Micro heli ---> Ecoreeks

Hello

Enkele maanden geleden heb ik me een gws mini dragonfly aangeschaft, een leuk micro fixed pitch helicoptertje.

Sinds enige tijd vlieg ik er echt rondes mee in de tuin, hover met de neus naar me toe en vlieg ik in de huiskamer van tafel tot tafel.

Nu heb ik vandaag weer genoten van het ding in de tuin, maar hoe zeldzaam is een windstille situatie...

Ik begin dus stillaan te verlangen naar een groter, maar vooral zwaarder, ding.

Nu vraag ik me af wat ik het beste doe en daarom vraag ik jullie raad.

Ga ik over op een CP micro (klasse Graupner microstar of robbe crown 3)
Of beter een groter ding zoals een heli uit de ECO - reeks?

Verder vroeg ik me ook nog iets af ivm de electronica... bij elke heli gebruikt je natuurlijk je snelheidsregelaar en je gyro... maar was er ook niet zoiets als een mixer voor je hoofdrotor-->heck of gebeurt dit vandaag allemaal zender-matig?

Alvast bedankt

Mario

Thx voor de reacties

Klopt het dat de spirit en de logo 10 allebei nog onder de categorie micro heli vallen...

Het is de bedoeling dat ze zeker wat wind aankunnen en in de toekomst ook 3d- vlucht

owla

Ik ben even verder gaan kijken dan mijn neus lang is, dit zijn al vrij grote electro's...

Dus jullie raden me meer iets groot aan dan een micro collectif pitch heli van 500 gram (kan beter tegen wind)?

Het zou wel iets betaalbaar moeten zijn, de ikarus leek me daarom geschikt, een zender (mc12) en ontvanger heb ik allemaal liggen voor mijn vliegtuigen.

Probeer eens in de klasse van de Zoom400 te kijken.
Pas heb ik een microstar 400 gekocht ter opvolging van mijn piccolo.
Precies de overgang tussen piccolo en Trex zeg maar. :P

Crown 3 zou ik je afraden ;) de ervaringen die ik er mee gezien heb waren niet echt vrolijk (had hem zelf ook bijna willen hebben).

Geen idee, heb geen ervaring met de Eco's.
Wat ik wel een hele strakke heli vind, die zeker 3D aankan, is de Viper70.
Ding reageert echt goed iig, super strak.
Hij's net weer een stukkie groter dan een Trex volgens mij (gewicht is 1 kg!).

mja

Okay, we zien nog wel.
Ik denk dat ik eerst maar eens moet leren begrijpen hoe die zaken werken eigelijk, zoals hetgene dat ervoor zorgt dat je vooruit kan nicken...

Ik vlieg dan wel met zo'n micro, maar de techniek is toch heel anders uiteindelijk...

De staart van de eco 7 wordt net als je gws door een aparte motor gestuurd. Dus extra electronica nodig. brushless regelaar en motor $$$$x2

ja

daar heb je wel een punt... hoewel, de sets van ikarus hebben toch alles erbij, maar dan wel een gewone brushed set.

Van de reviews die ik heb gelezen over de viper series word je niet vrolijk...

Een zoom 400 is voor een beginner in windkracht vier NIET te doen.

Met de logo/Spirit is dit te doen.

Snuffel eens goed rond op het forum en je zal zien dat zowel de Zoom 400 en de Crown III eigenlijk geen al te beste heli's zijn.

Velen hebben er eentje gehad en die vlug ingeruild voor een TREX of X-400.

zonder al te exotisch te gaan denk ik dat er maar een handvol goede beginners heli's zijn .
gesorteerd van zwaar naar licht
Logo
eco 8
spirit
corona
t-rex Arc400 carbooon 400

TM
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de spirit Pro. Deze heeft niet zulke zware accu's en motor nodig als een logo en dat drukt het budget toch een flink pak.
TM

De spirit pro vraagt wel brushless en lipo natuurlijk, de prijs zal wel goed oplopen...

De corona heb ik altijd al een apart toestel gevonden, maar ik hoor de naam regelmatig vallen...

Voor welke prijs kan ik een goede electro heli vinden met alles erop en eraan, exclusief zender/ontvanger/lader?

mario zei:
Voor welke prijs kan ik een goede electro heli vinden met alles erop en eraan

ik had mijn x400 voor ongeveer dit:
(regelaar en motor had ik 2e hands, hier nieuwprijs.. bij Mfis).

x400: 120
4x futaba s3107: 90
CC PH35: 85
motor: 60
gy-401: 125

Accu's zou ik bij lader rekenen... als je ongeveer 3s neemt, (11.1v) en ong. 2100mah, kom je ongeveer op 60 a 70 de stuk.
bij de lader Zeker een balancer kopen, hiermee kán je het snel kapot gaan van je accu's tegen gaan.

De spirit pro vraagt wel brushless en lipo natuurlijk, de prijs zal wel goed oplopen...

Onzin, ik heb de spirit met 8 cellen op de standaard borstelmotor gevlogen. Dit is echt perfect voor een beginner. Ik vloog toen nog niet echt rond maar volgens mij had dat al voldoende vermogen voor loops en rolls.

ik denk dat voor 600 eur wel al iets moois te doen is... wss neem ik al zo'n ladertje van robbe--> lipoly 300 met een balancer erbij

mario zei:
ik denk dat voor 600 eur wel al iets moois te doen is...

Ik denk dat je daarmee een illusie koestert........ de wens is de vader van de gedachte..........

Ik denk, dat het beter is je eerst eens wat meer te verdiepen in het hoe of wat van de elektroheli.
Lees de items op het forum over de toch wel veel voorkomende problemen met de micro/ark/trex etc.
Lees eens alle info op mijn site onder de groene knoppen.
Denk er dan eens goed over na, welk heli je echt zou willen als beginnersheli.
Ik heb nu de indruk dat je te veel van de hak op de tak springt en in feite nog te weinig kennis/informatie hebt voor een overwegen beslissing, althans dat lees ik uit de tekst van jouw eigen berichtjes.

Zie dit niet al negatieve kritiek, want zo bedoel ik het zeker niet.
Ik wil je alleen behoeden voor een miskoop, want die zijn er nog steeds wekelijks.
Voorbeeld: een hele grote modelbouwwinkelier verkoopt nog steeds een complete Eco 8 met zender etc voor rond de Euro 600,00. Door de bijgeleverde componenten (o.a. motor en zender voor mechanische mix) is het 599% zeker dat zo'n set nooit het stadium van een goed vliegende heli bereikt.
Heel veel teleurstelling en heel veel weggegooid geld.

vr.gr.

Joyce

Hey

Wees maar gerust hoor, ik accepteer je kritiek volkomen en geef dan ook toe dat ik inderdaad niet weet wat ik wil. Ik heb alleen maar vliegtuigen en 1 microheli, maar dan zelfs nog met FP.

Het is dan ook mijn bedoeling dat ik op het forum om info vraag i.v.m. welk model en wrm en dat ik aan de hand daarvan een goede keuze maak en geen miskopen doe.

Ik twijfel inderdaad nog tussen benzine en electro, maar voorlopig lijkt electro me een goede keuzen om afstelproblemen te vermijden en ook op minder goede locaties te kunnen vliegen.

Bedankt voor de "eigenlijk wel positieve" - kritiek ;)

Mario

Back