Mig 3 van VQ models: elec aangedr

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
Pieteralje,

Dank je ja grappig he en dat voor een avondje spelen met verf.

Gebruikte verf Histor is mijn favoriet, maar Flexa gaat natuurlijk ook.

Ton

Han,

Heb nog zin in een grotere kist iets tweemotorig's is de nieuwe Beech al klaar.:thumbsup:

Denk erom jij gaat niet kliederen met verf hoor:teacher: ga er vanuit dat jij echte panelen erop gaat zetten met plamuur inclusief de klinknagels etcetc.

Ton

Han,

Heb nog zin in een grotere kist iets tweemotorig's is de nieuwe Beech al klaar.:thumbsup:

Denk erom jij gaat niet kliederen met verf hoor:teacher: ga er vanuit dat jij echte panelen erop gaat zetten met plamuur inclusief de klinknagels etcetc.

Ton

Ik zegge nog niets.
Maar als alles volgens plan verloopt is het iets dat nog niet hier op
het forum is vertoond.
Vraag me af waar eigenlijk wel.
En Wouter je hebt helemaal gelijk litho vind ik niet mooi.

En ja weatheren is dan zonde.

Han.

zeg ton,

ben wel benieuwd hoe je de panellines hebt gemaakt op folie schreeuwt om .. tutorial!!

het geklieder met verf is toch niet zo mijn ding maar voor dit toestel mooi resultaat.

gr

vinze

mooi niet

Vandaag de Mig weer opgehaald bij Ton.

(@Vinze, die panellines zijn er gewoon opgezet met een hele dunne permanentmarker stift, doe dit met een balsa latje zodat je een beetje om de bocht kan zeg maar)

Nice work Ton THX.

Wat dacht je wat m'n vrouw zei toen ik bij je huis vandaan liep en bij haar autootje stond???

"Als je denkt dat dat vieze ding in mijn auto komt heb je het mooi mis" 8O 8O 8O

Duurde even voor ik haar overtuigd had dat het kissie niet 'echt' vies was.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
floats

Van de floats die ik onder deze Mig 3 wil gaan zetten zal ik een tutorial maken en in het watervlieg kadertje/forum verder gaan.
Let wel dat ik mijn drijvers op een zeer eigenwijze maar ook zeer beproefde manier maak, zeer licht, eenvoudig en vooral simpel te bouwen, en absoluut goedkoop.
Nadeel is wel dat ik dit vooral vanuit het blote koppie doe met alleen dat belangrijkste gegevens zoals totaal vlieggewicht, werkelijke zwaartepunt van het vliegtuig i.v.m. de step van de drijver, romplengte v.d. kist en een beetje passend profiel behorend bij het model.
Ik maak geen tekening vooraf, alleen een ruwe berekening dus.
De belangrijkste motivatie voor mij was altijd, om drijvers zelf te maken, dat ze vooral licht en sterk genoeg moeten zijn en precies bij de kist passend.
(Zal intussen m'n 20e setje drijvers worden die ik maak)

Ger.

:rolling: oooo jammer dat ik die reactie gemist hebt.

En eh graag gedaan hoor was goed dat je met de Mig langs kwam en weer wat peptalk en ideeën voor de FIAT had.

Goed om dat samen even te bekijken wat de beste optie is voor het onderstel, ga nu ook het roer omgooien en terug naar mijn allereerste idee.
Leuk dat we toch de zelfde gedachten hebben hoe het het eruit moet gaan zien en functioneren.
Eens kijken of ik de retracts van de week wat verder kan uitwerken.

Han,

Je gaat de Beech toch niet helemaal transparant maken he , dan zul je em zeker moeten wheateren om hem zichtbaar te maken.
Kan ook geen Alu folie zijn want dat is ook al gedaan hier zie mijn YAK23 en BIRDDOG.
Ben nu wel heel erg nieuwsgierig en vooral ongeduldig vertel wil het weten:confused::help: :D

Vinze,

De panellines kun je met permanent markers doen gaat prima en eenvoudig, die heb je ook in verschillende diktes, moet niet teveel overheersen.
Je kunt het ook met verschillende markers doen bijvoorbeeld zwart combineren met wit.

Op folie kun je veel meer doen dan je denk heb de folie wel eens opgeschuurd met korrel 400 en daar klinknagels opgezet en geverft ben alleen heb proefstuk kwijt jammer zag er heel leuk uit.

Berto,

Mag altijd maar betwijfel of je de Pfeil nog vetvrij:Fade-color krijgt:p

Ton

Heeeeeeeeeeeeeeeeeee

Karel van Munsteren, dat gesmeer met die verf heeft u wel heel erg serieus genomen, wow prachtig man, nu heeft dat ziekenhuis kissie een heel ander smoeltje, geweldig man.

Maar je blijft (voorlopig) van mijn nieuwe Spitje af.

778057674_5_AxWR.jpeg

Gr Japioooooooooooooo

Dat spitje is idd. een beetje te schoon Ton. Werk aan de winkel!

Wij leiden Jaap wel ff af met een paar kippekluifjes :mrgreen:

Jaap,

Een Calmato met andere kleuren maakt nog geen Spitfire :rolling:

Maar maakt niet uit met een paar liter verf , brushen en smeren rolt er zeker naderhand een echte Spit uit Ton's weatherhangar :bye:

Nee hoor Jaap leuk kissie, ben echt waar heel blij voor jou:music:

Ton

Laat me raden Jaap, ehuuuuum......................................... een PIEPERKUPIE van 3 meter plus????????

En een Airbus 300, Boomerang Sprint??? ik raad zo maar wat hoor ???

(Zo'n 50cc 4cil 4t heeft inderdaad wel ...........iets ja :wink:

Ger.

Ja, jaap heeft het er maar druk mee om van alles te bedenken :pc::pc:

Maar Ger een leuk kissie:lol::lol:

Back