Micro FPV (Kyosho Cessna, 38cm span)

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-5320 Ultra-Micro Digital Servo 1.7g / 0.05sec / 0.075kg

HK-5320.jpg

Met deze kleine pukkeltjes was ik gered geweest.
Slechts 10 x 14 x 6mm, ik kan het bijna niet voorstellen, zo klein.
Ik bestel er maar alvast een stuk of 5, en zie wel wanneer ze binnenkomen.
De cessna gaat dan maar eventjes terug in zijn doos tot ik ze heb.

Iemand nog wilde ideeën voor een 2.8 grams FPV set? ;)

Bij Nando of Derk op hun AM kist plakken.l

publiek bij TV scherm kotszakjes uitreiken.

Die dingen zijn behoorlijk duur en onhandig lang Robert, die krijg ik denk ik niet eens in het cessnatje. :p

En et FPV setje is in principe zo klein dat je et met een stukje plakband overal op mee kunt laten liften,
dus als et niet wil vlotten met mijn quad kan ik em allicht ergens anders tegenaan plakken. ;)

Ik heb zojuist de camera getest op 3.2 volt, het beeld is echt niet verkeerd voor zon klein ding! De beeldhoek is inderdaad best wel klein, maar welke lens zou hier dan nog op passen? Het apertuur lijkt op iets van.. 8mm?

Pfff niet gezien, anders had ik em meebesteld. En nu issie nog op ook. :(
Bedankt, ik heb em op de notificatie lijst gezet.

Haha, 40 gram zonder lipo kan ik ook wel. ;)
En als ik de servos te pakken krijg die ik wil, zit ik aan de 28 gram MET lipo. :p

Die trojan is inderdaad geweldig, die scheurt zelfs buiten nog best vlot rond.
Binnen doettie et echter niet zo goed, 5.8ghz schijnt niet zo van de reflectie te houden in sporthallen.
Hopelijk heb ik daar met mijn lange golven wat minder snel last van.

Zodra ik mijn mini zender binnen heb, zal ik eens kijken of mijn quad te temmen valt,
anders moet ik nog even verder zoeken wat ik wil gaan doen.
Ik heb nog wel een vleugeltje van 50cm, maar dan staat et water denk ik in je schoenen als je die de zaal rond wil vliegen.

De mini zender is binnen, maar hier valt denk ik geen land of lucht mee te bezeilen. :( Zodra ik ook maar de kamer uit loop met het setje, gaat de zaak al volledig op sneeuw. Misschien leuk om met een IR heli mee door de huiskamer te vliegen, maar verder... Ik zal het zondag eens testen met LOS reikwijdte, als dat dan ook de 50 meter niet haalt, zal ik dit project helaas moeten staken, want een sterkere zender op dit formaat is er gewoon niet. :(

Dat is balen :( ik ben wel nieuwsgierig of je die 50 meter er wel mee haalt.
Dus voor kleine vliegende modellen is er nog geen geschikte camera + zender. Jammer.

Laatst bewerkt:
Of je gaat alleen voor dit over op 2,4 ghz video .
Ik haal echt wel een km met trakkert of 400 meter met een postzegeltje .
0,1 watt.
Maar dan zit je met indoor wel met tikken op 35 denk ik of iedereen vliegt 2,4 das ook niet alles .

sven, we plakken dat spul morgen gewoon op een jerry, 1 van ons gaat vliegen, andere zet de bril op. Dan goed communiceren, dan weten we het snel zat joh!!

Ze wegen met servo arm ongeveer 2.5 gram, de lineaire servotjes wegen per stuk 1.7gram.
Zou het ding er last van hebben als ik er 1.5 gram meer in stop?
Dan kom ik uit op 30 gram vliegklaar voor een model dat origineel 18 gram was.

Of het gaat lukken weet ik niet. Voor elke gram besparing zou je nog de oren van de servo kunnen verwijderen, zonder stekkers werken en eventueel de behuizing iets dunner schuren.

pfoe, is toch aardig wat gewicht meer. Je hebt wel power zat, maar of je nog goed zit met je vleugelbelasting.... dat is de vraag!

Je kunt (maar weet niet of dat nog kan) je originele besturing er in zetten, extra gewicht toevoegen, en kijken hoe hij zweeft.... dat deden ze origineel namelijk super.
Ik verwacht wel dat je vleugel iets verstevigd moet worden (met tape)

Back