Mijn 2e Graafmachine

Als deze klaar is dan zou die in een vitrine moeten , bijna zonde om er mee in het zand te gaan ploeteren ;)

Groet,
Marcel

Als deze klaar is dan zou die in een vitrine moeten , bijna zonde om er mee in het zand te gaan ploeteren ;)

en dat is echt zo ,hoi StefanF echt een super strakke kraan:-D pet je af ik hoop hem in bemmel te mogen bewonderen. dus als je 2 kwijlende jongens ziet ;) ik zal een slap om doen:p

mvg bertus

In de vitrine...niet dus.
Flink spitten in de vette klei met het apparaat, werken zal hij totdat...de accu leeg is.
Daarnaast komt er ook nog een keer een sloopgiek bij, dus dan begint het feest pas echt.
Natuurlijk wel een beetje oppassen met de lak, maar verder is hij onverwoestbaar stevig.

hoi stefanF

hier nog even een keer een pluim:p ik en mijn broer (die er van jou ook nog even mee mocht draaien:-D) hebben echt met bewondering naar jouw kraan gekeken en tot de conclusie gekomen = je bent echt een vakman met een super mooie kraan:p:p.

mvg bertus en cor

hoi stefanF

hier nog even een keer een pluim:p ik en mijn broer (die er van jou ook nog even mee mocht draaien:-D) hebben echt met bewondering naar jouw kraan gekeken en tot de conclusie gekomen = je bent echt een vakman met een super mooie kraan:p:p.

mvg bertus en cor

Helemaal mee eens !!

Stefan is een Superbouwer met oog voor detail !!!

Nou.. ik doe ook alleen maar mijn best :rolleyes: om het wat te laten lijken.
Voor mij is hij nog niet perfect, maar je moet ergens de streep trekken.
En die details..dat valt wel mee hoor, aan Piet zijn details kan niemand tippen, zelfs ik niet.
Ik ben meer van de degelijkheid, en betrouwbare werking, en dat is wel weer gebleken, want ik heb nog geen storingen aan de kraan gehad.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Maar toch moet er een urenteller in Stefan.
Die heb ik zelfs en in ben nog maar beginner hahaha.
Leuk je even ontmoet te hebben en je machines te kunnen bewonderen.
Ze zien er super uit!

groet Arie

Hallo,
Wederom bedankt voor de complimenten.
Die urenteller was al in de planning en komt er binnenkort ook in. Het wordt de kleinste van Conrad nr121313, en hij komt onder de cabine, mits hij niet stoort op de ontvanger.

hallo
na afloop had je met de kraan kunnen helpen met tafels opruimen,
en thuis zeker op tafel het eten opscheppen met de kraan,
mvg markioo

Beste Setefan,

Ik heb met bewondering dit draadje zitten lezen, en het is al door velen terecht gezegd, vakwerk!!

Met name de hydropomp en ventielen die je hebt gemaakt vind ik fantastisch, is het mogelijk dat je de foto's van die onderdelen in een wat groter formaat kunt posten?

b.v.d.

Gr joost

demonstratie / hydrauliek vragen

Beste Stefan,

Ik heb met net zoveel bewondering het verhaal gelezen over je graafmaschine als de rest van de mensen. Ik heb ook al redelijk wat rondgekeken op duitse sites, daar is zoals jij al aangeeft helaas veel meer te doen. Helemaal super dat je de aandrijving ook hydraulisch doet en alles door de draaikrans krijgt!

Ik heb een paar vraagjes voor je.
1. is er binnenkort nog een mogelijkheid om de machine in actie te zien ?
2. ik heb niet helemaal begrepen waar de electrische motor in het onderstel voor is, kun je hier iets over zeggen ? Wellicht heb ik niet goed gelezen.
3. Je hebt al een paar keer iets uitgelegd over de hydrauliek, ik wil uiteindelijk ook een graafmachine bouwen maar ik wil in stapjes beginnen en de eerste stap hierbij is een werkend hydraulisch systeem. Hiervoor wil ik zelf een of twee cylinders maken, aansturing, pomp en pompregeling. Dit lijkt mij voldoende uitdaging als begin. Gezien de vragen is hier veel meer behoefte aan. Wellicht is het een idee om specifiek een draadje te openen over het maken van een hydraulisch systeem.
Uit de foto's die je hebt laten zien kan ik niet goed zien waar de afdichtingen zitten en hoeveel speling e.e.a heeft om goed te werken.
Is het een idee om hier in detail op in te gaan ?
Je zegt dat je overal CAD tekeningen van hebt, mogelijk zou je een cylinder met alle onderdelen in pdf kunnen laten zien op het forum ?

Nou een heel verhaal, ik zou met name de machine graag een keer van dichtby bewonderen.

Groeten
Edwin.

Hallo,

Draadje daarover is er al in het algemenen truck forum van cheeta.
Naam ervan is Hydrauliek leerproject.

Daar kan je al veel info over vinden.

Groetjes Mitchell.

Back