die lineaire servos.
Maar helaas wil het voor mij niet vlotten met die dingen.

;)

Yep, die van E-flite (blade mCPx) zijn nog kogelgelagerd ook! had nog nooit zulke kleine kogellagers gezien :eek:

Je bent volgens mij niet de enige met die problemen, tenminste ik hoor iedereen met een mCPx er ook over.

Kan je niet helpen met die kleine servo's, heb nog wel een paar standaard servo's voor je, maar die zijn even zwaar als die minium Cessna.... ;)

Groet, Bert

Back