Mijn allereerste bekeuring

alleen een borjde APV is simpelweg niet voldoende. er moet vermeld worden in dit geval..

APV

artikel 2.21 / 2.22 *en meer eventueel. ook mag er naar een hoofdstuk verwezen worden.
APV Artikel 2.

er mag nooit simpelweg staan APV van toepassing omdat dit niet geldig is het moet door de burger na te gaan zijn welke artikelen het betreft. ook betwijfel ik of borden alleen aan het begin van de stad voldoende zijn. Ik vermoed dat deze moeten staan waar ze van toepassing zijn. Bij de ingangen van het park dus.

Voor wat betreft Spaarnewoude is het wel logisch dat een APV van kracht is. Immers in dat recreatiegebied ligt een modelvliegveld.... Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als iemand ergens op een los veldje zn 35mhz zender aanzet, terwijl iemand op dezelfde frequentie op het vliegveld staat te vliegen.

Groet,
Gerben

alleen een borjde APV is simpelweg niet voldoende. er moet vermeld worden in dit geval..

APV

artikel 2.21 / 2.22 *en meer eventueel. ook mag er naar een hoofdstuk verwezen worden.
APV Artikel 2.

er mag nooit simpelweg staan APV van toepassing omdat dit niet geldig is het moet door de burger na te gaan zijn welke artikelen het betreft. ook betwijfel ik of borden alleen aan het begin van de stad voldoende zijn. Ik vermoed dat deze moeten staan waar ze van toepassing zijn. Bij de ingangen van het park dus.
De APV is afgegeven voor recreatiegebied. Alle regels opgenomen in de APV zijn dus voor dat gebied van kracht. Je gaat een best bord nodig hebben om alle 70 subartikelen die van kracht zijn te vermelden op het bord. :hammer: Oom agent of een daartoe aangewezen handhaver is de persoon die je zal wijzen op de specifieke bepaling binnen de APV.

Een specifiek artikel geldt alleen als de APV voor de hele gemeente zou gelden en bijvoorbeeld bij een parkeerterrein specifiek gewezen wordt op het te koop aanbieden of stallen van voertuigen.

Ik denk dat hij doelde op de bekeuring, dat op de bekeuring wel moet zijn aangegeven welk deel van de APV van toepassing was.

Julius,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je niet op de eerste de beste plek (want natuurgebied) aan het 'wildvliegen' was. De grens, met welk (electro) model, waar 'wildvliegen' is voor iedereen zelf om met enig beleid te bepalen.
In jouw geval klinkt de reactie van de ploitie erg vergezocht. Daarom is het handig om tezijnertijd te laten weten via het forum wat er jou feitelijk ten laste wordt gelegd in het proces verbaal.
Als het jou helpt kunnen er dan mensen mee denken in het schrijven van een bezwaarschrift. Ideëen daarvoor zag ik al voorbijkomen.

groet,

Erik

Deze actie van de politie is een toonbeeld van een bekeuring van een aspirant politie agent die nog een aantal bekeuringen moet maken voor zijn examen milieu.
Je moet deze bekeuring rustig afwachten en beroep aantekenen .
Wat ik niet goed kan begrijpen is dat de KNVvL hier geen enkele reactie opgeeft. Onze belangen vereniging zou hier toch voor in de bres moeten springen. Tijdens de voorlichtingsavond van de KNVvL werd door de vertegenwoordigers duidelijk verteld als er problemen waren bij hun leden zij juridische steun zouden verlenen en een helpende hand zouden toe steken.

Denk dat je dan zelf even bij de KNVvL aan de el moet trekken.

Er zijn niet veel KNVvL bestuursleden die hier meelezen en die lezen zeker niet elk draadje.

Dus de topicstarter zou eens een belletje kunnen wagen naar de KNVvL en kijken wat hun ervan vinden.

