Micro Magic in hout

De balsa houten versies varen super! Na een paar uur varen met een snelle racing versie kwamen we tot de conclusie dat de originele en houten versie even snel waren. Links de racing MM, rechts, de balsa versie.

20160526_201642_zpsndvrohwj.jpg

Ik heb de tekeningen van de zelfbouwversie. Na een paar uur zoeken gevonden op een vage Russische site. Wil ze best delen maar zet ze niet hier. PB maar.

Gr,

Gert-Jan

Foto is niet meer zichtbaar?

Zijn er nog filmpjes van het varen met de houten MM?

Hoi Bob,

Mooie boot! Krijgt de boot een kleur of ga je 'm lakken? Ik heb bootslak gebruikt, maar daar wordt de boot een beetje geel van.

Succes,

Henk

De boot word gelakt, welke lak het word weet ik nog niet. Om het geel worden tegen te gaan moet je kijken om lak te gebruiken met een UV-filter.

Door gezondheidsproblemen staat het bouwen op een laag pitje, ik heb wel al het deksel passend gemaakt en een schootdoorvoer. De doorvoer zit op de foto wel op de plaats v/d mast, juist nog verplaatsen en lijmen.

048.JPG
049.JPG
050.JPG

De houten Micro Magic is weer wakker!!!
Na 3 jaar op de plank te liggen, heb ik hem terug op de werf. :koud:
Meteen een vraagje, het moment om het dek op de romp te lijmen nadert. Hoe en met welke lijm verlijm je best het dek op de romp?
Liefst "een lijm" die mij een beetje tijd geeft om juist te positioneren en te fixeren.

In mijn marbleheads, zie o.a. verslag Minky, heb ik het dek met een pasteuze epoxy op de romp gelijmd.Dat maak je door aan je epoxy bijv miniglasbolletjes of katoenvlokjes toe te voegen totdat je een ' romige ' pasta hebt verkregen.

Back