Even wat vragen beantwoorden:

Ik weet niet precies wat er mij ten laste is gelegd in het proces verbaal, daar ik geen kopie van de bekeuring gekregen heb.
Als ik meneer de agent goed begrepen heb, is de 'overtreding' het gebruik van motoren in een gebied waar dit niet mag, met als motivatie dat eventueel geluidsoverlast niet gewenst is in een dergelijk natuurgebied.

Om een wat duidelijker beeld de geven van de omgeving, hieronder een Google Earth screenshot van de omgeving Gaasperplas. Het rood gekleurde stipje stelt mijn vlieggebied voor.
143kh10.jpg

Zoals je kunt zien lopen er dicht rondom de Gaasperplas volop fietspaden, waar ook brommers en scooters zijn toegestaan. Autowegen zijn niet al te ver verwijderd. Hoezo motoren niet toegestaan?
Linksboven van de plas zie je een wijk flats (hier woon ik), volgens meneer de agent valt dit ook onder het natuurgebied en mag ik dus ook niet op het grasveldje voor de deur m'n figuurtjes oefenen.

Ik denk eigenlijk dat de term 'natuurgebied' in dit geval redelijk misplaatst is, het is geen bijster bijzonder gebied zoals de hoge veluwe, maar gewoon een park voor het welzijn van de bewoners uit de buurt, wat mij betreft.

Iedereen die idieen of aanwijzingen heeft voor het schrijven van een bezwaarschrift is van harte welkom.

Groet,

Julius

Laatst bewerkt:
Berto, knvvl kan/wil hier niets mee, parkflyer, wildvliegen..
(en er zal vast niet "rustig" met die sjok gevlogen zijn ;))

hmm wat mij zoiezo dan al verbaast geen motoren toegestaan... zal meneer agent dan even heel gauw zijn telefoon willen wegbergen!!! trilmotor aanwezig... :lol:

nee even afwachten op de bekeuring als die al komt.

Berto, knvvl kan/wil hier niets mee, parkflyer, wildvliegen..
Wild vliegen bestaat niet meer en een parkflyer is net zo goed een modelvliegtuig.

Haha, Gaasperplas heb ik ook wel eens met een Skocky staan te vliegen, maar dan aan de andere kant bij de surfclub.

hallo
zie je wel dat je geen copie heeft gehad,
dan heeft de agent geen pv opgemaakt,
want als dat wel t geval is had je een copie zo geel vodje moeten ontvangen,
en op de foto zie ik wel dat je heeeel dicht langs dat vogelnestje bent gevlogen naast dat rode plekje,hahaha geintje,
en een parkflyer is toch vertaald parkvliegen en dat deed je toch ook???!!
tja ik heb geen verstand van vliegtuigen maar dit komt zo in me op,
maar ik blijf je draadje zeker volgen,
groeten markioo

hmm wat mij zoiezo dan al verbaast geen motoren toegestaan... zal meneer agent dan even heel gauw zijn telefoon willen wegbergen!!! trilmotor aanwezig... :lol:

nee even afwachten op de bekeuring als die al komt.

Dat niet alleen... Hoe is meneer de agent terplaatse gekomen :?: D'r zijn er verdomd weinig die lopen ;) :mrgreen:

wat dom dat er geen electro motoren zijn toegestaan..

hoe gaan dan mensen die niet kunnen wandelen door verlamming of what ever nog eens naar het park met hun mobiel rijtuig of hoe noem je het :)

zo een karretje dat op electriciteit rijd , brommobiel ? je kan ze toch moeilijk in een rolstoel over de weggetjes duwe ?

Zie je al zo een politie agent een bekeuring geven aan een minder-valide iemand , omdat die graag eens buiten komt maar het zonder enige hulpmiddel het niet meer kan ????? belachelijk gewoon...

hier in het straat bij mij wonen 3 politie mensen , niemand heeft een bezwaar dat ik met een wagentje tege de 70 ofzo door de straat rijdt waar je maar 30 mag. ze hebben me enkel gezegt voorzichtig te zijn en me gewaarschuwd als er brokke komen ik er zal voor moeten opdraaien..

Back